java fejlmeddelelser i IE 5.0?
Fra : J=?windows-1252?B?+A~

Dato : 25-12-00 12:01

Kan jeg downloade et eller andet vidundermiddel som kan skaffe mig af med
alle de der javascript fejl i Internet Explorer 5.0?

MVH Jørgen Emborg

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-12-00 12:39

In article <927973$1lup$1@news.cybercity.dk>, "Jørgen Emborg"
<emborg@email.dk> wrote:

> Kan jeg downloade et eller andet vidundermiddel som kan skaffe mig af med
> alle de der javascript fejl i Internet Explorer 5.0?

Netscape eller endnu bedre: iCab.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Bjarne \"Data\" Math~

Dato : 27-12-00 07:27

Martin Edlich wrote:
> Netscape eller endnu bedre: iCab.

iCab et efter min mening rimeligt ubrugeligt, idet dens javascript
funktion endnu ikke er fuldt implementeret.
Endvidere, så virker DOM heller ikke korrekt : hvis du har
positionsbestemte <div> går der totalt kuk i stadset.

--
Bjarne D Mathiesen mailto:mac.bjarnedm@get2net.dk
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-12-00 13:21

In article <3A498B91.7740DA6A@get2net.dk>, mac.bjarnedm@get2net.dk
wrote:

> [...]
> Endvidere, så virker DOM heller ikke korrekt : hvis du har
> positionsbestemte <div> går der totalt kuk i stadset.

Det er rigtigt at iCab har sine mangler, men det er ikke mange sider (af
dem jeg kigger på) den ikke viser korrekt.

Tilgængæld er noget af det java der endnu ikke er implementeret åbenbart
det der får IE til at gå ned på visse sider. iCab har fx ikke problemer
med www.krak.dk.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-12-00 17:49

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Tilgængæld er noget af det java der endnu ikke er implementeret åbenbart
> det der får IE til at gå ned på visse sider. iCab har fx ikke problemer

Øhh.. har IE5 da det?

--
René

Fra : N/A

Dato : 27-12-00 21:10

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-12-00 21:10

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> I følge adskillige af de brugere (IE 5 og MRJ 2.2.2) vi har på arbejdet,
> så ja.
>
> Prøv at lav en ruteplan på Krak med IE, det har det med at få den til at
> gå ned.

Det virker nu fint, når jeg bruger det. Både på arbejdet og hjemme har
jeg den nyeste IE5 og MRJ 2.2.3, så om det er det, der gør det, skal jeg
ikke kunne sige.

Hastigheden på Java i IE er dog ikke noget at råbe hurra for. Det er
mildt sagt sløvt og når jeg sammenligner med min 550 Mhz Athlon PC'er
(altså en ganske jævn maskine) med Windows 2000, så er det direkte
flovt. IE5.5 på Windows 2000 er lynhurtig og var det ikke for MacSOUP,
ville jeg nok flytte alle mine online-aktiviteter over på PC'en...

Det er lidt trist, ik'?

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-12-00 22:12

In article <1embh6k.1a4m3be18o5pxcN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Det virker nu fint, når jeg bruger det. Både på arbejdet og hjemme har
> jeg den nyeste IE5 og MRJ 2.2.3, så om det er det, der gør det, skal jeg
> ikke kunne sige.

På hvilke Mac'er er det?
Det er, skægt nok, iMac brugerne vi har flest problemer med.

> Det er lidt trist, ik'?

Jouw

Fra : Claus Christiansen

Dato : 27-12-00 23:39

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:
Snip

> På hvilke Mac'er er det?
> Det er, skægt nok, iMac brugerne vi har flest problemer med.

snip

Jeg har aldrig haft problemer med krak men derimod med degulesider og
æøå

--
From the iMac of Claus Christiansen

Fra : Simon T

Dato : 27-12-00 23:51

> [...]
> Snip

> snip
>
> Jeg har aldrig haft problemer med krak men derimod med degulesider og

Det kan være fordi du ikke har sat den til det rigtige tegnsæt. Når du går
ind under indstillinger -> Sprog skal den stå på "Western (Latin 1)"

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-12-00 01:24

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> På hvilke Mac'er er det?
> Det er, skægt nok, iMac brugerne vi har flest problemer med.

Det en Beige G3 Tower 300 Mhz og en PowerComputing PowerCenter Pro med
G3-opgradering. Begge med Mac OS 9.0.4 og alle opdateringer.

Min far har en iMac 350 Mhz og den laver også lidt ballade i IE5, selvom
jeg har gjort alt hvad jeg kan for at sætte maskinen rigtigt op. Den har
endda 128 MB RAM...

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-12-00 02:51

In article <1embszp.1odf7qbwq32ieN%rfn@altavista.net>,
> [...]

> Min far har en iMac 350 Mhz og den laver også lidt ballade i IE5, selvom
> jeg har gjort alt hvad jeg kan for at sætte maskinen rigtigt op. Den har

Så mangler vi bare et klogt hovede, der kan sige hvad det er der gør at
IE ikke kører ordentligt på en iMac (min B/W G3 300 på arbejdet kører
med samme ROM-fil som iMac'erne).

Fra : Gunnar Holse

Dato : 28-12-00 08:43

"Martin Edlich" <nogen@post5.tele.dk> wrote in message

> Så mangler vi bare et klogt hovede, der kan sige hvad det er der gør at
> IE ikke kører ordentligt på en iMac (min B/W G3 300 på arbejdet kører
> med samme ROM-fil som iMac'erne).

Ikke noget løsningsbud, men en lille tilføjelse: Jeg har haft formZ
Renderzone installeret på 2 iMacs, en rev. A og en rev. D, og på ingen af
dem var det muligt at benytte 3D-tekst funktionen i programmet. Sideløbende
kunne det sagtens lade sig gøre med en G4 og en PM6500 med præcis (!) samme
softwareopsætning - OS 9, ATM 4.5 osv. Meeget mystisk.

/GH

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-12-00 13:50

In article <o9C26.10737$gs1.412732@news010.worldonline.dk>, "Gunnar
Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Meeget mystisk.

Hmm, det kunne måske tilskrives G3-processoren - det er da den mest
åbenbare forskel på maskinerne. Du har ikke prøvet det på en anden G3'er
end iMac'erne?

Fra : Gunnar Holse

Dato : 28-12-00 13:58

> Hmm, det kunne måske tilskrives G3-processoren - det er da den mest
> åbenbare forskel på maskinerne. Du har ikke prøvet det på en anden G3'er
> end iMac'erne?

Jeg har prøvet det på en del grå G3'ere uden problemer. Og 6500'eren var
G3-opgraderet, men den der L2-cache-slot opgradering er jo osse lidt suspekt
... :)

/GH

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-12-00 00:03

In article <0MG26.10836$gs1.430025@news010.worldonline.dk>, "Gunnar
Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> Jeg har prøvet det på en del grå G3'ere uden problemer. Og 6500'eren var
> G3-opgraderet, men den der L2-cache-slot opgradering er jo osse lidt
> suspekt
> .. :)

Så det er altså kun på iMac problemet er. Mystifystisk.

Fra : Bjarne \"Data\" Math~

Dato : 27-12-00 07:31

Jørgen Emborg wrote:
> Kan jeg downloade et eller andet vidundermiddel som kan skaffe mig af med
> alle de der javascript fejl i Internet Explorer 5.0?

Nej, men du kan slå de fleste fejlmeddelelser fra.
Problemet er (som sædvanlig) at micro$ har sin egen opfattelse af hvad
der er godt for brugeren og implementerer standarderne efter sit eget hoved.
Hvis det kan trøste dig, så virker javascript i macIE 5.0 bedre end
winIE 5.x

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 27-12-00 19:49

J=?windows-1252?B?+A==?=rgen Emborg <emborg@email.dk> wrote:

> Kan jeg downloade et eller andet vidundermiddel som kan skaffe mig af med
> alle de der javascript fejl i Internet Explorer 5.0?
>
> MVH Jørgen Emborg

Jeg får meget sjældent Javascript fejl i IE 5, er du sikker på at det
ikke er Java fejl? Dem får jeg til gengæld masser af!
--
Jesper Ørsted "Mary had a crypto key, she kept it in escrow,
and everything that Mary said, the Feds were sure to know."
-- Sam Simpson, July 9, 1998
Homepages: <http://www.solidharmonie.net/>, <http://www.mariama.net/>