Fælde træer i have
Fra : Jakob Munck

Dato : 20-08-03 13:20

Jeg har fældet et træ i min have, og skal have fældet et til. Men jeg kan se
at jeg behøver hjælp, dels til at fælde det sidste træ og dels til at bringe
grenene (fylder enormt) væk.

Hvor finder jeg den slags hjælp, og hvad koster det?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Henrik Schytte

Dato : 20-08-03 14:33

"Jakob Munck" <j.munck@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bringe
> grenene (fylder enormt) væk.
>
> Hvor finder jeg den slags hjælp, og hvad koster det?

En anlægsgartner kan hjælpe med sådan noget arbejde.
- Ved ikke hvad sådan nogen fætre koster.

Fra : Martin Buhelt

Dato : 20-08-03 16:06

"Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> se
> bringe

> En anlægsgartner kan hjælpe med sådan noget arbejde.
> - Ved ikke hvad sådan nogen fætre koster.

Har netop fået fældet et ca 15-20 meter højt grantræ for den nette sum af
3.000,- + moms. Det var inkl. rodfræsning og bortkøring af alt.

/martin

Fra : Jens

Dato : 20-08-03 16:08

Jakob Munck skrev:

[...]

Vi har lige fået fjernet et stort Elmetræ fra Esbjerg Postkontor, der var
gået ud, "Stürup Esbjerg".

Fældet og fjernet og det kostede 10.000,00- kr. (titusinde) begrundelsen for
prisen var forsikringer m.m.

VH Jens

Fra : Anette

Dato : 20-08-03 23:56

Jens <dixenxxx@post10.tele.dk> wrote:
> Vi har lige fået fjernet et stort Elmetræ fra Esbjerg Postkontor, der
> var gået ud, "Stürup Esbjerg".

Hold da op, heftig pris.
Vi fik for 5 år siden, fældet 10-12 store gamle ( 20-30 årige) træer i
haven.
En stor gammel lærk lænede sig ind over taget og de fejende grene ødelagde
stråtaget, så ned skulle det.
Resten af de gamle træer stod på en skråning.
Det blev klaret på en eftermiddag, fældet og skåret op i 60 cm stykker, -Dog
uden stubfræsning og vi gav 2500, (uden regning) - og beholdt træet selv.
Såååe...det kan, som privat kunde, lade sig gøre at få proff "træmænd" med
forsikring, ned på en mere overskuelig sum penge

Søren og Anette

Fra : Felix

Dato : 21-08-03 01:26

On Thu, 21 Aug 2003 00:55:39 +0200, Anette wrote:

> [...]

>Såååe...det kan, som privat kunde, lade sig gøre at få proff "træmænd" med
>forsikring, ned på en mere overskuelig sum penge

Ja, det er nogle voldsomme priser der nævnes i denne tråd.
Mit forsikringsselskab betalte kr.2.500,- for at få ryddet ca.
200 m2 "skov" (incl. rødder og container til fjernelse af
affaldet, samt planering af arealet).

Efter aftale med entrepanøren fik jeg ryddet yderligere 800 m2
"blandet skov" (30 år gammel) med rødder og det hele. Dog
beholdte jeg stammerne til brænde. Det kostede kr. 1.800,- incl.
moms, faktura, planering og bortskaffelse. Det er lige nu ét år
siden.

Men her var der fri adgang for div. maskiner. Jeg kan sagtens
forestille mig, at det bliver voldsomt meget dyere hvis der skal
tages specielle hensyn til bygninger og lignende.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-08-03 16:18

Hej

Jakob Munck wrote:
> Hvor finder jeg den slags hjælp, og hvad koster det?

Hvis du skriver hvor i landet det er, så er der sikkert en der vil
tilbyde dig at fælde det mod at få træet

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jakob Munck

Dato : 20-08-03 18:05

> Hvis du skriver hvor i landet det er, så er der sikkert en der vil
> tilbyde dig at fælde det mod at få træet

Jeg bor i Valby og træet er et birketræ på ca. 20 meters højde. Den der kan
hjælpe med at fælde det, får træet.

v.h.
Jakob Munck

Jakob Munck