Svaler på luftledninger
Fra : Arne Skriver

Dato : 20-08-03 13:25

Hej

Hver morgen på vej til arbejde følger jeg en gade hvor der er luftledninger.
Gaden er vel knap en kilometer lang. På én bestemt strækning (måske 20 m)
holder der hundredevis af svaler til, siddende på ledningerne.

Hvad er det mon der gør lige præcis den strækning så attraktiv for svalerne?

Arne Skriver

Fra : npw

Dato : 22-08-03 22:13

Hej!
Jeg kender ikke forklaringen, men kom til at tænke: Hvor sad svalerne (og
andre fugle) før luftledningerne blev opfundet?
Hilsen Niels W.

Fra : Jan J.

Dato : 23-08-03 22:59

"npw" <npw@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej!
> Jeg kender ikke forklaringen, men kom til at tænke: Hvor sad svalerne (og
> andre fugle) før luftledningerne blev opfundet?
> Hilsen Niels W.

Tja det ved jeg ikke, men mange steder er man begyndt at fjerne disse
synlige ledninger og grave dem ned istedet. Og de svaler jeg har kendskab
fra disse steder, sidder nu i træer, på tagrygge og antenner istedet.

Mvh
Jan Jespersen