Er lige blevet hacket, men er der nogen lo~
Fra : Mig

Dato : 20-08-03 15:27

Jeg er bliv blivet hacket via. den der share funktion der er i xp... men er
der nogen logs efter det?? ville gerne se hvem der har gjort det

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-08-03 15:37

In dk.edb.sikkerhed, Mig wrote:

>Jeg er bliv blivet hacket via. den der share funktion der er i xp... men er
>der nogen logs efter det?? ville gerne se hvem der har gjort det

Du er ikke blevet "hacket" (cracket), døren stod åbent og folk gik
bare ind.

Jeg kender ikke til nogen log-funktion, nej.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Anders Lund

Dato : 20-08-03 15:39

Mig wrote:
> Jeg er bliv blivet hacket via. den der share funktion der er i xp...
> men er der nogen logs efter det?? ville gerne se hvem der har gjort
> det

Som standard mener jeg ikke at der bliver logget andet end system fejl.
Altså, der bliver ikke logget adgang til din computer. Hvad er det forn'
"share funktion" du taler om? Fil sharing, desktop sharing, Internet
Connection sharing?

Fra : Mig

Dato : 20-08-03 16:22

> Hvad er det forn'
> "share funktion" du taler om? Fil sharing, desktop sharing, Internet
> Connection sharing?

tryk på en eller anden mappe > "Properties" > "Shareing" > Share this foler
on the network <--- Det er det jeg taler om :D

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-03 16:27

Mig skrev:

>tryk på en eller anden mappe > "Properties" > "Shareing" > Share this foler
>on the network <--- Det er det jeg taler om :D

Hvorfor deler du dine mapper? Du gør dem tilgængelige for hele
verden.

--
Bertel

Fra : Mig

Dato : 20-08-03 16:50

> Hvorfor deler du dine mapper? Du gør dem tilgængelige for hele
> verden.

men det vistede jeg jo ikke før jeg blev "hacket"

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-08-03 16:53

Mig <admin@mig.dk> writes:

>men det vistede jeg jo ikke før jeg blev "hacket"

For at vende tilbage til det oprindelige, er der ingen egentlige
logs over sharing i XP. Udgangspunktet er, at sharing sker på et
trusted net, og at der kun er adgang for trusted users. (hrm...
har svært ved at finde et dansk ord for "trusted" i farten).

Der er derfor ingen grund til at logge den aktivitet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Anders Lund

Dato : 20-08-03 20:07

Klaus Ellegaard wrote:
> [...]
> har svært ved at finde et dansk ord for "trusted" i farten).
>
> Der er derfor ingen grund til at logge den aktivitet.

Du kan sagtens slå logging til. Men nu har jeg "desværre" kun IP protokollen
installeret og kan ikke helt 100% huske hvordan man slår logging til. Jeg
brugte det en gang da jeg skulle finde en maskine på vores netværk på
arbejdet, som stod og udsendte vira til de andre maskiner på nettet.
Uden at vide mig sikker mener jeg at man skal gå i sharing fanebladet, vælge
advanced og kigge under "Auditing". Så bliver disse logs gemt i event loggen
under security.

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-08-03 23:00

On Wed, 20 Aug 2003 15:53:28 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

>Mig <admin@mig.dk> writes:

>trusted net, og at der kun er adgang for trusted users. (hrm...
>har svært ved at finde et dansk ord for "trusted" i farten).

pålidelig/pålideligt ?

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-08-03 23:23

Martin Schultz <dknews@dropbox.cotse.net> wrote:

>pålidelig/pålideligt ?

Nej. "Trusted" betyder, at du har valgt at stole paa vedkommende.
Det siger ikke, om vedkommende er paalidelig. (Men man har daa
lov at haabe paa et sammenfald af de to ting.)

"Betroet" eller "godkendt" ville vaere bedre, men stadig ikke ret
godt.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Alex Holst

Dato : 20-08-03 17:04

Mig <admin@mig.dk> wrote:

> men det vistede jeg jo ikke før jeg blev "hacket"

I min XP har 'Sharing' fanebladet et link hvor der staar: "Lean more
about sharing and security" -- har din XP ikke det?

Fra : Michael U. Hove

Dato : 20-08-03 17:53

Alex Holst wrote:

> I min XP har 'Sharing' fanebladet et link hvor der staar: "Lean more
> about sharing and security" -- har din XP ikke det?

XP?

....Alex du kører sgu da kun OpenBSD, eller hva ?!
Eller har onkel Bill også fået dig ind i folden....

mvh
/michael

--
The problem is: "Broadcast packets on wrong frequency"
From BOFH excuses: http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-08-03 17:51

"Michael U. Hove" <dsl108762@vip.cybercity.dk> writes:

>XP?

>...Alex du kører sgu da kun OpenBSD, eller hva ?!

Det er vist de færreste, der kan undvære Windows i dag. I en eller
anden form.

Derfor behøver det jo ikke være ens foretrukne platform eller det,
man rent faktisk arbejder på.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Christian Andersen

Dato : 20-08-03 17:54

Michael U. Hove wrote:

> XP?
>
> ...Alex du kører sgu da kun OpenBSD, eller hva ?!
> Eller har onkel Bill også fået dig ind i folden....

Han spiller den af på den. Eller noget ...

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Per Moreau

Dato : 20-08-03 18:26

Det at der rent faktisk er sagens kerne er at der er en eller anden
(garanteret APG) som har været inde og tømme hele den mappe for
ca. 50Gb warez.
Det nævner han i en anden gruppe, og der truer han ditto med at vil melde
vedkommende til Politiet

Kære Politi.

Jeg er lige blevet hacket.
Det der er sket er at en eller anden har været inde og slette ca. 50Gb
ulovlig software på min harddisk.
Her er vedkommenes IP adresse og min.

Venligst Mig

Gad vide hvad at Politiet gør når de får sådan en mail ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-08-03 19:12

Per Moreau wrote:

> Det at der rent faktisk er sagens kerne er at der er en eller anden
> (garanteret APG) som har været inde og tømme hele den mappe for
> ca. 50Gb warez.

Meget sød tilføjelse, tak! Men det er garanteret ikke APG, som har været
på besøg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Alex Holst

Dato : 20-08-03 18:15

Michael U. Hove <dsl108762@vip.cybercity.dk> wrote:
> XP?
>
> ...Alex du kører sgu da kun OpenBSD, eller hva ?!

Jeg har endnu ikke portet Operation Flashpoint til OpenBSD. Folk tror at
Playstation og Xbox er spillekonsoler. Naeh, *min* maskine er en
spillekonsol.

FUT: email eller noget

Fra : Thor Larholm

Dato : 20-08-03 18:18

"Mig" <admin@mig.dk> wrote in message
> Jeg er bliv blivet hacket via. den der share funktion der er i xp... men er
> der nogen logs efter det?? ville gerne se hvem der har gjort det

Hvorfor tror du at du er blevet hacket - hvilke tegn skulle vise det?

--
Thor Larholm

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-08-03 19:58

Mig wrote:

> Jeg er bliv blivet hacket via. den der share funktion der er i xp... men er
> der nogen logs efter det?? ville gerne se hvem der har gjort det

Hvis en anden har haft kontrol over din maskine, turde du så overhovedet
tro på dine logs?

Their business was zero and it was shrinking.