Suzuki gs 750 og gs 1000
Fra : Steen

Dato : 20-08-03 12:39

Er der en der kan svare mig på hvor jeg kan få oplysninger om hvor
mange hestekræfter der er i en gs 750 kontra en gs 1000.
Årsagen er at jeg påtænker at bygge en 750'er om til en 1000, men kun
hvis effektforøgelsen ikke overstige 20%, dermed er det nemlig
lovligt.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 20-08-03 13:13

> [...]
> Årsagen er at jeg påtænker at bygge en 750'er om til en 1000, men kun
> hvis effektforøgelsen ikke overstige 20%, dermed er det nemlig

Jeg er ret sikker på, at 20% grænsen ikke handler om effekt - nærmere
slagvolumen.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-08-03 13:45

> Jeg er ret sikker på, at 20% grænsen ikke handler om effekt - nærmere
> slagvolumen.

Niks, det er effekt.
Der står en smule om det her:

<http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fa
q/Tuning-og-andring-af-motor-mv.pdf>

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 20-08-03 15:18

Martin Sørensen wrote:

> Niks, det er effekt.
> [...]

Det gælder for biler, jeg mener der er andre regler for motorcykler???
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 20-08-03 16:04

Både effekt og slagvolumen - Jeg blev noget snydt af effekten da jeg satte
en BMW 90 S motor i en 75/5, hvilket toldvæsenet forklarede meget tydeligt
at det var ikke lovligt.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 20-08-03 15:25

Hér er et link du måske kan bruge hvis du vil vide hvor mange heste de 2
har...

http://www.bikez.com/brand/index.php?brand=3

/Joachim

Fra : Asger Steffensen

Dato : 20-08-03 16:48

> [...]
> Årsagen er at jeg påtænker at bygge en 750'er om til en 1000, men kun
> hvis effektforøgelsen ikke overstige 20%, dermed er det nemlig

http://www.thegsresources.com/

Asger
ZX-10

Fra : Morten dahl

Dato : 21-08-03 00:29

> [...]
> Årsagen er at jeg påtænker at bygge en 750'er om til en 1000, men kun
> hvis effektforøgelsen ikke overstige 20%, dermed er det nemlig

Hmm, aner det ikke lige på stående fod. Men Trolle vores værkfører ved det
med garanti.

Han har en GS7½ i lettere ombygget stand.

Dog ikke med en GS1000 motor, men med en GSXR1100

Og Hayabusa bagsvinger, TL1000R USD gaffel, og 2 grumme Devilpotter der
stikker 45gr. op

-
Morten Dahl

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-08-03 07:00

wrote:
> Er der en der kan svare mig på hvor jeg kan få oplysninger om hvor
> mange hestekræfter der er i en gs 750 kontra en gs 1000.

Hej Steen

GS 750 har 63HK
GS 1000 her 90-91HK.

Der er kun effekten der har betydning i de 20%.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Solvang

Dato : 21-08-03 13:39

> [...]
> Årsagen er at jeg påtænker at bygge en 750'er om til en 1000, men kun
> hvis effektforøgelsen ikke overstige 20%, dermed er det nemlig
Har du en GS1000 i stumper, som du evt ville sælge af??