Mangler en FTB eller hvad den nu hedder
Fra : Ole Bendix

Dato : 21-08-03 08:12

Hej!
Jeg skal lægge nyheder på en hjemmeside og det har jeg hidtil gjort pr. pc
via et program der hedder noget i retning af commander. Men jeg får at
vide, at den slags freeware programmer også findes til mac? Sider det
nogen noget? Og i givet fald hvor finder jeg sådan en? Og hvilken
anbefaler i?

Mvh.
Ole

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-08-03 08:34

"Ole Bendix" <ole_bendix@net.dialog.dk> writes:

> [...]
> vide, at den slags freeware programmer også findes til mac? Sider det
> nogen noget? Og i givet fald hvor finder jeg sådan en? Og hvilken

Hvis du kører OS X 10.2, kan du trykke Aeble-K i Finderen og skrive
"ftp://ditbrugernavn@maskinensnavn". Der kommer herefter en
dialogboks der tillader dig at skrive dit password.

Fjernmaskinen er herefter tilgængelig som et drev direkte fra dit
skrivebord.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 21-08-03 09:21

In article <kk7k57zcp7.fsf@mimer.null.dk>, Thorbjoern Ravn Andersen
<nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
> dialogboks der tillader dig at skrive dit password.
>
> Fjernmaskinen er herefter tilgængelig som et drev direkte fra dit

Dette giver dog ikke adgang til at skrive til ftp-serveren, og derfor
sikkert ikke tilstrækkeligt.

Jeg vil foreslå at kigge på "RBrowser Light" som er gratis og virker
rimeligt godt.

Hvis bedre funktionalitet ønskes i ftp-klienten, kan Interarchi med
fordel anskaffes, den kan bl.a. få ftp-serveren frem som et almindeligt
(også skrivebart) arkiv i Finder.

Søg efter disse på http://www.versiontracker.com (eller søg blot på
"ftp" og se hvad der kommer frem).

--
Søren Theilgaard

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-08-03 13:52

Søren Theilgaard <st@theilgaardNOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis bedre funktionalitet ønskes i ftp-klienten, kan Interarchi med
> fordel anskaffes, den kan bl.a. få ftp-serveren frem som et almindeligt

Og vil du have noget, der virkelig rykker og som ikke skal betales
forfra for hver update, så prøv FTPeel her:
http://freshlysqueezedsoftware.com/products/ftpeel/demo.fss
den er lynhurtig og har både list og column view.

> Søg efter disse på http://www.versiontracker.com (eller søg blot på
> "ftp" og se hvad der kommer frem).

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Ole Bendix

Dato : 21-08-03 09:52

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:
> [...]
>skrivebord.
>
>--
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

OK!

Fra : Ole Bendix

Dato : 21-08-03 09:53

st@theilgaardnospam.dk (s¯ren theilgaard) writes:
> [...]
>
>Hvis bedre funktionalitet ønskes i ftp-klienten, kan Interarchi med
>fordel anskaffes, den kan bl.a. få ftp-serveren frem som et almindeligt

Mange tak for hjælpen!!

mvh.
Ole

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 22-08-03 15:12

Hejsa

Hvad med noget så simpelt som flg i din terminal:

ftp
open ftp.server.com

indtast brugernavn og kode

og brug så alm *nix-manøvre-kommandoer ;-=??

Men ok, det er måske lidt hardcore. Men det er formodentlig indbygget og
helt grtis ;)

Mvh Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50