SMS - script hvor man sender til fl
Fra : Peter Rasmussen

Dato : 20-08-03 13:24

Findes ovennænvte i en eller anden form for script ?

PR

Fra : Jane

Dato : 20-08-03 13:39

Peter Rasmussen skrev i <news:3f43684d$0$19350$ba624c82
@nntp05.dk.telia.net>:

> Findes ovennænvte i en eller anden form for script ?

De ved nok mere om script i eksempelvis
dk.edb.internet.webdesign.clientside
hhv serverside + undergrupper

Du kan ikke lave et script i html så vidt jeg ved.

Jane

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-08-03 14:12

Jane wrote:
> Peter Rasmussen skrev i <news:3f43684d$0$19350$ba624c82

> De ved nok mere om script i eksempelvis
> dk.edb.internet.webdesign.clientside
> hhv serverside + undergrupper
>
> Du kan ikke lave et script i html så vidt jeg ved.

Heller ikke clientside...
Så serverside + undergrupper er de rigtige... dog skal man under alle
omstændigheder have fat i en udbyder af en sms-gateway... så det er en
dyrere forretning.

mvh
Johan

Fra : Jane

Dato : 20-08-03 19:46

Johan Holst Nielsen skrev i <news:3F437385.6010806@weknowthewayout.com>:

> Heller ikke clientside...

javascript er da clientside? vbscript er da clientside...

Jane

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-08-03 20:11

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> javascript er da clientside? vbscript er da clientside...

Ja, det er korrekt ( for det meste. Begge dele kan også bruges til
serverside programmering).
For noget tid siden kunne man sende SMS'er som mail. F.eks.
2286xxxx@note.sonofon.dk
Der kunne man bruge clientsidescript til at finde nummeret og dermed den
rigtige udbyder, da hver udbyder havde et bestemt nummreregi.
Den går ikke længere.
Dels er der lukket for at sende sms som mails, og dels har vi fået frit
operatørvalg, men med 'behold nummer'.
Derfor skal du nu have fat i en sms-gateway, som der også tidligere er
skrevet.
Se f.eks. http://pil.dk/produkter/smsgw/

--
Benny

Fra : Jane

Dato : 20-08-03 21:11

Benny Nissen skrev i <news:3f43c7ac$0$21593$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Ja, det er korrekt ( for det meste. Begge dele kan også bruges til
> serverside programmering).

Der lærte jeg noget om serverside jeg ikke vidste. Takker.
Kunne da være jeg kiggede indenfor en dag.

> Dels er der lukket for at sende sms som mails,

Surt. Det var ellers billigt.

Jane