Nonner som sadistiske hekse...
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-08-03 19:30

Jeg sidder p.t. og ser dokumentarfilm om Magdalenesøstrene på DR2. Det er
godt nok skræmmende at se, hvor ukristeligt disse nonner har opført sig over
for de unge piger, der blev sat i forvaring hos dem. Jeg tror, jeg må ind og
se den ny film om emnet. Hvis jeg da ellers kan holde dèt ud!

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-08-03 19:46

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> se den ny film om emnet. Hvis jeg da ellers kan holde dèt ud!

Nåda, nu kommer vi så til præsternes sexovergreb af selvsamme
piger...Desværre alt for godt i tråd med Mosegaards konspirationsteorier om
Kirken som sexnetværk for præsterne...

Spændende! Det synes således at være ganske naturligt blandt katolske
gejstlige at man også er skizofren, psykopatisk sexforbryder? Føj for
Fanden! Må de brænde i Helvede, de dumme svin!

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 20-08-03 20:31

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> [...]
> gejstlige at man også er skizofren, psykopatisk sexforbryder? Føj for
> Fanden! Må de brænde i Helvede, de dumme svin!

Godt at du hygger dig.

Hvis du overvejer at sætte fiktionen - som det jo er - i forbindelse med
virkeligheden, så undersøg om der har været fair trial og anklagede har haft
adgang til at crossexamine vidner, hvad der jo ikke var ved
Nyrnbergprocessen.

Hollywood (som er skabelon for al TV) ved at fjendebilleder sælger, og at
magt er ret, så alt kan påstås, når man behersker et stort netværk.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-08-03 21:20

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Godt at du hygger dig.

Det gør jeg faktisk ikke. Jeg er flov over at kalde mig kristen, når dèn
slags begås i Guds navn.

I det mindste kan jeg kun være glad for at jeg er protestant.

Også selv om der desværre er blevet brændt et par hekse herhjemme, for nogle
hundrede år siden.

> [...]
haft
> adgang til at crossexamine vidner, hvad der jo ikke var ved

Der er såmænd ingen fiktion ved at vi gang på gang hører om perverse præster
som har en lille nebengesjæft som sexualforbrydere. Desværre synes der at
være en ret klar tendens, men Den Katolske Kirke formår GANG På GANG at
undvige. Den kan tilsyneladende ikke stilles til ansvar for noget som helst,
heller ikke de utallige forbrydelser begået i dens navn.

Anders Peter Johnsen

Fra : Harald Mossige

Dato : 20-08-03 22:33

> [...]
helst,
> heller ikke de utallige forbrydelser begået i dens navn.

Så lenge "kristenheten" held fast på sexofobien som læredogme, er det
garantert at der vil finnast sexsnusk i alle lag av "kristenheten".

HM

Fra : Bo Warming

Dato : 21-08-03 08:07

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> wrote in message

> [...]

> Så lenge "kristenheten" held fast på sexofobien som læredogme, er det
> garantert at der vil finnast sexsnusk i alle lag av "kristenheten".

Haralds pointe tilslutter jeg mig

Og Anders kan altså ikke citere faktuelle tegn på at katolikker er værre end
protestanter - der er slet ikke faldet domme, der er troværdige?

At katolikker blev TABERE ved reformation&Armada1588
ligesom nazier blev 1945
betyder at de begge er tvungen til at sige undskyld, når de påduttes
forfærdeligheder.

Men beviser om Magdalene-ugerninger?

Dem kan Anders intet huske om efter lang tids farisæisk skam på
kristendommens vegne.

En god film er ikke et bevis.

Selv magtesløse lille BW kan få Anders' pis i kog
- som om jeg spiste helstegte jødebørn til morgenmad
- uden mindste belæg kan alt digtes, når fjendebilledbehovet er grotesk.

"Ofte er det tappert at holde sig tilbage og gå forbi - for at spare sig
selv til en værdigere fjende. Nietzsche

" Organiseret had, det er enighed John Jay Chapman

" Overhør ikke den lyst der er i al anklagen. Nietzsche

"At miste en fjende er et stort tab. Dronning Kristina

" Den klogeste mand, jeg har kendt, sagde engang til mig:
ni ud af ti mennesker vinder nærmere bekendtskab.
Og jeg har erfaret, at det var sandt. Frank Swinnerton

" Der er også jalousi i had: vi ønsker at have vor fjende for os
selv.Friedrich Nietzsche

" En ven, hvis håb vi ikke kan gavne, vil vi hellere have som fjende.
Nietzsche Morgenrøde 1880

"I choose my friends for their good looks,
my acquaintances for their good characters,
and my enemies for their good intellects.
a man cannot be too careful in the choice of his enemies. Oscar Wilde

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-08-03 14:27

> Haralds pointe tilslutter jeg mig
>
> Og Anders kan altså ikke citere faktuelle tegn på at katolikker er værre
end
> protestanter - der er slet ikke faldet domme, der er troværdige?

Det siger vel sig selv at der ikke er faldet domme, når der slet ikke
stilles samme krav til Den Katolske Kirke om samarbejde, som alle mulige
andre institutioner: Den - og dens ansatte - er urørlige i katolske lande.
Disse nonner og præster kan NETOP gemme sig bag at være gejstlige, så de
tilsyneladende er totalt ansvarsfri i strafferetslig sammenhæng. (Dèr er der
skægt nok ingen problemer ved streng to-regimentelære, selv om man ofte -
som i Irland - blander sig i samfundsdebatten?)

Desuden er jo eet af de katolske kernedogmer, at Kirken ikke KAN begå fejl.

Denne situation forhindrer imidlertid politimæssig efterforskning, da Kirken
tilsyneladende har held med at bilde folk ind, at den selv tager sig af
problemerne, hvad den jo så desværre tilsyneladende slet ikke gør, men i
stedet dækker over gerningsmændene. Som det ses i USA.

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 21-08-03 15:20

> end
>
> Det siger vel sig selv at der ikke er faldet domme

Du kender altså kun den ene side af sagen.

Lissom med din tyrkertro på at al antinazihetz er sand, så glæder du dig ved
at forarges, men du søger ikke at forstå nuancer og det samlede og sande
billede.

Det giver troværdighed at søge alsidig belysning af en sag.

Hvis det passer at statsmagt har tillid til katolikker og ikke underkaster
anklager en retslig undersøgelse, så er det måske fordi lokale ansvarlige
har erfaring for at de katolske institutioner gør så meget gavn, at det er
spild af tid at fordybe sig i kværulanters og journalisters kritik.
Forældre placerer børn som kordrenge hos colibat-patere, der har notorisk
dårligt ry.
forældrene er ansvarlige for børnene, og har nok afvejet plus og minus og
dine bekymringer interesserer ingen.
Det dårlige ry er helt som når jøder og kapitliaster engang havde dårligt
ry. Aparte skal kanøfles. Misundelse styrer verdens moraliseren og
forargelse.
Der er faldet domme i mange lande vedr pædofili i katolske kirker.
Så du misinformerer, når du påstår at de er fredet.
Ses på omfanget af deres indsats for forsømte børn, er der ikke tegn på at
protestanter og spejderførere er spor bedre end katolikker, alt i alt.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-08-03 19:46

> [...]
ved
> at forarges, men du søger ikke at forstå nuancer og det samlede og sande

Jeg ved ærligt talt ikke hvilke "formildende omstændigheder" der overhovedet
skulle kunne findes for sexuelt misbrug af børn!

> Det giver troværdighed at søge alsidig belysning af en sag.

Hvis handlingerne er foregået, som ofrene beskriver dem, så aner jeg ikke,
hvad jeg skal bruge "alsidig belysning" til.

> [...]
> har erfaring for at de katolske institutioner gør så meget gavn, at det er
> spild af tid at fordybe sig i kværulanters og journalisters kritik.

Du mener altså at det er helt i orden ud fra et eller andet bizart
"nytte"-synspunkt?

At præster skal have lov at voldtage og nonner ret til at mishandle, fordi
det "skulle være i samfundets interesse"?

> [...]
> Det dårlige ry er helt som når jøder og kapitliaster engang havde dårligt
> ry. Aparte skal kanøfles. Misundelse styrer verdens moraliseren og

Det er altså ene og alene "misundelse", når ofrene står frem og anklager
præster for at have misbrugt dem?

Dèn må du længere ud på landet med!

Jaja, "tyv tror hver mand stjæler"....

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-08-03 21:08

Anders Peter Johnsen anderspj@mail.dk skrev dette:

> Jeg ved ærligt talt ikke hvilke "formildende omstændigheder" der
> overhovedet skulle kunne findes for sexuelt misbrug af børn!

Nej det gør jeg heller ikke.

Men har Bo's seksuelle lyster noget med kristendom at gøre?

Lad os sammen stoppe Bo Warmings terror i bl.a. dk.livssyn.kristendom
Vil du læse mere om hvem og hvad Bo Warming er så læs her:
http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Fra : erik larsen

Dato : 22-08-03 06:59

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

klip

> Desuden er jo eet af de katolske kernedogmer, at Kirken ikke KAN begå
fejl.

Ja, sådan nogle socialdemokrater

Erik l

Fra : Niels Peter

Dato : 20-08-03 22:36

Anders Peter Johnsen wrote:

> I det mindste kan jeg kun være glad for at jeg er protestant.
>
> Også selv om der desværre er blevet brændt et par hekse herhjemme,
> for nogle hundrede år siden.

Faktisk kom der først rigtigt gang i heksebrændingerne herhjemme /efter/
reformationen.

Niels Peter

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-08-03 22:44

Niels Peter wrote:

> Faktisk kom der først rigtigt gang i heksebrændingerne herhjemme
> /efter/ reformationen.

Læs hvad jeg skriver: "Også selv om..."

Anders Peter Johnsen

Fra : Marie-Thérèse Derneh~

Dato : 20-08-03 23:05

Faktisk kom der først rigtigt gang i heksebrændingerne herhjemme /efter/
> reformationen.

....det var jo det der gjorde, men vender vi tilbage til nutiden - som
'Magdalene søstrene' jo faktisk er, kan man vel kun tage til efterretning at
vi hele tiden må være med i den tro vi siger vi er i.
Det nytter da ikke noget at vi går ud og siger at det er religionens skyld,
det må vel være kirkerne som institutioner, der skal stå til ansvar for
deres handlinger - eller rettere sagt mangel på samme.
Og vi som kirke, er dem der stille spørgsmålstegn ved det der foregår.
Det vil sige vi selv har et ansvar for at udleve den tro i den kirke vi nu
tilhører.
Og det er hver enten man kalder sig det ene eller det andet

"I det mindste kan jeg kun være glad for at jeg er protestant."
....må vel siges at være en noget unuanceret glæde - og uprøvet, for den ene
har ikke ret meget at lade den anden høre, og det KAN da slet ikke være det,
det handler om, men derimod hvordan man forvalter sin tro.

Fra : #2066

Dato : 22-08-03 04:01

> [...]
> slags begås i Guds navn.
>
> I det mindste kan jeg kun være glad for at jeg er protestant.

[...]

Maaske fordi du ikke er klar over fx de overgreb ogsaa protestantiske
kirkesamfund begik overfor indianske og inuit boern i Canada der blev
tvangsforflyttet til (kristne) kostskoler for at blive "tvangsciviliserede".
Men du kan muligvis have ret i at den katolske kirke har det lidt svaert ved
at vedgaa sine misgerninger i forhold til andre:

http://www.religioustolerance.org/sch_resid4.htm

Paa den anden side synes nogle af de protestantiske kirkesamfund i
Nordamerika at vaere langt mere outrere end den katolske kirke - i det
mindste har paven godkendt baade "The Big Bang" og udviklingslaeren som
videnskabelige teorier der ikke strider mod den katolske laere, hvorimod
flere betydelige protestantiske samfund (specielt) i USA haenger sig sig i
en fundamentalistisk forstaaelse af GTs skabelsesberetning.

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-08-03 07:06

#2066 neslein@hotmail.com skrev dette:

[ ... ] - i
> det mindste har paven godkendt baade "The Big Bang" og
> udviklingslaeren som videnskabelige teorier der ikke strider mod
> den katolske laere,

Hvilket jo blot ivser hvor lidt bibeltro den katolske kirke og paven
reelt set er!

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.net/ om bl.a. skabelse
*** Alle med debatforum ***

Fra : jørgen

Dato : 22-08-03 16:31

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse
> #2066 neslein@hotmail.com skrev dette:
>
> [ ... ] - i
>
> Hvilket jo blot ivser hvor lidt bibeltro den katolske kirke og paven
> reelt set er!

Men det siger jo ikke noget om hvad den enkelte katolik mener. Den katolske
kirke er jo meget stor og alfavnende. Pavens godkendelse skal vel mest
betragtes som en slags diplomatisk udtalelse og siger intet om hvor stor en
procentdel katolikker der tror på skabelsesberetningen. Historisk set har
kirken jo forkyndt skabelsesberetningen bogstaveligt, da det først er i de
seneste århundrede at Darwin kom med sin teori og udfordrede den bibelske
skabelsesberetning.

Så kirkehistorisk er den bibelske forståelse af skabelsen en del af
katolicismen.

mvh. jørgen

Fra : Mr. D

Dato : 22-08-03 19:58

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kirkesamfund begik overfor indianske og inuit boern i Canada der blev
> tvangsforflyttet til (kristne) kostskoler for at blive

Du har helt ret i at den slags overgreb har foregået i alle store og mere
eller mindre statslige kirkesamfund - og det er forfærdeligt i alle tilfælde
og utilgiveligt. Men den væbnede bankrøver kan vel ikke pege fingre af lille
Kurt på 5, der har stjålet slik i den lille lokale brugs - og sådan er vel
størrelsesforholdet i disse ting, hvad enten man taler om voldelig og brutal
nedslagtning med statsmagters hjælp af konkurrende kirker, forfølgelser af
anderledes tænkende og troende, kætter- og heksebrændinger, jødehad,
præstelig pædofili, perioder med almen dekadence og moralsk forfald og meget
andet...

> Men du kan muligvis have ret i at den katolske kirke har det lidt svaert
ved
> at vedgaa sine misgerninger i forhold til andre:

Her er vel det egentlige problem, for adfærdsændring sker vel kun i
forbindelse med oprigtig tro på en egen fejltagelse.

> [...]
> flere betydelige protestantiske samfund (specielt) i USA haenger sig sig i
> en fundamentalistisk forstaaelse af GTs skabelsesberetning.

Jeg synes at det er synd at forvandle også denne tråd til en debat om
skabelse / evolution. Og jeg ser ikke, hvad evangeliske kristnes
overbevisning om protologien har at gøre med kirkers overtrædelser af de
basale menneskerettigheder at gøre.

Du mener at de evangeliske kristne er lige så "outrere" (onde?
middelalderske? mærkelige?) som f.eks. kirker, der har gjort overgreb og
myrdet, fordi de tror på en ung jord? Er det ikke som at sammenligne æbler
og hestepærer?

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 22-08-03 21:04

Scripsit Mr. D:

> [...]
> kirker, forfølgelser af anderledes tænkende og troende, kætter- og
> heksebrændinger, jødehad, præstelig pædofili, perioder med almen dekadence

APJ samler entydigt på eksempler som underbygger hans påstand om, at det
synes at være ganske naturligt blandt katolske gejstlige at man også er
skizofren, psykopatisk sexforbryder?

Uden at tage nævneren, kirkens kolossale størrelse, i betragtning
overhovedet. Uden at tilkendegive nogen nuancering i forhold til
forskellene på kirken som den så ud før 2. vaticankoncil og derefter. Uden
at vise nogen vilje til at gå ind i nogen reel diskussion om hvad det er
som reelt skiller den katolske kirke fra de protestantiske.

Det bliver nemt lidt trættende...

Det er fint nok i det mindste kun at kunne være glad for at være protestant
(omend det i en lutheraners mund er en lidt vel flot påstand), men at gøre
begrundelsen til et spørgsmål om afstandstagen fra konkrete forbrydelser
som kun med den værste vilje kan påstås at være konfessionsspecifikke - det
er for billigt.

--
Med venlig Hilsen
Lars Erik Bryld

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-08-03 23:17

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse

> APJ samler entydigt på eksempler som underbygger hans påstand om, at det
> synes at være ganske naturligt blandt katolske gejstlige at man også er
> skizofren, psykopatisk sexforbryder?

Jeg har det bare svært med, at der ikke og alene findes sexualforbrydere og
sadister inden for Kirken, men at man tilsyneladende har travlt med at være
så eftergivende for disse forbrydere, blot fordi de står på "den rigtige
side" af det gejstlige skel, hvorimod man har en meget, meget streng
disciplin (kirketugt) i menigheden.

Det er det proportionalt gale i at en pædofil præst tilsyneladende tillades
i og beskyttes af kirken, mens et menigt medlem kan blive udstødt for ting,
der til sammenligning er formaliteter.

Derfor må jeg spørge om man altså ikke har en vis skizofreni blandt nogle af
disse gejstlige: På den ene side hykler man at være retfærdig og troende,
det andet øjeblik misbruger man sognebørnene(s børn). Det hænger bare ikke
sammen, vel?

Er det bare mig som synes at der principielt er et totalt modsætningsforhold
her?

> [...]
> at vise nogen vilje til at gå ind i nogen reel diskussion om hvad det er
> som reelt skiller den katolske kirke fra de protestantiske.

Mig bekendt er problemet at katolske gesjtlige ene og alene står til ansvar
over for paven.

Og dette benyttes til at skjule den slags.

> Det bliver nemt lidt trættende...

Ja, IH, hvor er det dog ANSTRENGENDE at snakke om?

> [...]
> begrundelsen til et spørgsmål om afstandstagen fra konkrete forbrydelser
> som kun med den værste vilje kan påstås at være konfessionsspecifikke -

Det er ikke (kun) konfessionen som er gal. Det er hele dèn lukkede
hierakistruktur, som muliggør forfærdelige overgreb på sognebørn af de
præster, som tydeligvis bedømmes til at være bedre mennesker end ofrene?

Når nonnerne tæskede kvinder på Magdalene-hjem, så var det da formodentlig
for at der ikke skulle herske tvivl om, hvem som tilsyneladende var værdig i
Guds øjne og hvem som var uværdig?

Den slags perversiteter har gjort kirken og Kristendommen så uendelig megen
skade gennem tiderne. Ikke alene er der de umiddelbare personlige
omkostninger, men langsigtet har man da også netop fået saboteret nogle
ellers troende menneskers trosliv for tid og evighed. Hvis ofrene IMO gør
det eneste forståelige, nemlig udvandrer fra Den Katolske Kirke i protest
for at bevare deres menneskeværdighed, vil deres hidtige katolske trossliv
være smadret. Takket være pågældende kirkesamfund, hvor visse gejstlige
således gør det stik modsatte af dèt, der egentlig er dets erklærende
formål: Skræmmer folk bort fra troen i stedet for at lede dem til den...Man
kan som kriminel katolsk gejstlig tilsyneladende te sig som det passer een,
for ofrene har ingen andre steder at gå hen efter syndsforladelse, men man
bliver selv givet den i rigeligt mål af eens overordnede, som står i kø ved
håndvaskene...

Virkelig kønt!

Anders Peter Johnsen

Fra : Mr. D

Dato : 23-08-03 17:42

> [...]
>
> APJ samler entydigt på eksempler som underbygger hans påstand om, at det
> synes at være ganske naturligt blandt katolske gejstlige at man også er

Ja, det er nok lige i overkanten.

> Uden at tage nævneren, kirkens kolossale størrelse, i betragtning
> overhovedet.

Jo jo, det kan jeg godt se. Men spørgsmålene omkring sundheden i den
Katolske kirkes systemer er måske reelle nok.

> Det er fint nok i det mindste kun at kunne være glad for at være
protestant
> (omend det i en lutheraners mund er en lidt vel flot påstand),

Så sandt, så sandt

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Dennis Enøe

Dato : 28-08-03 23:00

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> I det mindste kan jeg kun være glad for at jeg er protestant.

Det skal du nu ikke være mere stolt af, protestanter har nu også haft
deres områder hvor de har været galt i byen, inkl sexovergreb mm.

Dennis