Min e-mailadresse er brugt som afsenderadr~
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 21-08-03 08:18

I morges blev jeg opmærksom på, at min private e-mail adresse tilsyneladende
er blevet brugt som afsenderadresse på spam. Det blev jeg opmærksom på, da
jeg modtog meddelelser om, at denne spam blev afvist hos forskellige
modtagere, som ikke står i min adressebog. Samtidig ved jeg, at jeg ikke har
sendt den spam, der bliver afvist, og min Panda fandt ingen virus på min PC.

Fra én af afvisningerne har jeg klippet en header fra den oprindelige mail:
-----
From: <brahbech@post8.tele.dk>
To: <b3shho.8f.1@cutebear.dk>
------

Spørgsmålene er nu: Hvad gør jeg ved den aktuelle situation, og hvordan
forhindrer jeg, det sker igen?

Jeg ved, min private e-mailadresse er offentligt tilgængelig via mine
debatindlæg på Usenet, men da jeg har tilmeldt samme e-mail adresse en del
elektroniske postlister, vil jeg helst undgå at nedlægge den.

Jeg tror nu heller ikke, det vil hjælpe meget at nedlægge min eksisterende
e-mail adresse, da man jo kan skrive, hvad man vil, som afsenderadresse på
sine e-mails.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 21-08-03 08:22

On Thu, 21 Aug 2003 09:18:18 +0200, "Boerge Rahbech Jensen"
<brahbech@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>To: <b3shho.8f.1@cutebear.dk>
>------
>
>Spørgsmålene er nu: Hvad gør jeg ved den aktuelle situation,

Du skriver til abuse@cybercity.dk med behørig dokumentation og beder
dem om at tage fat i deres kunde med IP-adressen 212.242.117.202.

>og hvordan forhindrer jeg, det sker igen?

Du krydser fingre og beder til en guddommelig instans efter eget valg.

/Jarlskov

Fra : Kasper Dupont

Dato : 21-08-03 08:36

Lasse Jarlskov wrote:

> [...]

Du skal ikke tage det personligt. Han har også brugt min.

> Du krydser fingre og beder til en guddommelig instans efter eget valg.

Bed Microsoft om at ændre deres software, så den slags vira ikke
får så let spil. (Nu er Microsoft ikke nogen guddommelig instans,
så det kan godt være, det ikke hjælper alligevel.)

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 21-08-03 09:13

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal ikke tage det personligt. Han har også brugt min.

Det glæder mig på en måde, at jeg ikke er alene, og det sandsynligvis ikke
vil få særligt ubehagelige konsekvenser for mig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Kaare Fiedler Christ~

Dato : 21-08-03 12:53

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> Du skal ikke tage det personligt. Han har også brugt min.

Jeg vil gerne melde mig ind i klubben

Hilsen
Kåre

--
Kaare Fiedler Christiansen fiedler@daimi.au.dk

2b|~2b == -1

Fra : Thomas Corell

Dato : 21-08-03 13:04

Kaare Fiedler Christiansen wrote:

> Jeg vil gerne melde mig ind i klubben

Jeg vil gerne meldes ud ;)

--
Don't waste space

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-08-03 15:44

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> Du skal ikke tage det personligt. Han har også brugt min.

.... og min :-\

Jeg har nu modtaget over 600 bounces og vira på to dage :-\

Jeg har nu sat et temmelig restriktivt filter op, så jeg i det
mindste slipper for at se på det, men derfor irriterer det mig stadig
at den slags udsendes med min emailadresse som afsender.

--
Jacob - www.bunk.cc
Two is not equal to three, even for large values of two.

Fra : Hans

Dato : 21-08-03 08:29

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> [...]
> To: <b3shho.8f.1@cutebear.dk>
> ------
>
> Spørgsmålene er nu: Hvad gør jeg ved den aktuelle situation, og

Jeg ville som det første kontakte alle, som du ved har din adresse i deres
adressebog, og bede dem om at undersøge deres maskine for virus, da det
ganske givet er årsagen til hele dit problem. Deres maskiner sender mails
med din adresse uden deres videne.

/ Hans

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-08-03 08:46

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> virus, da det ganske givet er årsagen til hele dit problem. Deres
> maskiner sender mails med din adresse uden deres videne.

Det er ikke nødvendigvis kun adresser, der står i adressebogen, der
bliver brugt. Jeg har modtaget en del mails på min postmaster adresse
til miljokemi adresser, der ikke eksisterer. Især varianter over den
emailadresse jeg bruger på news, hvor et og andre gange flere bogstaver
er fjernet. Dvs. adresser, der næppe står i folks adressebøger.

Jeg har også modtaget vira med messageid's fra news som from adresse.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-08-03 08:43

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev:

> Fra én af afvisningerne har jeg klippet en header fra den
> oprindelige mail: -----
> -0000 Received: from unknown (HELO SCULLY) (212.242.117.202)

Det er den samme CC bruger som jeg har nu har modtaget mere end 50
virusmails fra samt ydermere advarsler om, at jeg har sendt virus fra
diverse fejlopsatte systemer.

Jeg har skrevet til CC abuse i går aftes, så jeg håber de reagerer her
i løbet af i dag og får stoppet den pågældendes spredning af virus.

> [...]
> mine debatindlæg på Usenet, men da jeg har tilmeldt samme e-mail
> adresse en del elektroniske postlister, vil jeg helst undgå at

Hvis du har lidt tålmodighed går problemet i sig selv i løbet af et
stykke tid.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 21-08-03 09:14

> Hvis du har lidt tålmodighed går problemet i sig selv i løbet af et
> stykke tid.

Mange tak for rådet, som jeg også har mest lyst til at følge.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Kasper Dupont

Dato : 21-08-03 10:47

Morten Bjergstrøm wrote:

> Jeg har skrevet til CC abuse i går aftes, så jeg håber de reagerer her
> i løbet af i dag og får stoppet den pågældendes spredning af virus.

Det gjorde jeg også, inden jeg så samme bruger nævnt her i gruppen.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-08-03 12:46

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

> Jeg har skrevet til CC abuse i går aftes, så jeg håber de reagerer
> her i løbet af i dag og får stoppet den pågældendes spredning af
> virus.

Jeg har netop fået et pænt svar fra CC, hvor de skriver følgende:

"Tak for din henvendelse.

Da jeg ikke kunne få fat i vedkommende, er der nu taget forholdsregler
for dette, så hosten ikke
udsender mere spam/virus, indtil dette er fixet."

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-08-03 11:08

On Thu, 21 Aug 2003 09:18:18 +0200, "Boerge Rahbech Jensen"
<brahbech@post8.tele.dk> wrote:

> Hvad gør jeg ved den aktuelle situation, og hvordan forhindrer
> jeg, det sker igen?

Svaret på begge spørgsmål er: Ikke noget.

Det er flere vira, der har fungeret ved at bruge én adresse i en
adresseliste (typisk Outlooks eller Outlook Express') som afsen-
der og alle de andre som modtagere. Du kan ikke gøre noget for at
forhindre det i at ske i fremtiden.

-A