Palm???
Fra : Dan Henriksen

Dato : 20-08-03 14:02

Hej alle i kloge hoveder.

Er det muligt, efter skifte fra 9 til X, at bruge alle mine oplysninger fra
min gamle Palm i nogle af de medfølgende OSX programmer - fx. Adress Book?

Jeg har set at man kan få Palm 4 til OSX, men jeg vil gerne helt over i
Apple programmer.

Dan

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-03 15:14

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> wrote:

> Er det muligt, efter skifte fra 9 til X, at bruge alle mine oplysninger
> fra min gamle Palm i nogle af de medfølgende OSX programmer - fx. Adress
> Book?

Ja.

> Jeg har set at man kan få Palm 4 til OSX, men jeg vil gerne helt over i
> Apple programmer.

Ja.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 20-08-03 20:31

> Ja.

Det er dog værd at bemærke, at det netop kun er iCal og AdressBook som
synger med Palm. Memo/notepad svinger ikke med apple-programmer, og
f.eks. Notetaker, der arbejder med txt-filer, har det heller ikke godt
med danske specialbogstaver.
Jeg bruger pilot-DB på min palm og har som højeste ønske ligenu at der
kan etableres et GUI i OSX til den (skulle kunne ske ifølge j-pilot
(java)).
Hvad bruger du på din palm udover standard-programmerne?
--
Poul

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-03 21:30

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> synger med Palm. Memo/notepad svinger ikke med apple-programmer, og
> f.eks. Notetaker, der arbejder med txt-filer, har det heller ikke godt

Nå ja, det er da også rigtigt. Jeg bruger kun Address Book og iCal.

> [...]
> (java)).
> Hvad bruger du på din palm udover standard-programmerne?

Mig? Øøhhh? Jeg har ikke haft tid til at sætte mig ret meget ind i det.
Jeg købte et par Palm Zire, da de kom frem sidste år, til konen og mig.
Det var bare for at se, hvad det er for noget med elektroniske
kalendere. Det fungerer da meget godt, men vi savner muligheden for at
kunne skimme ned over måneden og overskue vores vagtplan. På det punkt
er elektroniske kalendere ikke så gode som de gammeldags.
Jeg er dog lidt i syv sind med fremtiden. Det kunne være lækkert
med en mere avanceret kalender med bedre skærm og mere hukommelse. Så
kunne man lægge nogle opslagsværker ind (Men det kan vel ikke undre
nogen, at det er PocketPC, der er fremherskende indenfor lægeverdenen i
dag, så det er her opslagsværkerne er). Jeg synes bare, det er unødigt
gejl med kamera og alt muligt i en PDA. Jeg er derfor ikke vild med at
ofre penge på en mere avanceret en, når den har alt det pjat. Desuden er
jeg ved at få fornemmelsen af, at fremtiden er, at PDA er i
mobiltelefonen. Min vision er derfor, at vi næste gang køber
mobiltelefoner med indbygget kalender, som kan synkronisere med vores
Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : KJ

Dato : 20-08-03 16:32

> [...]

> Jeg har set at man kan få Palm 4 til OSX, men jeg vil gerne helt over i

Du skal blot hente iSync på Apples hjemmeside, så er du køreklar. Du
skal dog stadig have Palm Desktop 4 installeret, men det bør du nu ikke
være ked af.

KJ

http://www.CetusGPS.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-08-03 20:36

KJ <news@bifrostnet.dk> wrote:

> Du skal blot hente iSync på Apples hjemmeside, så er du køreklar. Du
> skal dog stadig have Palm Desktop 4 installeret, men det bør du nu ikke
> [...]
Dn er kommet i 4.1, og jeg er heller ikke ked af den!
Bruger den til kalenderen (som jeg foretrækker frem for iCal),
adresser (som jeg foretrækker frem for Address Book),
opgaver,
noter;
og med AppleMail conduit sync'er den fint med Mail, som jeg foretrækker
frem for Entourage!

vh Jens

Fra : KJ

Dato : 20-08-03 22:51

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Dn er kommet i 4.1, og jeg er heller ikke ked af den!

Du har ret, min var også en 4.1

> Bruger den til kalenderen (som jeg foretrækker frem for iCal),

Enig

> adresser (som jeg foretrækker frem for Address Book),

Hvis man har en mobilos, som understøtter SyncML, så kan man leve med
Address Book, da man så får en fuld synkronisering af adressebogen
mellem Palm og mobilos, det er ikke at foragte.

KJ

http://www.CetusGPS.dk

Fra : Dan Henriksen

Dato : 21-08-03 08:17