Latinamerika
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 21-08-03 09:18

Har I en fornemmelse af, hvordan fremtiden ser ud i Latinamerika?

Jeg spørger, fordi jeg har nogle investeringsbeviser i Danske Invest
Latinamerika, som er steget ca. 16%, siden jeg købte dem for to måneder
siden. Er det et dårligt tidspunkt at sælge dem nu?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : bamse

Dato : 21-08-03 11:40

nej

Fra : E B Madsen

Dato : 25-08-03 22:53

bamse skrev i meddelelsen ...
>nej

hvorfor?

--
venlig hilsen

Erik madsen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-08-03 08:26

"E B Madsen" <erikbmadsen1@SLETSLETSLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvorfor?

Jeg tog svaret som udtryk for, at niveauet for latinamerikanske aktier
nærmer sig toppen. Spørgsmålet var jo, om det var et dårligt tidspunkt at
sælge investeringsbeviser fra en investeringsforening, der investerer i
Latinamerika.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : bamse

Dato : 26-08-03 14:05

det er aldrig dårligt at hente en profit hjem...

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-08-03 14:51

"bamse" <nospam@thankyou.dk> skrev i en meddelelse
> det er aldrig dårligt at hente en profit hjem...

Jo - hvis profitten kan gøres endnu større med en smule tålmodighed.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : bamse

Dato : 30-08-03 18:22

ja, men det kan man jo aldrig vide, vel?

en professionel investor fastsætter en plan for hvor meget han ønsker i
afkast og hvor meget han vil risikere og så følger han den plan til punkt og
prikke ellers går det som det gør med alle andre "småfisk" i længden....tab!

grådighed gør kun milliardærer rige ....

Fra : Jacob Riis

Dato : 26-08-03 11:27

> [...]
> Latinamerika, som er steget ca. 16%, siden jeg købte dem for to måneder
> siden. Er det et dårligt tidspunkt at sælge dem nu?

Jeg har været inde og ude af latinamerikanske investeringsforeninger i over
7 år.

Hvis du tror på opsving i USA vil Mexico stige (nok endda mere end aktier i
USA) Dette hænger sammen med en stor del af Mexicos økonomi er afhængig af
Amerika. Tager vi Brasilien som er det andet store land i latinamerikanske
investeringsforeninger så vil vækst i USA også her spille en rolle. Men
samtidig er det afgørende at den nyvalgte præsident får reformer igennem på
pensionsområdet og at centralbanken sænker den høje rente.

Hvorvidt de ting jeg nævner her vil ske har aktiehandlerne allerede beregnet
i kurserne så det er lidt svært at sidde i Danmark som privatperson og tro
at man forudsige om kurserne er for høje og det er på tide at sælge eller at
man skal beholde.

Jeg kan da sige at jeg selv lige nu er 100% kontant men det har mere med min
egen privatøkonomi at gøre end min tiltro til latinamerikanske aktier. Jeg
har selv tjent mange penge på latinamerika og også tabt mange penge. Men jeg
tør ikke give råd om det er et godt tidspunkt at sælge nu. Af erfaring ved
jeg at jeg tager lige så tit fejl som jeg er rigtigt når jeg skal vurdere om
det er en god ide at investere i latinamerikanske foreninger.

Hvis du ikke føler dig tryg ved at beholde beviserne så sælg dem. Hvis du
har tiltro til vækst i verdensøkonomien så behold dem.

--
Jacob