/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Findes der flere kunstnere ligesom Enya???
Fra : Blix


Dato : 20-08-03 21:46

findes der flere som hende der laver flot musik som er kanon at sætte på når
man skal virkelig slappe af eller samle tankerne???
Købte for et par år siden noget med pan fløjte men syntes ikke det kunne
stilne mit sind. Er åben for forslag.

ps: hvor mange albums har hun lavet. har to albums -Paint the Sky with
Stars- -The Memory of Trees-
er der andre der er bedre og har hun lavet et opsamlings album???



 
 
Anders Thorsen Holm (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorsen Holm


Dato : 20-08-03 21:54

Blix wrote:

> findes der flere som hende der laver flot musik som er kanon at
> sætte på når man skal virkelig slappe af eller samle tankerne???

Hm, jeg kan anbefale Loreena McKennitt. Og så er der Karl Jenkins'
Adiums-albums. Jeg synes også Deep Forest er godt, når der skal slappes
af.

Umiddelbart ville jeg også foreslå Kitaro eller Vangelis, men det er
ikke lige i samme stil.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fona

Blix (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Blix


Dato : 20-08-03 22:09


"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse
news:Xns93DDE932F761Czoolook@130.225.247.90...
> Blix wrote:
>
> > findes der flere som hende der laver flot musik som er kanon at
> > sætte på når man skal virkelig slappe af eller samle tankerne???
>
> Hm, jeg kan anbefale Loreena McKennitt. Og så er der Karl Jenkins'
> Adiums-albums. Jeg synes også Deep Forest er godt, når der skal slappes
> af.
>
> Umiddelbart ville jeg også foreslå Kitaro eller Vangelis, men det er
> ikke lige i samme stil.
- snip -

Kitaro og Vangelis er det afslapnings musik. må indrømme at jeg ikke kender
nogle af de kunstnere som du har givet mig navne på. men vil imorgen tage
ned i min lokale pladebiks og høre dem



Anders Thorsen Holm (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorsen Holm


Dato : 20-08-03 22:22

Blix wrote:

> Kitaro og Vangelis er det afslapnings musik. må indrømme at jeg
> ikke kender nogle af de kunstnere som du har givet mig navne på.
> men vil imorgen tage ned i min lokale pladebiks og høre dem

Det er ikke decideret afslapningsmusik, men de har begge lavet nogle
meget flotte, rolige og afslappende numre.

Vangelis er nok bedst kendt for temaet "Chariots of Fire", der har
været brugt i et utal af sportsrelaterede sammenhænge.

Hvis du vil have noget stille musik med Vangelis kan jeg anbefale
albummet "Voices", der, pånær første nummer, nærmest udelukkende
består af stille numre. "Oceanic" har et godt hav-tema og bølgebrus
ledsages af Vangelis' nærmest klassieske klaver- og synth-lyde.
Ligeledes kan "El Greco" anbefales - det er dog domineret af
klavermusik og opera.

Hvis du er heldig, kan du måske finde "L'apocalypse Des Animaux", der
er et af hans tidligste albums - specielt nummrene 'La Petite Fille
De La Mer' og 'Le Singe Bleu' synes jeg er fænomenale at slappe af
til.

Kitaro betegnes af mange som en "newage"-musiker, skønt jeg nok
foretrækker at kalde hans musik for asiatisk, etnisk electronica;
altså rigeligt med asiatiske instrumenter blandet med synthesizer. Af
Kitaros albums vil jeg umiddelbart anbefale "Ten Kai", "Dream", "Gaia
- Onbashira" og "Thinking of You".

Det kan dog være svært at finde noget med Kitaro i forretningerne her
i Danmark - underligt nok er han rigt repræsenteret derhjemme i
Grønland?!

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fona

Peter G (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 20-08-03 22:59

Anders Thorsen Holm skrev:

> underligt nok er han rigt repræsenteret derhjemme i
> Grønland?!

A'hva? Manden er japser, er han. Bor på et bjerg og er mere zen end Mr.
Miyagi har jeg ladet mig fortælle.

Grønlændere laver sikkert depressive sange om hvordan det er at bo I Nuuk,
hvor man finder benzin til sin snescooter en tidlig mandag morgen og hvor
nederen det er når en harpuneret sæl slæber en ned igennem vågehullet og
man ikke kan finde op til hullet i overfladen igen. Sådan noget kunne
Kitaro aldrig gøre.

(Jeg undskylder til alle grønlændere i gruppen, men fordomme er nu engang
er sjoveste at ironisre over)

P.S. Enig. "Dream" er et vidunderligt album. "Lady Of Dreams" er en af de
smukkeste kærlighedssange jeg har hørt.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Anders Thorsen Holm (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorsen Holm


Dato : 21-08-03 01:55

Peter G wrote:

> A'hva? Manden er japser, er han. Bor på et bjerg og er mere zen
> end Mr. Miyagi har jeg ladet mig fortælle.

LOL, tjae men jeg kan jo kun sige, at jeg derhjemme i Nuuk fandt
langt flere Kitaro-albums i forretningerne, end jeg de sidste fire år
har gjort her i Århus.

[snip en herligt masse fordomme]

> (Jeg undskylder til alle grønlændere i gruppen, men fordomme er nu
> engang er sjoveste at ironisre over)

Tja, jeg føler mig ikke specielt stødt - er vel at betragte som en
art 2. generationsindvandrer deroppe ;-P

> P.S. Enig. "Dream" er et vidunderligt album. "Lady Of Dreams" er
> en af de smukkeste kærlighedssange jeg har hørt.

Og hvis man finder kombinationen af Kitaros musik og Jon Andersons
stemme for værende interessant, så kan jeg anbefale følgende værker
af Vangelis og Jon Anderson: "Italian Song", "I'll Find My Way Home",
"So Long Ago, So Clear", "The Friends of Mr. Cairo" og mange andre.

Sjovt nok har Jon Anderson samarbejdet med tre af mine
yndlingsmusikere: Vangelis, Kitaro og Mike Oldfield ... nu håber jeg
blot at et samarbejde med Jean Michel Jarre engang bliver realiseret


--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
"It's hard to be religious when certain people are never incinerated
by bolts of lightning."
- Calvin, Attack of the Deranged Mutant Killer Monster Snow Goons

Anders Thorsen Holm (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorsen Holm


Dato : 20-08-03 22:28

Anders Thorsen Holm wrote:

> Og så er der Karl Jenkins'Adiums-albums.

Og så hedder de rent faktisk "Adiemus".

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fona

Uffe Holst (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 20-08-03 22:26


In an article of 20 Aug 2003 Blix wrote:

> findes der flere som hende der laver flot musik som er kanon at sætte på når
> man skal virkelig slappe af eller samle tankerne???

Det er godt nok en anden slags musik, men Kitaro kunne være en mulighed.
Jeg ved ikke lige, hvad man måtte kalde den genre. Måske kunne man kalde
det instrumentalt vesterlandsk-tilpasset østerlands
synthesizerafslapningsmusik

Jeg kender ikke så meget til Kitaro, men for en ti års tid siden var hans
mest kendte værk nok Silk Road, der så vidt jeg ved var blevet lavet
specielt til en BBC-dokumentar om silkevejen gennem Kina eller en eller
anden del af Asien.

> Købte for et par år siden noget med pan fløjte men syntes ikke det kunne
> stilne mit sind. Er åben for forslag.

Ja, jeg tror også, at panfløjter er overvurderede.

> ps: hvor mange albums har hun lavet. har to albums -Paint the Sky with
> Stars- -The Memory of Trees-
> er der andre der er bedre og har hun lavet et opsamlings album???

Prøv http://www.allmusic.com
--
Uffe Holst

Ukendt (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-08-03 22:31

> ps: hvor mange albums har hun lavet. har to albums -Paint the Sky with
> Stars- -The Memory of Trees-
> er der andre der er bedre og har hun lavet et opsamlings album???

Hun har da også lavet Enya fra 1987, Watermark 1988, Shephard Moons 1991,
The celts 1992, A day without rain 2000...

Såååå... der er noget at gå i krig med Eller... at sove til

Mvh
Ø




Peter G (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 20-08-03 22:39

Blix skrev:

> findes der flere som hende der laver flot musik som er kanon at sætte
> på når man skal virkelig slappe af eller samle tankerne???
> Købte for et par år siden noget med pan fløjte men syntes ikke det
> kunne stilne mit sind. Er åben for forslag.
>
> ps: hvor mange albums har hun lavet. har to albums -Paint the Sky
> with Stars- -The Memory of Trees-
> er der andre der er bedre og har hun lavet et opsamlings album???

1) "Paint The Sky With Stars" _er_ opsamlingsalbummet.

2) Udover "Paint..." har hun lavet 5 albums og en større boksopsamling ("A
Box Of Dreams")

De fem albums er:
"The Celts"
"Watermark"
"Sheperd Moons"
"Memory Of Trees"
"A Day Without Rain"

Andre kunstnere

Kitaro - Smukt stemningsfyldt synthezeiser. "Silk Road" kan anbefales.
Brian Eno - Ambient. Ikke så "romantisk" som Enya.
Enigma - Deres første album "MCMXC A.D."
Clannad - Enyas lillesøsters band, som aldrig blev lige så kendt som Corrs,
fordi det ikke består af tre smukke søstre og der stikker deres fløjter og
andre instrumenter ind i diverse åbninger(1)

Plus Mark Knopfler med "Irish Boy" fra albummet "Cal" og hans største
træffere "Screenplaying".


(1) Jeg vil se en turné med Corrs og Rockbitch. Den kombination
har crossover appeal.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Michael Castensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 21-08-03 00:18

"Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:bi10p4.3vvmso3.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...
>
> Clannad - Enyas lillesøsters band, som aldrig blev lige så kendt som
Corrs,
> fordi det ikke består af tre smukke søstre og der stikker deres fløjter og
> andre instrumenter ind i diverse åbninger(1)
>

Du tror vel ikke selv på, at The Corrs kun blev kendte pga deres udseende?
Så vidt jeg ved, stikker Andrea kun sin fløjte ind i een åbning, nemlig
munden. Tro ikke på alt, hvad du ser i film!










---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



Lars Bernau (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bernau


Dato : 21-08-03 09:24

In article <3f44018e$0$5186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Michael
Castensen" <@> says...
> "Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse
> news:bi10p4.3vvmso3.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...
> >
> > Clannad - Enyas lillesøsters band, som aldrig blev lige så kendt som
> Corrs,
> > fordi det ikke består af tre smukke søstre og der stikker deres fløjter og
> > andre instrumenter ind i diverse åbninger(1)
> >
>
> Du tror vel ikke selv på, at The Corrs kun blev kendte pga deres udseende?

Hvad skulle det ellers være på ? På det er da ikke talent.

> Så vidt jeg ved, stikker Andrea kun sin fløjte ind i een åbning, nemlig
> munden. Tro ikke på alt, hvad du ser i film!
>

hehe... "and once in bandcamp......"

>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003
>
>
>

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Michael Castensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 21-08-03 12:40

"Lars Bernau" <larsbernau@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.19ae9fef9e5086f2989737@news.sunsite.dk...
> In article <3f44018e$0$5186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Michael
> Castensen" <@> says...
> > "Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse
> > news:bi10p4.3vvmso3.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...
> > >
> > > Clannad - Enyas lillesøsters band, som aldrig blev lige så kendt som
> > Corrs,
> > > fordi det ikke består af tre smukke søstre og der stikker deres
fløjter og
> > > andre instrumenter ind i diverse åbninger(1)
> > >
> >
> > Du tror vel ikke selv på, at The Corrs kun blev kendte pga deres
udseende?
>
> Hvad skulle det ellers være på ? På det er da ikke talent.

Den udtalelse kan jeg så slet ikke acceptere.
Du kan selvfølgelig selv spille på trommer, violin, fløjte, guitar og klaver
og selv komponere dine melodier og selv skrive teksterne?
Kom igen!
I en verden hvor det er Eminem, Metalica, Evanescence, Kraftwerk, B-boys,
BeyoncÈ osv der ligger på hitlisterne, er det da godt, at vi har en gruppe
som The Corrs, som faktisk *har* musikalsk talent.

> > Så vidt jeg ved, stikker Andrea kun sin fløjte ind i een åbning, nemlig
> > munden. Tro ikke på alt, hvad du ser i film!
> >
>
> hehe... "and once in bandcamp......"







---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



Stefan Bruhn (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 21-08-03 18:15

On Thu, 21 Aug 2003 13:40:22 +0200, "Michael Castensen" <@> wrote:

>I en verden hvor det er Eminem, Metalica, Evanescence, Kraftwerk, B-boys,
>BeyoncÈ osv der ligger på hitlisterne, er det da godt, at vi har en gruppe
>som The Corrs, som faktisk *har* musikalsk talent.

Nu vil jeg vove at påstå at Evanescence er et meget dårligt eksempel.
Deres CD Origin som de har selv har produceret derhjemme er en af de
bedste CD'er jeg har.

De er umiddelbart et af de mest talentfulde bands der er oppe i tiden.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Michael Petersen (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 25-08-03 09:19

"Michael Castensen" <@> mumbled something in
news:3f44afa5$0$5162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "Lars Bernau" <larsbernau@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.19ae9fef9e5086f2989737@news.sunsite.dk...
>> In article <3f44018e$0$5186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Michael
>> Castensen" <@> says...
>> > "Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse
>> > news:bi10p4.3vvmso3.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...
>> > >
>> > > Clannad - Enyas lillesøsters band, som aldrig blev lige så kendt
>> > > som
>> > Corrs,
>> > > fordi det ikke består af tre smukke søstre og der stikker deres
> fløjter og
>> > > andre instrumenter ind i diverse åbninger(1)
>> > >
>> >
>> > Du tror vel ikke selv på, at The Corrs kun blev kendte pga deres
> udseende?
>>
>> Hvad skulle det ellers være på ? På det er da ikke talent.
>
> Den udtalelse kan jeg så slet ikke acceptere.
> Du kan selvfølgelig selv spille på trommer, violin, fløjte, guitar og
> klaver og selv komponere dine melodier og selv skrive teksterne?
> Kom igen!
> I en verden hvor det er Eminem, Metalica, Evanescence, Kraftwerk,
> B-boys, BeyoncÈ osv der ligger på hitlisterne, er det da godt, at vi
> har en gruppe som The Corrs, som faktisk *har* musikalsk talent.
>

så så ro på......

Kraftwerk på siges at være en af de mest stilskabende grupper på den
elektroniske scene. Metallica var i sin tid med til skabe en helt ny
genre inde for metal.

Corrs musikalske talent ligger nok primært i deres evne til at skrue en
pop melodi sammen. rent musisk ser jeg ikke nogen der er udpræget mestre
i deres instrument men jo jo da de rammer da de rigtige akkorder.


--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Michael Castensen (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 25-08-03 14:07

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.*remove*dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93E268E4CF4C1mcpdkemaildk@212.54.64.135...
>
> Corrs musikalske talent ligger nok primært i deres evne til at skrue en
> pop melodi sammen. rent musisk ser jeg ikke nogen der er udpræget mestre
> i deres instrument men jo jo da de rammer da de rigtige akkorder.
>

....og det er mere, end man kan sige om mange andre bands, når de forsøger at
spille live!
Jeg vil nu gerne påstå, at Sharon er bedre til at spille på violin end
gennemsnittet. Samtidig behersker Andrea også sin stemme bedre end mange
andre og jeg kan ikke lade være med at være imponeret, hver gang jeg hører
hendes stemme. Hun er nok ikke så teknisk god som Celine Dion og andre
divaer, men hun har en stemme som i varme og stil minder meget om Karen
Carpenters. De to er nok de sangerinder, hvis stemmer jeg mest nyder at
lytte til. Så kan andre sangerinder godt pakke sammen IMHO.











---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



Lars Stokholm (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 25-08-03 14:58

In dk.kultur.musik, "Michael Castensen" <@> wrote:

>hun har en stemme som i varme og stil minder meget om Karen
>Carpenters. De to er nok de sangerinder, hvis stemmer jeg mest nyder
>at lytte til. Så kan andre sangerinder godt pakke sammen IMHO.

Déjà vu.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

David Rasmussen (25-08-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-08-03 15:00

Michael Castensen wrote:
>
> ...og det er mere, end man kan sige om mange andre bands, når de forsøger at
> spille live!
> Jeg vil nu gerne påstå, at Sharon er bedre til at spille på violin end
> gennemsnittet. Samtidig behersker Andrea også sin stemme bedre end mange
> andre og jeg kan ikke lade være med at være imponeret, hver gang jeg hører
> hendes stemme. Hun er nok ikke så teknisk god som Celine Dion og andre
> divaer, men hun har en stemme som i varme og stil minder meget om Karen
> Carpenters. De to er nok de sangerinder, hvis stemmer jeg mest nyder at
> lytte til. Så kan andre sangerinder godt pakke sammen IMHO.
>

Hold nu kæft, Åge!

/David


Michael Castensen (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 25-08-03 19:07

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:bid4i2$bec$2@news.net.uni-c.dk...
>
> Hold nu kæft, Åge!
>

Åge?
Du har vist taget skade af alt det ring i næsen musik, som du lytter til.
Bliv dog voksen og lyt til noget musik, som ikke kun består af rytmer!




---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



David Rasmussen (25-08-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-08-03 19:31

Michael Castensen wrote:

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
> news:bid4i2$bec$2@news.net.uni-c.dk...
>
>>Hold nu kæft, Åge!
>>
>
>
> Åge?

Ja.

> Du har vist taget skade af alt det ring i næsen musik, som du lytter til.

:)

> Bliv dog voksen og lyt til noget musik, som ikke kun består af rytmer!
>

Hah? Hvad for noget musik tror du jeg hører?

/David


MCP_DK (25-08-2003)
Kommentar
Fra : MCP_DK


Dato : 25-08-03 23:29

"Michael Castensen" <@> skrev i
news:3f4a09ec$0$24623$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> "Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.*remove*dk> skrev i en
> meddelelse news:Xns93E268E4CF4C1mcpdkemaildk@212.54.64.135...
>>
>> Corrs musikalske talent ligger nok primært i deres evne til at
>> skrue en pop melodi sammen. rent musisk ser jeg ikke nogen der er
>> udpræget mestre i deres instrument men jo jo da de rammer da de
>> rigtige akkorder.
>>
>
> ...og det er mere, end man kan sige om mange andre bands, når de
> forsøger at spille live!
> Jeg vil nu gerne påstå, at Sharon er bedre til at spille på violin
> end gennemsnittet. Samtidig behersker Andrea også sin stemme bedre
> end mange andre og jeg kan ikke lade være med at være imponeret,
> hver gang jeg hører hendes stemme. Hun er nok ikke så teknisk god
> som Celine Dion og andre divaer, men hun har en stemme som i varme
> og stil minder meget om Karen Carpenters. De to er nok de
> sangerinder, hvis stemmer jeg mest nyder at lytte til. Så kan
> andre sangerinder godt pakke sammen IMHO.
>

Med gennemsnittet mener du så gennemsnittet af den alm borger på
gaden. andre pop/folk violinister eller violinister i ordest mest
generelle betydning
Sharon er ren novice i forhold til mange klassiske violinister. Hun
spiller skam hæderligt violin og klassisk er selvføliglig også en
anden genre en pop/folk. Men selv inden for pop/folk genren har jeg
hørt væsentlig bedre violinister.
Med hensyn til Andrea har hun en ren og fin stemme men absolut ikke
med noget videre dynamik. At sammenligne hende med Karen Carpenter
er måske at gå lige lovlig vidt. men det er jo op til den enkelte.
Jeg vil måske mere drage paraleller til Sinead O'connor eller måske
Natalie Imbruglia.

--
Michael Petersen

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Are you going to Roskilde Festival? Visit here first
http://mcp.amok.dk

Michael Castensen (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 26-08-03 07:16

"MCP_DK" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93E34F91FA83mcpdkemaildk@62.243.74.162...
>
> Med gennemsnittet mener du så gennemsnittet af den alm borger på
> gaden. andre pop/folk violinister eller violinister i ordest mest
> generelle betydning
> Sharon er ren novice i forhold til mange klassiske violinister. Hun
> spiller skam hæderligt violin og klassisk er selvføliglig også en
> anden genre en pop/folk. Men selv inden for pop/folk genren har jeg
> hørt væsentlig bedre violinister.

Du er ekspert?

> Med hensyn til Andrea har hun en ren og fin stemme men absolut ikke
> med noget videre dynamik.

Nå.

> At sammenligne hende med Karen Carpenter
> er måske at gå lige lovlig vidt. men det er jo op til den enkelte.
> Jeg vil måske mere drage paraleller til Sinead O'connor eller måske
> Natalie Imbruglia.

Du stikker en kniv i mit hjerte ved at komme med sådan en sammenligning!
Sinead O'conner og Natalie Imbruglia kan jo ikke synge live og de kan slet
ikke gå fra det dybe til det høje og omvendt ligesom Andrea kan. De er
deciderede dårligere sangerinder.
Har du overvejet at få dine ører skyllet?




---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



Michael Petersen (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 26-08-03 08:26

"Michael Castensen" <@> mumbled something in
news:3f4afb09$0$24690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> "MCP_DK" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns93E34F91FA83mcpdkemaildk@62.243.74.162...
>>
>> Med gennemsnittet mener du så gennemsnittet af den alm borger på
>> gaden. andre pop/folk violinister eller violinister i ordest mest
>> generelle betydning
>> Sharon er ren novice i forhold til mange klassiske violinister. Hun
>> spiller skam hæderligt violin og klassisk er selvføliglig også en
>> anden genre en pop/folk. Men selv inden for pop/folk genren har jeg
>> hørt væsentlig bedre violinister.
>
> Du er ekspert?

Næh men har arbejdet i en musikafdeling hvor jeg har væert indlagt til
at lytte til en masse forskellige musik. Det gør at man hurtigt danner
sig en mening om hvad der skal til før jeg selv vil betegne en som god
eller bare gennemsnitlig.

>
>> Med hensyn til Andrea har hun en ren og fin stemme men absolut ikke
>> med noget videre dynamik.
>
> Nå.

tja.

>
>> At sammenligne hende med Karen Carpenter
>> er måske at gå lige lovlig vidt. men det er jo op til den enkelte.
>> Jeg vil måske mere drage paraleller til Sinead O'connor eller måske
>> Natalie Imbruglia.
>
> Du stikker en kniv i mit hjerte ved at komme med sådan en
> sammenligning! Sinead O'conner og Natalie Imbruglia kan jo ikke synge
> live og de kan slet ikke gå fra det dybe til det høje og omvendt
> ligesom Andrea kan. De er deciderede dårligere sangerinder.
> Har du overvejet at få dine ører skyllet?
>

ja der kom den individuelle smag så frem. Sinead O'connor er skan en
ganske stabil sanger og jeg vil mene hun har nogenlunde samme
spændevidde i sin vokal som Andrea. Natalie har måske lidt mindre
dynamik (hun er vel nærmest at sammenlign med Birthe Kjær når det gælder
dynamik )


--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Lars Stokholm (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-08-03 12:55

In dk.kultur.musik, Lars Bernau wrote:

>På det er da ikke talent.

Hvor meget har du hørt af deres musik?

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Lars Bernau (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bernau


Dato : 21-08-03 15:49

In article <1mc9kv0uc3afbdd07ai6m842ion2kskfcp@4ax.com>,
monospam@mail.dk says...
> In dk.kultur.musik, Lars Bernau wrote:
>
> >På det er da ikke talent.
>
> Hvor meget har du hørt af deres musik?
>

En go del tak.. Er faktisk i besiddelse af et af deres albums (Forgiven
Not Forgotten)

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Lars Stokholm (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-08-03 15:50

In dk.kultur.musik, Lars Bernau wrote:

>En go del tak.. Er faktisk i besiddelse af et af deres albums (Forgiven
>Not Forgotten)

Så kan jeg bare konkludere at du ikke bryder dig om dem. :)

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Michael Castensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 21-08-03 16:04

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cvm9kv0ftti0evmljn9ljj7p771nkmih8o@4ax.com...
> In dk.kultur.musik, Lars Bernau wrote:
>
> >En go del tak.. Er faktisk i besiddelse af et af deres albums (Forgiven
> >Not Forgotten)
>
> Så kan jeg bare konkludere at du ikke bryder dig om dem. :)
>

Ja, og det burde ikke være muligt!
Forgiven, Not Forgotten er stadig den mest spillede cd hjemme hos mig. Den
blev vist købt i 1995 eller var det 1996?
Nå, men jeg har læst noget om, at der skulle udkomme en ny single med dem
her i september måned og at det nye album skulle udkomme i oktober.
Jeg håber, at stilen på det nye album bliver som på FNF og ikke som den
mainstream pop som er at finde på deres nyeste album In Blue.



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



David Rasmussen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 21-08-03 16:18

Michael Castensen wrote:
>
> Ja, og det burde ikke være muligt!
> Forgiven, Not Forgotten er stadig den mest spillede cd hjemme hos mig. Den
> blev vist købt i 1995 eller var det 1996?
> Nå, men jeg har læst noget om, at der skulle udkomme en ny single med dem
> her i september måned og at det nye album skulle udkomme i oktober.
> Jeg håber, at stilen på det nye album bliver som på FNF og ikke som den
> mainstream pop som er at finde på deres nyeste album In Blue.
>

Du er en Corrs-Åge.

/David


Lars Stokholm (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-08-03 17:09

In dk.kultur.musik, David Rasmussen wrote:

>Du er en Corrs-Åge.

Nej, for han hedder AJC - altså Corrs-Åge.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Michael Castensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 21-08-03 19:38

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:bi2nlp$gdn$1@news.net.uni-c.dk...
> Michael Castensen wrote:
> >
> > Ja, og det burde ikke være muligt!
> > Forgiven, Not Forgotten er stadig den mest spillede cd hjemme hos mig.
Den
> > blev vist købt i 1995 eller var det 1996?
> > Nå, men jeg har læst noget om, at der skulle udkomme en ny single med
dem
> > her i september måned og at det nye album skulle udkomme i oktober.
> > Jeg håber, at stilen på det nye album bliver som på FNF og ikke som den
> > mainstream pop som er at finde på deres nyeste album In Blue.
> >
>
> Du er en Corrs-Åge.

Tak.



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



-V- (25-08-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 25-08-03 22:16

Michael Castensen wrote:
> Forgiven, Not Forgotten er stadig den mest spillede cd hjemme hos
> mig. Den blev vist købt i 1995 eller var det 1996?

Hvor mange albums er det lige, du ejer?
25? 30?




-V-



Lars Bernau (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bernau


Dato : 21-08-03 16:24

In article <cvm9kv0ftti0evmljn9ljj7p771nkmih8o@4ax.com>,
monospam@mail.dk says...
> In dk.kultur.musik, Lars Bernau wrote:
>
> >En go del tak.. Er faktisk i besiddelse af et af deres albums (Forgiven
> >Not Forgotten)
>
> Så kan jeg bare konkludere at du ikke bryder dig om dem. :)
>

Godt konkluderet

Hvis jeg vil høre på irsk folkemusik, kan jeg trille på The Irish Pub,
McJoys eller et af de utallige andre steder rundt omkring i landet, hvor
der er grupper der optræder og som gør det fuldt ud ligeså godt som
Corrs
--
/Lars
http://www.bernau.dk

Lars Stokholm (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-08-03 17:22

In dk.kultur.musik, Lars Bernau wrote:

>Godt konkluderet

Tak. ;)

>Hvis jeg vil høre på irsk folkemusik, kan jeg trille på The Irish Pub,
>McJoys eller et af de utallige andre steder rundt omkring i landet, hvor
>der er grupper der optræder og som gør det fuldt ud ligeså godt som
>Corrs

Det tror jeg gerne, men at sammenligne The Corrs med irsk folkemusik,
er efterhånden som at sammenligne bananer og messingsøm. Jeg er
ligesom Michael, ret spændt på at høre om de fortsætter stilen i
mainstream-pop.

Det de kunne engang, var at lave populærmusik, med elementer fra den
traditionelle irske folkemusik. Jeg tror at populariteten og ønsket om
at blive store i USA, spolerede dette talent.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Peter G (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 21-08-03 12:18

<"Michael Castensen" skrev:


>
> Du tror vel ikke selv på, at The Corrs kun blev kendte pga deres
> udseende? Så vidt jeg ved, stikker Andrea kun sin fløjte ind i een
> åbning, nemlig munden. Tro ikke på alt, hvad du ser i film!

Jeg har ikke set det på film. Jeg har læst det på internettet så det må
være sandt.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Michael Castensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 21-08-03 12:48

"Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:bi2glf.3vvmbm3.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...
> <"Michael Castensen" skrev:
>
>
> >
> > Du tror vel ikke selv på, at The Corrs kun blev kendte pga deres
> > udseende? Så vidt jeg ved, stikker Andrea kun sin fløjte ind i een
> > åbning, nemlig munden. Tro ikke på alt, hvad du ser i film!
>
> Jeg har ikke set det på film. Jeg har læst det på internettet så det må
> være sandt.

Ok, nu har du vakt min nysgerrighed.
Hvilke kropsåbninger taler vi specifikt om her?
Hvilken søster?
Hvilket instrument?
Kan du poste et link please?





---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



David Rasmussen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 21-08-03 13:41

Michael Castensen wrote:

> "Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse
> news:bi2glf.3vvmbm3.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...
>
>><"Michael Castensen" skrev:
>>
>>
>>
>>>Du tror vel ikke selv på, at The Corrs kun blev kendte pga deres
>>>udseende? Så vidt jeg ved, stikker Andrea kun sin fløjte ind i een
>>>åbning, nemlig munden. Tro ikke på alt, hvad du ser i film!
>>
>>Jeg har ikke set det på film. Jeg har læst det på internettet så det må
>>være sandt.
>
>
> Ok, nu har du vakt min nysgerrighed.
> Hvilke kropsåbninger taler vi specifikt om her?
> Hvilken søster?
> Hvilket instrument?
> Kan du poste et link please?
>

Med billeder, tak.

/David


Michael Castensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 21-08-03 14:46

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:bi2eg3$800$3@news.net.uni-c.dk...
> Michael Castensen wrote:
>
> > "Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse
> > news:bi2glf.3vvmbm3.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...
> >
> >><"Michael Castensen" skrev:
> >>
> >>
> >>
> >>>Du tror vel ikke selv på, at The Corrs kun blev kendte pga deres
> >>>udseende? Så vidt jeg ved, stikker Andrea kun sin fløjte ind i een
> >>>åbning, nemlig munden. Tro ikke på alt, hvad du ser i film!
> >>
> >>Jeg har ikke set det på film. Jeg har læst det på internettet så det må
> >>være sandt.
> >
> >
> > Ok, nu har du vakt min nysgerrighed.
> > Hvilke kropsåbninger taler vi specifikt om her?
> > Hvilken søster?
> > Hvilket instrument?
> > Kan du poste et link please?
> >
>
> Med billeder, tak.

In your dreams!



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



Peter G (24-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 24-08-03 16:03

<"Michael Castensen" skrev:

[Andrea Corr]

>>> Ok, nu har du vakt min nysgerrighed.
>>> Hvilke kropsåbninger taler vi specifikt om her?
>>> Hvilken søster?
>>> Hvilket instrument?
>>> Kan du poste et link please?
>>>
>>
>> Med billeder, tak.
>
> In your dreams!

http://home19.inet.tele.dk/peterg/

NÅ SÅ!

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Michael Castensen (24-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 24-08-03 21:07

"Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:biaq7l.3tb1m6j.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...
> <"Michael Castensen" skrev:
>
> [Andrea Corr]
>
> >>> Ok, nu har du vakt min nysgerrighed.
> >>> Hvilke kropsåbninger taler vi specifikt om her?
> >>> Hvilken søster?
> >>> Hvilket instrument?
> >>> Kan du poste et link please?
> >>>
> >>
> >> Med billeder, tak.
> >
> > In your dreams!
>
> http://home19.inet.tele.dk/peterg/
>
> NÅ SÅ!

Du er en syg mand!




---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



Peter G (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 25-08-03 20:50

<"Michael Castensen" skrev:

> Du er en syg mand!

Er det takken fordi jeg åbner dine øjne for sandheden om den unge dames
eskapader?
Havde jeg skrevet et testamente var du hermed blevet slettet fra det.

NO SOUP FOR YOU! ;-D

SN : The Beloved - Sweet Harmony

P.S. Jeg tror forresten du ville kunne lide Hawksley Workman. Prøv at få
hørt noget af ham. F.eks. "Jealous Of Your Cigarette", "Bullets", "Safe And
Sound", "Don't Be Crushed", "Clever Not Beautiful", "Common Cold", "Sad
House Daddy", "Your Beauty Must Be Rubbing Off".

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Peter G (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 25-08-03 20:50

<"Michael Castensen" skrev:

> Du er en syg mand!

Er det takken fordi jeg åbner dine øjne for sandheden af den unge dames
eskapader?
Havde jeg skrevet et testamente var du hermed blevet slettet fra det.

NO SOUP FOR YOU! ;-D

SN : The Beloved - Sweet Harmony

P.S. Jeg tror forresten du ville kunne lide Hawksley Workman. Prøv at få
hørt noget af ham. F.eks. "Jealous Of Your Cigarette", "Bullets", "Safe And
Sound", "Don't Be Crushed", "Clever Not Beautiful", "Common Cold", "Sad
House Daddy", "Your Beauty Must Be Rubbing Off".

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

-V- (25-08-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 25-08-03 22:24

Peter G wrote:
> SN : The Beloved - Sweet Harmony

Smukt....

> P.S. Jeg tror forresten du ville kunne lide Hawksley Workman. Prøv at
> få hørt noget af ham. F.eks. "Jealous Of Your Cigarette", "Bullets",
> "Safe And Sound", "Don't Be Crushed", "Clever Not Beautiful", "Common
> Cold", "Sad House Daddy", "Your Beauty Must Be Rubbing Off".

Jaaaahhhh!!!!! Hawksley er god!!!
I'm jealous of your cigarette - how you wanna suck on it, and not on me.





-V-



Peter G (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 30-08-03 12:12

-V- skrev:

> Peter G wrote:
>> SN : The Beloved - Sweet Harmony
>
> Smukt....

Det er en simpel sang men jeg har en svaghed for harmonier og positivt
naive budskaber. Videoen var heller ikke dårlig. Lige tilpas smagfuld.

> Jaaaahhhh!!!!! Hawksley er god!!!
> I'm jealous of your cigarette - how you wanna suck on it, and not on me.

Jeg undrer mig om hvad Michael mon synes om ham. Hvis han kan lide GM og
Corrs tror jeg han ville kunne lide nogle af Hawksleys sange.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Kim Jensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Kim Jensen


Dato : 21-08-03 12:03

> Andre kunstnere
> Brian Eno - Ambient. Ikke så "romantisk" som Enya.

Her skal man nok lige vogte sig lidt, hvis man er på udkig efter ambient.
Eno har trods alt lavet en hel del, der næppe kan puttes i
afslapningskategorien.

Men herfra kan specielt anbefales "Tuesday afternoon" og "Apollo".

> (1) Jeg vil se en turné med Corrs og Rockbitch. Den kombination
> har crossover appeal.

Du har utvivlsomt en strålende karriere som koncertarrangør foran dig!


mvh
Kim Jensen



Peter G (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 25-08-03 20:50

Kim Jensen skrev:

>> Andre kunstnere
>> Brian Eno - Ambient. Ikke så "romantisk" som Enya.
>
> Her skal man nok lige vogte sig lidt, hvis man er på udkig efter
> ambient. Eno har trods alt lavet en hel del, der næppe kan puttes i
> afslapningskategorien.

Sådan! (Jeg var for træt til at liste emner/faldgruber/caveats op og håbede
der var en der ville korrigere/uddybe for mig)

> Men herfra kan specielt anbefales "Tuesday afternoon" og "Apollo".

Jeg kan godt lide "On Land" og "Apollo"

>> (1) Jeg vil se en turné med Corrs og Rockbitch. Den kombination har
>> crossover appeal.
>
> Du har utvivlsomt en strålende karriere som koncertarrangør foran dig!
>

Oh yeah. Her skal udvides horisonter.
Lukket koncert med Kandis og Metallica. Folk kommer ind, dørene lukkes og
låses (med tilladelse fra brandmyndighederne og under sikkerhedsforskrifter
en masse), sættene starter, sættene slutter, folk får lov til komme ud
igen. Det eneste musikalske helle er toiletterne.
For at lytte til dit yndlingsband skal du også høre noget fra en helt anden
genre.
Åge, Kent og -V- Skulder ved skulder medens de synger med på "For Whom The
Bells Toll", "Good Golly Miss Molly", "Sanitarium", "Send Et Smil En
Regnvejrsdag" o.l.

Autechre og D'Angelo
Kashmir og Christina Augilera
TV2 og Max Cavalera
Prince og, ehmm, Charles Manson (storskærm fra der hvor han nu er)
Shu-bu-dia og DJ Shadow
Richard Ragnvald og Peter Gabriel
Dimmu Borgir og Enya

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

David Rasmussen (25-08-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-08-03 21:14

Peter G wrote:
>
> Autechre og D'Angelo
> Kashmir og Christina Augilera
> TV2 og Max Cavalera
> Prince og, ehmm, Charles Manson (storskærm fra der hvor han nu er)
> Shu-bu-dia og DJ Shadow
> Richard Ragnvald og Peter Gabriel
> Dimmu Borgir og Enya
>

LOL!

Jeg gad ikke at læse det der stod over bandnavnene, men er det nogle
crossover-events du godt ville opleve?

/David


David Rasmussen (25-08-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-08-03 21:29

David Rasmussen wrote:

> Peter G wrote:
>
>>
>> Autechre og D'Angelo
>> Kashmir og Christina Augilera
>> TV2 og Max Cavalera
>> Prince og, ehmm, Charles Manson (storskærm fra der hvor han nu er)
>> Shu-bu-dia og DJ Shadow
>> Richard Ragnvald og Peter Gabriel
>> Dimmu Borgir og Enya
>>

Nu hijacker jeg lige din tråd...

Radiohead og "Kim Og Hallo"
Cartoons og Nick Cave
Abba og Guddommelig Galskab
John Coltrane og Birthe Kjær
Pink Floyd og Brødrene Olsen

/David


-V- (25-08-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 25-08-03 22:46

David Rasmussen wrote:
> Radiohead og "Kim Og Hallo"
> Cartoons og Nick Cave
> Abba og Guddommelig Galskab
> John Coltrane og Birthe Kjær
> Pink Floyd og Brødrene Olsen


Jaaaa, endnu bedre!!!!!!

Tak, David.




-V-


NP: Alberte - Chevy 56



Karsten Vinding (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Karsten Vinding


Dato : 27-08-03 06:42

In news:3f4a839d$0$24716$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, -V-
<Diplomaten@snotmail.com> wrote:

>> Abba og Guddommelig Galskab

Hvis det kunne lykkes dig at lokke Abba til at spille en koncert, tror jeg
du kunne få _rigtig_ mange til at komme, uanset hvem de spillede sammen
med/imod.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk


-V- (25-08-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 25-08-03 22:43

Peter G wrote:
> Oh yeah. Her skal udvides horisonter.
> Lukket koncert med Kandis og Metallica.

Ohhhkaiiii. Det lyder skisme alternativt. Du ville nok få en del presse,
hvis det lykkedes dig at arrangere en sådan koncert.

> For at lytte til dit yndlingsband skal du også høre noget fra en helt
> anden genre.
> Åge, Kent og -V- Skulder ved skulder medens de synger med på "For
> Whom The Bells Toll", "Good Golly Miss Molly", "Sanitarium", "Send Et
> Smil En Regnvejrsdag" o.l.

Jeg burde måske ikke ødelægge din illusion, PG, men jeg ejer faktisk tre af
de fire nævnte sange.
Sangen om frk. Molly har jeg i en forrygende version med Little Richard, som
jeg jævnligt hører (= mere end én gang om året)

> Autechre og D'Angelo

D'Angelo og hvem? Jeg hørte på et tidspunkt en af D'Angelos albums, men det
fangede mig ikke rigtigt.

> Kashmir og Christina Augilera

Bedre. Langte bedre. Kashmir har jeg fulgt siden de udgav deres debut i ´94,
og dem holder jeg stadig meget af. CA har jeg det lidt sværere med. Jeg er
nu ikke bleg for at nynne med på hendes storhits.

> TV2 og Max Cavalera

Tænk, jeg ejer to TV2-plader og ikke en eneste med Max (eller Nailbomb eller
Soulfly). Til gengæld ejer jeg et par Sepultura-albums. TV2-pladerne bliver
sat på under lange bilture med folk, som ikke har en iøjnefaldende fælles
musikmag.

> Prince og, ehmm, Charles Manson (storskærm fra der hvor han nu er)

Prince, ja. CM, nej.

> Shu-bu-dia og DJ Shadow

Igen forregner du dig. The Shubs og DJ Shadow har en fredelig sameksistens i
min samling. Shubberne har været der i mange år (første koncert med dem var
i ´80 i Tivolis Koncertsal, samme aften som liveudgaven af 'Dogshit In My
Garden' blev optaget), DJ Shadow i form af U.N.K.LE.

> Richard Ragnvald og Peter Gabriel

Det Syngende Kakkelbord bliver sjældent spillet herhjemme, og jeg tvivler på
at han bliver fast gæst. Peter Gabriel er til gengæld sommetider på
gæsteoptræden, ikke sjældent med Genesis som backing.

> Dimmu Borgir og Enya

Hæ. Dimmu hørte jeg udpluk af så sent som i går. Enya keder mig voldsomt.

Flere forslag, flere flere!!!




-V-



NP: Queen - Who Wants To Live Forever.



Peter G (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 30-08-03 12:12

-V- skrev:

> Peter G wrote:
>> Oh yeah. Her skal udvides horisonter.
>> Lukket koncert med Kandis og Metallica.
>
> Ohhhkaiiii. Det lyder skisme alternativt. Du ville nok få en del
> presse, hvis det lykkedes dig at arrangere en sådan koncert.

Vi får Lars Ulrichs mor til at lægge pres på. Hun er sikkert til at
overtale og hvilken søn kan sige nej til sin mor.
Kandis vil nok for presseomtalen og kitchværdien hos det yngre publikum.

>> Åge, Kent og -V- Skulder ved skulder medens de synger med på "For
>> Whom The Bells Toll", "Good Golly Miss Molly", "Sanitarium", "Send Et
>> Smil En Regnvejrsdag" o.l.
>
> Jeg burde måske ikke ødelægge din illusion, PG, men jeg ejer faktisk
> tre af de fire nævnte sange.

Du skuffer mig skam ikke.
1) Du HAR bevist at du en bred og nysgerrig musiksmag.
2) Jeg fandt på den sidste titel

Men jeg ville blive overrasket hvis jeg så jer tre stå skulder ved skulder
og synge med til begge bands. Især over Åge.

> Sangen om frk. Molly har jeg i en forrygende version med Little
> Richard, som jeg jævnligt hører (= mere end én gang om året)

Jeg er bestemt ikke overrasket. :)

>> Autechre og D'Angelo
>
> D'Angelo og hvem? Jeg hørte på et tidspunkt en af D'Angelos albums,
> men det fangede mig ikke rigtigt.

Han er ikke lige min yndling, men jeg jeg kan godt lide noget af Autechre.
Autechre er IDM i stil med Aphex Twin.

Desuden er det bare forslag til konstraster. Jeg har skam ikke lyttet til
flere af kunstnerne.

>> Kashmir og Christina Augilera
>
> Bedre. Langte bedre. Kashmir har jeg fulgt siden de udgav deres debut
> i ´94, og dem holder jeg stadig meget af. CA har jeg det lidt sværere
> med. Jeg er nu ikke bleg for at nynne med på hendes storhits.

Jeg ved ikke rigtigt. Der er bare noget i Kaspers stemme som ikke fænger
hos mig. Musikken er nu god.
Augilera hører jeg ikke, men er imponeret over hendes stemmepragt.

>> TV2 og Max Cavalera
>
> Tænk, jeg ejer to TV2-plader og ikke en eneste med Max (eller Nailbomb
> eller Soulfly). Til gengæld ejer jeg et par Sepultura-albums.
> TV2-pladerne bliver sat på under lange bilture med folk, som ikke har
> en iøjnefaldende fælles musikmag.

TV2 har en evne til at ramme bredt i befolkningen. Det samme gælder
Shudberne.
Max ved jeg hvem er, men jeg har aldrig hørt Soulfly eller hans
soloarbejde. Jeg er desværre ikke særlig "tung" i min musiksmag.

>> Prince og, ehmm, Charles Manson (storskærm fra der hvor han nu er)
>
> Prince, ja. CM, nej.

Jeg ville nu godt opleve en koncert med CM og hans akustiske guitar for at
høre hvad en sådan type ville skrive af sange. Hans "Look At Your Game
Girl" var nu ikke noget at hæve et øjenbryn over.

> Igen forregner du dig. The Shubs og DJ Shadow har en fredelig
> sameksistens i min samling. Shubberne har været der i mange år (første
> koncert med dem var i ´80 i Tivolis Koncertsal, samme aften som
> liveudgaven af 'Dogshit In My Garden' blev optaget), DJ Shadow i form
> af U.N.K.LE.

Få hørt hans plade "Endtroducing". Den er ikke dårlig.

>> Richard Ragnvald og Peter Gabriel
>
> Det Syngende Kakkelbord bliver sjældent spillet herhjemme, og jeg
> tvivler på at han bliver fast gæst. Peter Gabriel er til gengæld
> sommetider på gæsteoptræden, ikke sjældent med Genesis som backing.

Jeg er mere til hans solo. Tidlig Genesis virker lidt for cerebralt fremfor
emotionelt hos mig.
Richard har jeg aldrig hørt udover i TV.

>> Dimmu Borgir og Enya
>
> Hæ. Dimmu hørte jeg udpluk af så sent som i går. Enya keder mig
> voldsomt.

Jeg har aldrig hørt Dimmu.
Enig. Længe siden jeg hørte mine Enya-plader. Hun er for ensartet i sine
lydtapeter for min smag.

> Flere forslag, flere flere!!!

Ehhh, det må blive en anden gang. Heldigvis kan jeg se at David Rasmussen
har ført tråden videre.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Anders Thorsen Holm (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorsen Holm


Dato : 27-08-03 10:49

> Autechre og D'Angelo
> Kashmir og Christina Augilera
> TV2 og Max Cavalera
> Prince og, ehmm, Charles Manson (storskærm fra der hvor han nu er)
> Shu-bu-dia og DJ Shadow
> Richard Ragnvald og Peter Gabriel
> Dimmu Borgir og Enya

Vikingarna og Clawfinger

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fona

David Rasmussen (27-08-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 27-08-03 11:00

Anders Thorsen Holm wrote:
>
> Vikingarna og Clawfinger
>

De Gylde Løver og N'Sync


Lars Stokholm (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 21-08-03 12:54

In dk.kultur.musik, Peter G wrote:

>Clannad - Enyas lillesøsters band, som aldrig blev lige så kendt som Corrs,
>fordi det ikke består af tre smukke søstre

Sku' vi nu ikke liiige. :) The Corrs laver pop(/rock) - det har nok
potentiale for et lidt bredere publikum, end Clannads keltiske new
age-halløj.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Peter G (24-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 24-08-03 16:03

Lars Stokholm skrev:

> In dk.kultur.musik, Peter G wrote:
>
>> Clannad - Enyas lillesøsters band, som aldrig blev lige så kendt som
>> Corrs, fordi det ikke består af tre smukke søstre
>
> Sku' vi nu ikke liiige. :) The Corrs laver pop(/rock) - det har nok
> potentiale for et lidt bredere publikum, end Clannads keltiske new
> age-halløj.

Den eneste grund til at Corrs er populære er fordi guitaristen er en billig
tøjte. De tre andre søstre er heller ikke for gode. Både Carl Mar Møller og
Klaus Bondam er fans, for helgoland. De er overalt, de fans. Og de sidder
ude i fuglebadet med deres testigee...

"Bredt publikum", tsk tsk tsk. Deres publikum sidder med
underbukser/trusser om anklerne og har kleenex ved hånden. Corrs er et
yderst depraveret band. Tusinde gange værre end ham der Yanni.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Lars Stokholm (24-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 24-08-03 16:47

In dk.kultur.musik, Peter G wrote:

>Den eneste grund til at Corrs er populære er fordi guitaristen er en billig
>tøjte.

Tsk, tsk, selv. Lige før var det fordi de består af tre smukke søstre.
Det øger ikke din troværdighed, det her. ;)

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Peter G (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 25-08-03 20:50

Lars Stokholm skrev:

> Tsk, tsk, selv. Lige før var det fordi de består af tre smukke søstre.
> Det øger ikke din troværdighed, det her. ;)

Fordi man er smuk kan man sagtens være en tøjte.
Spørg bare den engelske dronning om hendes mening ang. prinsesse Diana.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Lars Stokholm (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 25-08-03 20:55

In dk.kultur.musik, Peter G wrote:

>Fordi man er smuk kan man sagtens være en tøjte.

Det var ikke pointen.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Peter G (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 30-08-03 12:12

Lars Stokholm skrev:

> In dk.kultur.musik, Peter G wrote:
>
>> Fordi man er smuk kan man sagtens være en tøjte.
>
> Det var ikke pointen.

Ok, så er det fordi det består af tre smukke søstre og en guitarist som
tilsammen giver fire tøjter med to-takters sange. Desuden er de skyld i
mangen et pentagram på mit stuegulv og jeg ynkes de personer der prøver at
sekse dem.

["Nøj, den var dårlig"]

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Michael Castensen (24-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Castensen


Dato : 24-08-03 21:06

"Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:biar1e.3tb1m6j.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...
>
> Den eneste grund til at Corrs er populære er fordi guitaristen er en
billig
> tøjte. De tre andre søstre er heller ikke for gode. Både Carl Mar Møller
og
> Klaus Bondam er fans, for helgoland. De er overalt, de fans. Og de sidder
> ude i fuglebadet med deres testigee...
>
> "Bredt publikum", tsk tsk tsk. Deres publikum sidder med
> underbukser/trusser om anklerne og har kleenex ved hånden. Corrs er et
> yderst depraveret band. Tusinde gange værre end ham der Yanni.
>

Troll!




---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.512 / Virus Database: 309 - Release Date: 19-08-2003



Stefan Bruhn (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 21-08-03 18:12

On 20 Aug 2003 21:39:26 GMT, Peter G <PeterG@despammed.com> wrote:

>2) Udover "Paint..." har hun lavet 5 albums og en større boksopsamling ("A
>Box Of Dreams")

Jeg har et sæt der hedder "Only Time - The Collection" med fire CD'er
der spænder over svjv hele hendes karriere. (den er nyere end box of
dreams, så vidt jeg er informeret)

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Peter G (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 25-08-03 20:50

Stefan Bruhn skrev:

> Jeg har et sæt der hedder "Only Time - The Collection" med fire CD'er
> der spænder over svjv hele hendes karriere. (den er nyere end box of
> dreams, så vidt jeg er informeret)

Du har ret. Den er udgivet på et andet selskab, så mon ikke det er fordi
hun skiftede.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen første gang.

Åge Halldorsson (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 21-08-03 05:58


Blix <leanolsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:D6R0b.52484$Kb2.2423942@news010.worldonline.dk...
> findes der flere som hende der laver flot musik som er kanon at sætte på
når
> man skal virkelig slappe af eller samle tankerne???
______

Hej Blix

Nu ved jeg ikke lige hvem Enya er, men hvad med at prøve at tune ind på DR
P2. Der er tit noget dejligt afslappende klassisk musik, hvor man kan falde
helt til ro. Det var bare lige for at komme med en ide, nu du taler om
afslapning og samle tankerne.
Bruger den selv på arbejdet en sjælden gang når det andet radioværk bare
hviner og hyler, så ens hovede er ved at ryge af.
Det skulle du prøve. P2 er igang hele døgnet

Men der er jo også så`n noget instrumentalt dinner-musik med George Zampfir
og mange andre. Hvis du bor i Nordvestjylland kan du prøve at lytte lørdag
kl. 18-20, da er der nemlig 2 timers afdæmpet, afslappende og rolig
instrumental dinner-musik, lige før Dansegalla blæser Nordvestjylland omkuld
til kl. 1 - Det foregår på Radio Limfjord, på Mors

Hilsen Åge










Michael Petersen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 21-08-03 09:56

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> mumbled something in
news:3f445091$0$97266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

>
> Blix <leanolsen@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:D6R0b.52484$Kb2.2423942@news010.worldonline.dk...
>> findes der flere som hende der laver flot musik som er kanon at sætte
>> på
> når
>> man skal virkelig slappe af eller samle tankerne???
> ______
>
> Hej Blix
>
> Nu ved jeg ikke lige hvem Enya er, men ....


så lad være med at kommentere indlægget når der specifikt blev spurgt om
musik a'la Enya

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Mads Holmsgaard Erik~ (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Mads Holmsgaard Erik~


Dato : 21-08-03 09:13


"Blix" <leanolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:D6R0b.52484$Kb2.2423942@news010.worldonline.dk...

> findes der flere som hende der laver flot musik som er kanon at sætte på
når
> man skal virkelig slappe af eller samle tankerne???
> Købte for et par år siden noget med pan fløjte men syntes ikke det kunne
> stilne mit sind. Er åben for forslag.
>

Der er en engelsk kunstner ved navn Chicane, som har lavet en del numre, der
virkelig appellerer til afslapning. F.eks. nummeret "Saltwater" hvor
Clannads forsanger, Marie Brennan, gæstevokalerer (ja, det ord eksisterer
nok ikke - pyt) og hans måske største hit til dato, "Don't Give Up" med
selveste Bryan Adams på vokalen.

Stilen er elektronisk, men afslappende. Jeg har i hvert fald slappet af til
hans musik en del gange efterhånden.

Mvh
Mads



Mads Breddam (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Mads Breddam


Dato : 21-08-03 10:41

> findes der flere som hende der laver flot musik som er kanon at sætte på
når
> man skal virkelig slappe af eller samle tankerne???

Måske ikke helt i samme stil..... Men Sigur Ros er FANTASTISK!! Pladen
Agætis Byrjun er efter min mening den bedste.

--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"En side er kun god når du vender den og der bag den ligger livet, som
presser på og bringer uorden i alle bogens sider." Italo Calvino i "Ridderen
der ikke eksisterede".



Jacob Ulrich (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Ulrich


Dato : 21-08-03 13:36


"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f4493b0$0$13174$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > findes der flere som hende der laver flot musik som er kanon at sætte på
> når
> > man skal virkelig slappe af eller samle tankerne???
>
> Måske ikke helt i samme stil..... Men Sigur Ros er FANTASTISK!! Pladen
> Agætis Byrjun er efter min mening den bedste.
>
Helt enig. Men til afslapning er deres nye, med den lidt mærkelige titel (),
klart bedst.

---Jacob---



Mads Breddam (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Mads Breddam


Dato : 21-08-03 16:22

> Helt enig. Men til afslapning er deres nye, med den lidt mærkelige titel
(),
> klart bedst.

Det vil jeg godt give dig delvist ret i.... ( ) starter blidere men slutter
til gengæld lidt vildere (og ikke helt så heldigt efter min mening).

--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

"En side er kun god når du vender den og der bag den ligger livet, som
presser på og bringer uorden i alle bogens sider." Italo Calvino i "Ridderen
der ikke eksisterede".



Esben (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 22-08-03 18:33



>
> Måske ikke helt i samme stil..... Men Sigur Ros er FANTASTISK!! Pladen
> Agætis Byrjun er efter min mening den bedste.

En anden som heller ikke er i samme stil er multikunstneren Laurie
Anderson. Hendes plader er eksperimenterende og ofte med smukke afslappende
numre.

Jeg kan varmt anbefale albummet "Big science"

Esben



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste