Ældre grafikkort
Fra : Mikkel Kruuse-Anders~

Dato : 20-08-03 21:17

Jeg ser på en pc (2.4 pentium4), hvor jeg kun kan vælge mellem følgende
grafikkort

NVidia Geforce4 Ti4200 128MB
ATI RADEON All-in-Wonder 9000 Pro 64MB
ATI RADEON 9600 Pro128MB

Hvilket af disse kort kan anbefales til alm. brug (inkl. spil og
videoredigering)?
Hvor meget går man glip af, når man ikke kan få de nyeste kort?
To af kortene har video-ind - hvad betyder det og har man brug for det?

VH..
M. Andersen

Fra : Dennis Nimand

Dato : 21-08-03 00:24

> NVidia Geforce4 Ti4200 128MB
> ATI RADEON All-in-Wonder 9000 Pro 64MB
> ATI RADEON 9600 Pro128MB

Jeg ville vælge 9600. Denne artikel er ganske interessant:

http://firingsquad.gamers.com/hardware/radeon_9600_pro_overclocked/default.a
sp

/nimand

Fra : Dennis Nimand

Dato : 21-08-03 00:25

Linkfix: http://makeashorterlink.com/?N2A6358A5

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-08-03 18:45

"Mikkel Kruuse-Andersen" <info@admedia.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Hvor meget går man glip af, når man ikke kan få de nyeste kort?
> To af kortene har video-ind - hvad betyder det og har man brug for det?

Det kommer meget an på hvad du satser efter.

Video In kan måske være noget for dig til brug ved videoredigering. Det
giver mulighed for at optage signalet, fx. fra videomaskine eller
videokamera.

All-In-Wonder kortet har også TV-tuner så TV direkte fra antenne på PC (en
videomaskine og TV-In vil give samme resultat).

Hastighedsmæssigt for kortene ville jeg sige at du finder Raden 9000 på
bundlinjen og 9600 i toppen skarpt forfulgt af Ti4200.

--
Bjarke Andersen