/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
kan man disable...
Fra : Frederik Buus Sauer


Dato : 20-08-03 20:00

Jeg vil gerne have disabled Ctrl+C (copy) og højreklik menuen, så
man ikke (så'n umidbart) kan kopiere min HP...

Nogen der kan hjælpe mig!?

--------

KeeZ

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Benny Nissen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 20-08-03 20:13


"Frederik Buus Sauer" <keez@frac.dk> skrev i en meddelelse
news:bi0geq$271$1@sunsite.dk...
> Jeg vil gerne have disabled Ctrl+C (copy) og højreklik menuen, så
> man ikke (så'n umidbart) kan kopiere min HP...
>
Hvis du ikke vil have din side kopieret, så skal du ikke ligge den på
nettet.
Der findes IKKE noget kopisikring, der virker alligevel.

Hvad med Filer -> Gem som ...
Hvad med Vis -> Kilde

Husk også, at når siden skal vises, så ER den hentet ned lokalt på PC'en.
Du kan finde den under temp.internetfiles.

--
Benny



Frederik Buus Sauer (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Frederik Buus Sauer


Dato : 20-08-03 20:46

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Frederik Buus Sauer" <keez@frac.dk> skrev i en meddelelse
> news:bi0geq$271$1@sunsite.dk...
> > Jeg vil gerne have disabled Ctrl+C (copy) og højreklik menuen, så
> > man ikke (så'n umidbart) kan kopiere min HP...
> >
> Hvis du ikke vil have din side kopieret, så skal du ikke ligge den på
> nettet.
> Der findes IKKE noget kopisikring, der virker alligevel.
>
> Hvad med Filer -> Gem som ...
> Hvad med Vis -> Kilde
>
> Husk også, at når siden skal vises, så ER den hentet ned lokalt på PC'en.
> Du kan finde den under temp.internetfiles.
>
> --
> Benny
>
>
Ja, okay...
Men jeg kender en der har fået disabled Ctrl+C ... på hendes side kommer der
en fin lille pop-up der fortælle at man ikke må kopiere siden!

KeeZ

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Jesper Brunholm (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Brunholm


Dato : 20-08-03 21:01

Frederik Buus Sauer wrote:
> Men jeg kender en der har fået disabled Ctrl+C ... på hendes side kommer der
> en fin lille pop-up der fortælle at man ikke må kopiere siden!

Godt så - hvad får hun ud af det? - andet altså end maksimal ringeagt
fra enhver dygtig webdesigner som måtte have fået den idé at ville
beundre koden til noget godt hun har lavet...

Alle ved at det er forbudt at stjæle andres kode - og det er umuligt at
forhindre at stjæle den.
En irriterende pop-up med at det er forbudt at kopiere indhold er bare
barnligt og træls og signalerer manglende erfaring med at lave hjemmesider.

BTW: virker den hvis javascript er slået fra? - virker den i andet end
Explorer 6+ (og også i Opera, Mozilla osv til Unix, som De Hårde Hackere
Som Stjæler Kode (TM) bruger?

Med andre ord: glem det! Brug tiden på at lave noget der er værd at
stjæle i stedet for.

mvh

Jesper Brunholm


Benny Nissen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 20-08-03 23:49


"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
news:bi0k0o$nf4$1@sunsite.dk...

> Alle ved at det er forbudt at stjæle andres kode - og det er umuligt at
> forhindre at stjæle den.

Lav siderne i Frontpage 97 eller endnu bedre Publisher 97.
Det forhindrer dog ikke, at man kan stjæle koden, men det vil man ikke

--
Benny



Erik Ginnerskov (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 21-08-03 15:50


"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev
> Lav siderne i Frontpage 97 eller endnu bedre Publisher 97.

Nej, nej og atter nej. Der burde være pryglestraf for at anbefale nogen at
lave hjemmesider i Publisher. Jeg ved godt, at Microsoft hævder, programmet
kan bruges til formålet.

Men tag lige og ulejlige dig med at kigge på kildekoden i en side, lavet i
Publisher. Den fylder mindst 5 gange så meget, som den behøver. Det har
indflydelse på den tid, det tager at hale siden gennem en telefonledning
hjem i browseren hos læserne.

Og skal du anbefale nogen at bruge Frontpage, så skal det absolut også være
den nyeste. Version 97 er næsten lige så uegnet som Publisher.

Dertil laver begge de anbefalede programmer kode, der ikke kan vises korrekt
i andre browsere end MSIE.

> Det forhindrer dog ikke, at man kan stjæle koden, men det vil man ikke

Der har du til gengæld ret, for det er ikke værd at stjæle.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Knud Gert Ellentoft (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 21-08-03 16:33

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev :

>"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev
>> Lav siderne i Frontpage 97 eller endnu bedre Publisher 97.
>
>Nej, nej og atter nej. Der burde være pryglestraf for at anbefale nogen at
>lave hjemmesider i Publisher. Jeg ved godt, at Microsoft hævder, programmet
>kan bruges til formålet.

Du misforstår, meningen med rådet var at, såfremt koden er
genereret af et af disse to programmer, så er der ingen, der
gider at stjæle dem.
--
Knud

Erik Ginnerskov (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 21-08-03 16:48


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev
>
> Du misforstår, meningen med rådet var at, såfremt koden er
> genereret af et af disse to programmer, så er der ingen, der
> gider at stjæle dem.

Det forstod jeg godt, men stadig vil det unødigt genere de brugere, der ikke
kommer for at stjæle koden.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Knud Gert Ellentoft (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 20-08-03 21:07

Frederik Buus Sauer <keez@frac.dk> skrev :

>Men jeg kender en der har fået disabled Ctrl+C ... på hendes side kommer der
>en fin lille pop-up der fortælle at man ikke må kopiere siden!

Kig på kildekoden eller kom med et link til siden, så skal vi
hurtigt finde koden.

Det eneste du opnår ved diverse tricks er at genere sidens
brugere.

Man kan altid se sidens koder og kopiere den uanset, hvad man
finder på.

Glem det.
--
Knud

Kenneth Kristensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth Kristensen


Dato : 21-08-03 16:18

Frederik Buus Sauer wrote:
> Ja, okay...
> Men jeg kender en der har fået disabled Ctrl+C ... på hendes side kommer der
> en fin lille pop-up der fortælle at man ikke må kopiere siden!

En tier på at det ikke virker i min browser.
Alt det der gejl med at forhindre folk i at kigge virker som regel kun hvis du
bruger (stinkende) internet explorer.
Brug dog tiden fornuftigt på at lave et flot layout i stedet.

--
/kenne
Teori er når vi har forstået alting, men intet virker.
Praksis er når alting virker, men ingen forstår hvorfor.
Hos os er de to ting forenet: Intet virker og ingen forstår hvorfor!


Jens Tønnesen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Tønnesen


Dato : 20-08-03 20:44

Frederik Buus Sauer <keez@frac.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>Jeg vil gerne have disabled Ctrl+C (copy) og højreklik menuen, så
>man ikke (så'n umidbart) kan kopiere min HP...

>Nogen der kan hjælpe mig!?

http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Erik Ginnerskov (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 20-08-03 22:30
Stjerne (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Stjerne


Dato : 20-08-03 21:14


"Frederik Buus Sauer" <keez@frac.dk> wrote in message
news:bi0geq$271$1@sunsite.dk...
> Jeg vil gerne have disabled Ctrl+C (copy) og højreklik menuen, så
> man ikke (så'n umidbart) kan kopiere min HP...



<script language="JavaScript1.1">

function right(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 3 || e.which == 2))
return false;
else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 2 || event.button == 3)) {
alert("OBS, © Tekst og billeder på dette Site er underlagt copyright");
return false;
}
return true;
}
document.onmousedown=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown=right;
// End -->

</script>



Knud Gert Ellentoft (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 20-08-03 21:22

"Stjerne" <webmaster@krybdyr.info> skrev :

>function right(e) {

Hvad er formålet med det?

Udover at genere sidens brugere.

Du tror vel ikke selv på at det skjuler noget som helst.
--
Knud

Stjerne (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Stjerne


Dato : 21-08-03 11:40


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:evl7kvctto72b7fqg3lo9242qed0civ0f0@dtext.news.tele.dk...
> "Stjerne" <webmaster@krybdyr.info> skrev :
>
> >function right(e) {
>
> Hvad er formålet med det?


Det forhindrer da man kan højreklikke....

Ved da godt man ikke kan skjule sin html kode, og beskytte sine billeder
ALT kan stjæles....
Har selv samme problem med alle mine billeder.. folk nakker dem til deres
egne sider.. pisse provokerende

Men hvis det hjalp Frederik's samvittighed kunne han jo prøve det....


Webmaster
------------------
Jesper Stjerne Holm Pedersen
webmaster@krybdyr.info
www.Krybdyr.info
ICQ: 22892223



Jesper Stocholm (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 21-08-03 12:16

Stjerne wrote :

>
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> news:evl7kvctto72b7fqg3lo9242qed0civ0f0@dtext.news.tele.dk...
>> "Stjerne" <webmaster@krybdyr.info> skrev :
>>
>> >function right(e) {
>> Hvad er formålet med det?
> Det forhindrer da man kan højreklikke....

Nej det gør ikke.

> Ved da godt man ikke kan skjule sin html kode, og beskytte sine
> billeder ALT kan stjæles....
> Har selv samme problem med alle mine billeder.. folk nakker dem til
> deres egne sider.. pisse provokerende
>
> Men hvis det hjalp Frederik's samvittighed kunne han jo prøve det....

Gør nu som alle de flinke mennesker herinde foreslår - drop det. Det
eneste du/man realistisk opnår ved det er at irritere en masse mennesker,
der er på siderne i "lovligt" ærinde - det forhindrer på ingen måde at
data stjæles af de, der virkeligt vil. Husk også at det er lovligt at
tage en personlig kopi af billederne på websites (de ligger jo allerede i
brugerens cache). Naturligvis er det et problem, hvis billeder bruges af
andre på deres sider, men det problem bør løses ved en tekst på selve
billedet - eller alternativt anmeldelse af problemet.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Hvorfor ser fanatiske fodboldfans altid sådan ud ?
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=208295

Knud Gert Ellentoft (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 21-08-03 12:38

"Stjerne" <webmaster@krybdyr.info> skrev :

>Det forhindrer da man kan højreklikke....

Og generer sidens brugere unødigt, der er mange andre ting end
kopiere og vise kildekode, man kan gøre med højreklik.

Nem frem og tilbage, printe siden f.eks.
--
Knud

Jens Peter Karlsen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 20-08-03 23:49

Det forhindrer da ikke brugen af ctrl-c som der blev spurgt om.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Wed, 20 Aug 2003 22:14:02 +0200, "Stjerne" <webmaster@krybdyr.info>
wrote:

><script language="JavaScript1.1">
>
>function right(e) {
>if (navigator.appName == 'Netscape' &&


Jens Gyldenkærne Cla~ (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 21-08-03 12:04

Stjerne skrev:

>>> function right(e) {

>> Hvad er formålet med det?

> Det forhindrer da man kan højreklikke....

Ikke i min browser. Selv hvis man laver en udgave der også fanger
Mozilla tager det kun et øjeblik at slå javascript fra - så virker
den igen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Anders Thorsen Holm (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorsen Holm


Dato : 20-08-03 21:30

Frederik Buus Sauer wrote:

> Jeg vil gerne have disabled Ctrl+C (copy) og højreklik menuen, så
> man ikke (så'n umidbart) kan kopiere min HP...

Froggie's Law: http://www.allmyfaqs.com/cgi-bin/wiki.pl?Hide_source

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fona

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste