Problemer instal. af Might and Magic VII
Fra : Vittrup

Dato : 20-08-03 21:02

Vi har købt et Might and Magic VII og har forsøgt at installere det. Først
kom der en meddelelse, at vi først skulle opdatere directx til min. version
6. Vi opdaterede til version 9. Det ville stadig ikke hjælpe.

Vi har en Pentium 450 computer med et Matrox Millennium G200 og har hentet
nogle drivere som skulle passe til XP som vi benytter. Vi kan stadig ikke få
skidtet til at virke.

Er vores isenkram for gammelt eller er der noget helt andet galt?

Hjælp hvis du har en idé !!!??

På forhånd tak
Jacob Vittrup - og hans far....

Fra : Arcana Dragon

Dato : 26-08-03 15:24

"Vittrup" <second-hand@mail.tele.dk> wrote in

> [...]
> Først kom der en meddelelse, at vi først skulle opdatere directx til
> min. version 6. Vi opdaterede til version 9. Det ville stadig ikke

Hmmm... Hvor under installationen går det galt? Hvad sker der helt
nøjagtigt? Fejlmeddelelser?

> Er vores isenkram for gammelt eller er der noget helt andet galt?

Næppe. Jeg går ud fra at i kører Windows 95 eller 98 med de specs,
korrekt? Det burde spille.

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Jane

Dato : 26-08-03 16:44

Arcana Dragon skrev i <news:3f4b6d91$0$83048
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:

> Hmmm... Hvor under installationen går det galt? Hvad sker der helt
> nøjagtigt? Fejlmeddelelser?

Jeg har tilsvarende problem med Heroes of Might and Migic 3
og har derfor fulgt med i tråden. Jeg bruger Windows XP.

Når jeg har kørt installationen, bliver jeg oplyst om at jeg
ikke har directX 6 og at jeg bør installere den (den tilbyder
vist endda at installere directX 6 på min pc) men jeg har ikke
spor lyst til at få overskrevet min directX version 9.

Jeg spurgte en ekspedient i en butik om det ville hjælpe
hvis jeg fik fat i HoMM4 da jeg var ret sur på min dumme XP,
og han fortalte at HoMM3 bør kunne køre på XP (og at det
nok ville være svært for mig at få fat i 4eren).

Jane

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-08-03 17:04

On Wed, 20 Aug 2003 22:02:12 +0200, "Vittrup"
> [...]

>skidtet til at virke.
>
>Er vores isenkram for gammelt eller er der noget helt andet galt?

Jeg har næsten prøvet alt for at køre MM7 på XP og har opgivet at få
det til at køre.

Underligt nok køre det fint på windows 2000.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Arcana Dragon

Dato : 26-08-03 19:34

Martin Schultz <dknews@dropbox.cotse.net> wrote in

> Jeg har næsten prøvet alt for at køre MM7 på XP og har opgivet at få
> det til at køre.
> Underligt nok køre det fint på windows 2000.

Jeg har Win2000/SP4 på begge mine PC'er, og jeg kunne ikke drømme om at
skifte til XP før jeg er absolut tvunget til det. Der går forhåbentlig
nogle år endnu - med mindre der dukker noget bedre op.

--
Greetings,
Arcana Dragon