Afbalancering af hjul.
Fra : SVW

Dato : 20-08-03 18:24

Hvis man tænker sig at en afbalancerings vægt monteret på fælgen falder af -
f.eks. en 20 grams vægt....

Hvor alvorligt er dette ?

p.f.t
Steffen
sv650n

Fra : Ninja Rider

Dato : 20-08-03 18:54

Hejsa

>Hvis man tænker sig at en afbalancerings vægt monteret på fælgen falder af -
>f.eks. en 20 grams vægt....
>
>Hvor alvorligt er dette ?

Alvorligt ved jeg ikke om det er... Lidt måske, men du vil opleve at
cyklen ryster, og det kan vel give nogle forstyrelser i gyroeffekten,
hvilket jeg ikke lige ved alhverden om.

Hvis du kan se hvor der evt har sidet en 20G kan du klæbe en ny på. Dem
kan du få fat i hos alle automekanikere!

Mvh Emil

--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 20-08-03 22:10

"SVW" <svjepsen@image.dk> wrote in message
> Hvis man tænker sig at en afbalancerings vægt monteret på fælgen falder
af -
> f.eks. en 20 grams vægt....
>
> Hvor alvorligt er dette ?

Det er ikke farligt.
Gør noget ved det hvis du synes det er irriterende (rystelser).

Min offroader manger en 30g'er på forhjulet og ryster vildt med forenden ved
høj hastighed.

--
VH Flemming Nyboe
SV650S

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-08-03 20:18

"SVW" <svjepsen@image.dk> writes:

> Hvis man tænker sig at en afbalancerings vægt monteret på fælgen falder af -
> f.eks. en 20 grams vægt....
>
> Hvor alvorligt er dette ?

Min erfaring er, at det er meget meget irriterende, hvis det er
forhjulet der er tale om. Min gamle T'Cat manglede 15 gram et sted på
forhjulet da jeg fik den, og det fik den til at ryste/hoppe i styret
selv ved ligeud kørsel. Symtomet kunne nedsættes med ekstra ind- og ud
dæmpning, men ikke fjerne det.

--Kai

Fra : wheeler

Dato : 21-08-03 21:02

"SVW" <svjepsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man tænker sig at en afbalancerings vægt monteret på fælgen falder
af -
> f.eks. en 20 grams vægt....
>
> Hvor alvorligt er dette ?

[KLIP]
Hvis det er på bagfælgen, er det ikke noget du vil mærke....20 g på
forhjulet kan betyde rysten i styret ved bestemt hastighed, og generne må da
vurderes ift. besværet med at skulle få afbalanceret igen!

--
Wheeler
Fjern "[remove this]" i mailadresse ved direkte svar