Min første dvd film
Fra : Claus

Dato : 21-08-03 12:16

Jeg har fået min kammerats aflagte Pioneer DV-626D og den virker super,
trods han havde problemer med skuffen ikke ville køre ud. Jeg har dog ikke
de problemer :)

Jeg har også tænkt på hvad min "rigtige" første film skulle være.
Dvdoo har kampange på venner serien, så har bestluttet at gå shop'amok på
disse.

De har 2 typer:
Venner Series (R2) der er på 3 disc pr. season
Venner Series (Import DVD)(R2) som er på ca. 5 stk.

Spørgsmålet er om der er forskel på disse dvd'er?
Ikke så meget om ekstra materiale, men er der forskel i kvalitet på billed
og lyd?

Mange tak

Claus

Fra : Sonny

Dato : 21-08-03 12:30

"Claus" <NOdsl60578@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse:
> Jeg har også tænkt på hvad min "rigtige" første film skulle være.
> Dvdoo har kampange på venner serien, så har bestluttet at gå shop'amok på
> disse.

Venner? Jeg troede, du ville se film???
Peace,
Sonny

Fra : Claus

Dato : 21-08-03 13:00

> Venner? Jeg troede, du ville se film???
> Peace,
> Sonny

Hehe ja
Dvs. jeg har snydt lidt, købte "En verden udenfor" til en 50'er.
Jeg tænkte, at jeg ville gå efter serierne: x-files, simpsons og venner.

Fra : PsykoFrans

Dato : 21-08-03 16:00

Så er jeg nødt til at spørge dig. Hvor købte du den til en 50'er. Mit eks.
er blevet en anelse ridset og det er lidt frustrerende at se sin favorit med
hakker i. Så hvis det er i en kæde eller lign vil jeg gerne have at du
bringer kædens navn har. Har prøvet www.dvdpriser.dk uden held.

PsykoFrans

Fra : Tommy Olsen

Dato : 21-08-03 16:28

On Thu, 21 Aug 2003 17:00:27 +0200, PsykoFrans wrote:

> [...]
> hakker i. Så hvis det er i en kæde eller lign vil jeg gerne have at du

Min version er desværre også blevet en smule ridset, men jeg har ladet mig
fortælle at der kommer en genudgivelse af Shawshank på 2 skiver med en
masse guf for os fans. Derfor venter jeg på denne udgivelse i stedet for
at købe den - noget blodfattige - oprindelige udgivelse igen.

--
Tommy Olsen

Fra : Claus

Dato : 21-08-03 22:19

"PsykoFrans" <psyko@FJERNtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> hakker i. Så hvis det er i en kæde eller lign vil jeg gerne have at du

Prøv i din lokale Blockbuster :)
Der købte jeg min sidste gang jeg var nede og aflevere en film.

Man kan se, at den har været brugt, men det er langt fra at være ridset.

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 21-08-03 13:13

Hey Claus,

> Venner Series (R2) der er på 3 disc pr. season
> Venner Series (Import DVD)(R2) som er på ca. 5 stk.

Hvis afspilleren er kodefri, eller på anden måde kan æde R1 skiver.. Ja, så
vil jeg anbefale dig Friends samlerudgaverne fra USA (R1). De hedder
"Friends - The Complete Second Season" (eksempelvis, du ved.. "First" og
"Third" osv.).. SAMTLIGE afsnit er længere end normalt, da en del scener der
oprindeligt er skåret væk, for at komme ned på 22 min. er kommet med igen
(kan betragtes som "directors cut"). Det er guf, hvis man er inkarneret
Friends fan. Man bliver selvfølgelig også forkælet med en hel del masse
ekstra-materiale. Og så er kasserne rigtig flotte, både udenpå og indeni.
Der er selvfølgelig ikke DK undertekster, men det overleves nemt, hvis man
er god til engelsk. En guldklump. Billigst (så vidt jeg er bekendt med) hos
www.laserdisken.com (via MovieWorld). Bedste investering man kan foretage
sig, hvis man er hooked på Friends (og kan tage R1 skiver).

Blot en anbefaling herfra, hvis du ka' li' Friends. ;)

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 14:14

[ B@CHFiRE ] skrev i <news:bi2d09$1sh0$1@news.cybercity.dk>:

> Hvis afspilleren er kodefri, eller på anden måde kan æde R1 skiver..

Hvordan finder man egentlig ud af det?

Jane

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-08-03 14:30

Jane wrote:

> Hvordan finder man egentlig ud af det?

Propper en R1 skive i den, og ser om den vil spille den.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-08-03 11:18

Jim Andersen wrote:
> [...]

Ahh. det er et drev i en computer.... Så kan du se det i egenskabsarket.

Jeg gør (på winXP):
Højreklik på drevet i stifinder, vælg egenskaber - fanen hardware - vælge
dvd-drevet klikke på egenskaber, fanen dvd-Region, så kommer der en lang
smøre....

/jim

Fra : Jane

Dato : 22-08-03 11:32

Jim Andersen skrev i <news:bi4qkp$2rh$1@sunsite.dk>:

> dvd-drevet klikke på egenskaber, fanen dvd-Region, så kommer der en lang
> smøre....

Hmmn der står: "aktuel region" "ikke markeret"

betyder det den er kodefri hvis jeg ikke piller ved den?
Så kan den klare alle regioner ikke?

Jane

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-08-03 15:59

Jane wrote:
> Hmmn der står: "aktuel region" "ikke markeret"
>
> betyder det den er kodefri hvis jeg ikke piller ved den?
> Så kan den klare alle regioner ikke?

Ved det faktisk ikke. Prøv ovre i dk.edb.hardware

/jim

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 21-08-03 14:35

Hey Jane,

> Hvordan finder man egentlig ud af det?

Ved ikke om der er nogen speciel måde, at finde ud af det på, for den
enkelte afspiller. Men generelt, så har man forhørt sig, eller undersøgt
det, inden man har købt afspilleren. Ellers kan man vel finde ud af det, ved
at smide en R1 skive i afspilleren. Hvis den bliver afvist, så kan den ikke
tage R1 skiver. Hvis den gladeligt begynder at afspille skiven, tjaeh.. Så
kan den..

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 15:21

[ B@CHFiRE ] skrev i <news:bi2hqf$211t$1@news.cybercity.dk>:

> enkelte afspiller. Men generelt, så har man forhørt sig, eller
> undersøgt det, inden man har købt afspilleren.

Min afspiller fulgte bare med min nye computer. Jeg havde
ikke fået undersøgt noget som helst. Lynet slog ned og jeg
var desperat efter omgående at få en ny.

> Ellers kan man vel
> finde ud af det, ved at smide en R1 skive i afspilleren.

Sorry hvis jeg spørger dumt men "R1" betyder det bare
en hvilken som helst dvd film? Jeg gider ikke risikere
betaler flere hundrede for en skive jeg ikke kan afspille.

Jane

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 21-08-03 15:45

Hey Jane,

> Sorry hvis jeg spørger dumt men "R1" betyder det bare
> en hvilken som helst dvd film? Jeg gider ikke risikere
> betaler flere hundrede for en skive jeg ikke kan afspille.

Ingen dumme spørgsmål der.. :) "R1" er egentlig "Region 1". Det burde man jo
nok skrive, men der er efterhånden ganske få mennesker, der ikke ved det. Nu
ved du det også. Mht. DVD film er verden opdelt i 6 forskellige regioner
(zoner, områder..). Jeg ved ikke så meget om hvorfor, men det er noget med,
at filmselskaberne ville have styr på hvilke film der udkom hvor.. Ja, jeg
ved sgu ikke rigtig hvad det er... Åndsvagt, men sådan er det åbenbart bare.
Region 1 er USA og Canada. Region 2 er Europa. Kig her:

http://gandalf.artisan.se/gandalfsupport/regions.html

Som man køber en afspiller, så "burde" den kun kunne afspille een region,
hvis det skal følge reglerne. Hvis du køber en afspiller her i Danmark, så
skal den kun kunne afspille Region 2 skiver. Men det er meget udbredt at
afspillere bliver gjort "regions-fri" eller "kode-fri". Det betyder, at den
er ligeglad med, hvilken region DVD'erne er fra - den afspiller dem alle
(ingen bekymringer). Og det er sådan det burde være. Hollywood spader..
Shesh..

Men det lader til, at du har et DVD drev i computeren. På det område ved jeg
ikke ret meget, desværre, da jeg ikke har DVD drev i min. Sorry.. ;-(

Men nu lærte du lidt mere. :) Jeg er sikker på, at du kan finde meget mere
om det på nettet, hvis du laver nogle smarte søgninger på www.google.com..
Hygge!

Fra : Jane

Dato : 21-08-03 18:54

[ B@CHFiRE ] skrev i <news:bi2lt1$253g$1@news.cybercity.dk>:

> Ingen dumme spørgsmål der.. :) "R1" er egentlig "Region 1". Det burde
> man jo nok skrive, men der er efterhånden ganske få mennesker, der
> ikke ved det.

Tror bestemt jeg var en af de sidste der fik en cd afspiller,
så jeg er vant til følelsen.

> er... Åndsvagt, men sådan er det åbenbart bare. Region 1 er USA og
> Canada. Region 2 er Europa. Kig her:

Hvis man køber en film skal man så angive hvilken region man
vil have eller får man som default en "dansk" film?

Og endnu engang mange tak for alle jeres svar herinde. Jeg har
allerede en hel liste med ting jeg bare må have her efter d. 1
når det har været pengedag.

Jane

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 21-08-03 19:15

Jane,

> Hvis man køber en film skal man så angive hvilken region man
> vil have eller får man som default en "dansk" film?

Hvis du køber en DVD film i en butik i danmark, er det som regel en R2 film
med DK undertekster. Der er måske undtagelser, men de er vist sjældne. Det
er dog altid angivet bag på coveret, hvilken Region det er, samt hvilke
undertekster der er. Hvis man er i tvivl, kan man jo spørge. Hvis du køber
på nettet, burde det være angivet på den enkelte side, hvilken Region det
er.

Fra : Peter Lind

Dato : 22-08-03 00:35

[ B@CHFiRE ] wrote:
> [...]
>
> Men det lader til, at du har et DVD drev i computeren. På det område
> ved jeg ikke ret meget, desværre, da jeg ikke har DVD drev i min.

Jeg kan lige tilføje at DVD-drevet i computeren kan som regel omskiftes
mellem de forskellige regioner, men kun 5 gange eller sådan noget.
Der er dog lavet programmer til at omgå den slags, fuldt lovlige programmer
ovenikøbet. Se f.eks på: http://www.dvdidle.com/ der leverer en række små
nyttige programmer, ovenikøbet til en billig penge.

Mvh
Peter Lind

Fra : Claus

Dato : 21-08-03 22:29

"[ B@CHFiRE ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse
> [...]
-snip-
> [...]
> www.laserdisken.com (via MovieWorld). Bedste investering man kan foretage
> sig, hvis man er hooked på Friends (og kan tage R1 skiver).

Jeg er ikke inkarneret, og desværre har jeg kun optimal hørelse på det
venstre øre, så jeg vil gerne have danske undertekster.
Jeg vil tro mit valg falder på R2 udgaven, selvom jeg kan se jeg går glip af
en del.
Men tak for linket til laserdisken, de se ok ud.

Claus

Fra : Mads Brogger Enevold~

Dato : 22-08-03 10:54

"[ B@CHFiRE ]" wrote:

> [....] Billigst (så vidt jeg er bekendt med) hos
> www.laserdisken.com (via MovieWorld). Bedste investering man kan foretage
> sig, hvis man er hooked på Friends (og kan tage R1 skiver).

Det er nu noget billigere ved axelmusic.dk (249,95 inkl. levering)
http://www.axelmusic.dk/productDetails/085391780427

mvh.
Mads

Fra : Michael Skov

Dato : 21-08-03 15:48

for mig lyder det som om at du skal et snut forbi www.dvdrhelp.com
der har de alt den info du skal bruge.

MU!

Fra : Jonas Wilstrup

Dato : 22-08-03 11:59

"Claus" <NOdsl60578@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
>
> Spørgsmålet er om der er forskel på disse dvd'er?
> Ikke så meget om ekstra materiale, men er der forskel i kvalitet på

Hej Claus,

Jeg vil faktisk anbefale R1 udgaven af venner. Her udgives de i hele
sæsoner ad gangen - kan erhverves for ca. 250,- hos f.eks. Club Raccoon
(Axel Music).

Lyden er Dolby digital 5.0 og klart bedre end den europæiske, billedet
er bedre, alle afsnit er directors cut og er angiveligt 2-2½ minut
længere end dem du ser i fjernsynet, og der er kommentarspor på udvalgte
afsnig.

Og så fylder de ikke så meget på hylden

Mvh

Jonas Wilstrup