Skiferplade. Overfladebehandling udendørs.
Fra : Georg

Dato : 20-08-03 21:24

Jeg har en 100 x 200 cm skiferplade som bordplade i haven. Den renser jeg
sommetider af med 50% linolie og 50% terpentin, og det bliver den også flot
af, men den bliver altid meget hurtigt udvasket at vejret, og så ser den tør
og kedelig ud, og fedtpletter fra mad er meget vanskelige at fjerne
bagefter.

Hvordan kan jeg overfladebehandle den med længere virkning. Holdbarhed i et
helt år ville være ønskelig. Kan det måske overhovedet gøres med skifer
udendørs? Skiferen har sin naturlige brudflade, dvs., at den er ikke
poleret.

Mvh Georg.

Fra : Georg

Dato : 22-08-03 08:01

Jeg ser nu, at spørgsmålet blev behandlet for få dage siden her.
Min skiferplade ligger udendørs året rundt.
Kender I til noget mere holdbart?
Mvh Georg