Dårlig kvalitet med TI4200 fra Ennyah
Fra : Jakob Bindslet

Dato : 20-08-03 17:27

Jeg har netop købt en Geforce Ti4200, af mærket Ennyah - desværre
oplever jeg at mit skærmbillede står markant dårligere end med mit
gamle Hercules Geforce 2 MX kort.

Kvaliteten mærkes ikke i spil (f.eks Enemy Territory), men ødelægger
desværre totale mit arbejde med alm. applikationer (programmering,
surf, tekstbehandling). Normalt kører jeg i 100Hz 1280x1024/32bit
faver på min 19" CRT, men med det nye kort skal jeg helt ned i
800x600/32 før billedet begynder at står helt godt.

Kvalitetsforringelse kan nærmest beskrives som en manglende skarphed -
som desværre ikke kan korrigeres væk via kontrant/lysstyrke/moire
kompensation eller degauss ...

Spørgsmålet er om 2D generelt er dårligere i de nyere Geforce
produkter, om Ennyah-kortet er af dårlig kvalitet, eller hvad ....

Er der andre der har erfaringer med dette ?

Jakob Bindslet, der pludselige er meget glad for sit aldrende Geforce
2 MX

Fra : Lasse

Dato : 21-08-03 19:10

det har været oppe og vende ved test af gf4 at kvaliteten af kortene kan
svinge meget.

mit inno3d ti4200 stod helt skarpt ved alle opløsninger som mine skærme kan
klare.

Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-03 20:21

> [...]
>svinge meget.
>
>mit inno3d ti4200 stod helt skarpt ved alle opløsninger som mine skærme kan
Også mit Palit står rigtigt flot, og tv out er også ok, dog ikke perfekt.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/