iBook til ekstern monitor
Fra : Jesper Kjøller

Dato : 21-08-03 06:37

Når jeg tilslutter min iBook til en ekstern monitor via det medfølgende
adapter, bliver skærmbilledet (både laptoppens og den eksternes)
komprimeret. Formodentlig fra 1024x800 til 800x600 eller lign.

Spørgsmålet er: findes der et stykke hardware, man kan sætte imellem, så man
mindst får den samme (eller bedre) opløsning på den eksterne monitor?

/Jesper

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 21-08-03 18:20

Jesper Kjøller <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> mindst får den samme (eller bedre) opløsning på den eksterne monitor?

umiddelbart skulle indstillingerne på iBook'en styre det. Jeg kører fint
1024 på f.eks. tv-skærme. Hvad finder den din monitor som under
skærmindstillinger? Tror din iBook, at monitoren kun kan køre 800x600? I
så fald at du ved, at monitoren kan køre mere, så fjern evt. hak i "vis
kun anbefalede" - så burde du jo få lov?!
--
Poul

Fra : Jesper Kjøller

Dato : 21-08-03 18:49

> [...]
> så fald at du ved, at monitoren kan køre mere, så fjern evt. hak i "vis
> kun anbefalede" - så burde du jo få lov?!

That did the trick! 1000 tak.

/Jesper