Minikikkert
Fra : Frank Desting

Dato : 21-08-03 11:31

Hej!
Jeg er på udkig efter en mini/lommekikkert, prisleje max 2000,-
Nogen anbefalinger ?
Ps. har tidligere haft en Kite mini 8x23 men den var ringe......

Fra : JK

Dato : 21-08-03 18:51

On 21 Aug 2003 03:31:09 -0700, dex@post8.tele.dk (Frank Desting)
wrote:

>Hej!
>Jeg er på udkig efter en mini/lommekikkert, prisleje max 2000,-
>Nogen anbefalinger ?
>Ps. har tidligere haft en Kite mini 8x23 men den var ringe......

Ikke til den pris. Prøv en pentax måske.

Ellers vil jeg sige, at hvis ikke en 8x40 porro er mini nok, f.eks.
Nikon Action, så glem det.

Der har tidligere været anbefalet en Zeiss 10x25B af Herluf Holdt,
kostede 2800 i 1986. Kunne alt, også Jupiters måner, hvilket er
_meget_ krævende.

hilsen

John

Fra : Paul Nilsson

Dato : 21-08-03 21:12

Hej Frank
Hvor stor må lommen være?? er det brystlomme, eller frakke lomme?

Der laves skarpe (bryst) lomme kikkerter fra Zeiss/Leica/Swarovski mv. men
synsfeltet og lysstyrken er jo noget begrænset
Typisk 8x20, 10x25 o.l,

Minolta/Nikon mfl. laver bl.a 8x25 som ikke så tossede, faktisk med bedre
lys end de helt små førstnævnte....(og så koster de ikke 3000.- og opaf
som de fleste at disse, undtagelsen er Zeiss som laver en serie minier lige
over 2000.-)

Hvis frakkelommen er aktuel kan du få betydeligt bedre lys ved at gå op i
8x32 , større , men ikke slet ikke som "normal stor kikkerts str/vægt."

Det laves bla. fra adsk. firmaer, ja sågar de dyreste mærker (men de ligger
nok langt over din nævnte priside)

mvh.........Paul

Frank Desting <dex@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1ecbc88c.0308210231.2204a331@posting.google.com...

Fra : Frank Desting

Dato : 22-08-03 08:56

Tak for jeres svar.
Paul, jeg har kontaktet dig via din hjemmeside.

mvh
Frank Desting

Fra : Frank Desting

Dato : 04-09-03 16:46

Hej igen.

Har nu anskaffet mig en Zeiss 10x23 Classic til brug for mine ture i
Smør- og Fedtmosen, har været ude at prøve den; den er rigtig god og
rimelig billig, 2495,- kan godt anbefales til andre der har brug for
en lommekikkert.......

mvh
Frank Desting

Fra : JK

Dato : 04-09-03 18:52

On 4 Sep 2003 08:45:32 -0700, dex@post8.tele.dk (Frank Desting) wrote:

> [...]
>Smør- og Fedtmosen, har været ude at prøve den; den er rigtig god og
>rimelig billig, 2495,- kan godt anbefales til andre der har brug for

Takker, er noteret.

Stort tillykke.

JK