Flæskesvær på LC-kost
Fra : Jens Sabroe

Dato : 20-08-03 11:44

Hej piger og drenge.

Jeg har rodet mig ud i en diskussion omkring flæskesvær på LC
(lav-kulhydrat) kost. Nogle mener det fungerer helt fint. Andre siger
at de er ALT for fede.

Almindelig husholdningsregning siger vel at hvis man skærer ned på
både kulhydrater og fedt, så er man næsten dobbelt i mål.

/Jens

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 20-08-03 22:32

[Jens Sabroe | 20 Aug 2003 10:44:23 GMT]

>Jeg har rodet mig ud i en diskussion omkring flæskesvær på LC
>(lav-kulhydrat) kost. Nogle mener det fungerer helt fint. Andre siger
>at de er ALT for fede.

Hvis vi snakker disse liftige nogle som bl.a. Netto har i en god
kvallitet til en rigtig god pris, er der slet ingen overvejelse: spis
løs; så mange du overhovedet orker :)

Snakker vi disse rigtigt "våde" nogle med store stykker tør fedt/kød på
deler vandene sig lidt; da nogle mennesker på Atkins er nødt til at
holde *lidt* igen med fedtet, hvor andre kan spise uhæmmet løs.

>Almindelig husholdningsregning siger vel at hvis man skærer ned på
>både kulhydrater og fedt, så er man næsten dobbelt i mål.

Ikke bare "sådan" :) Fedt har jo en gavnlig påvirkning af hvor hurtigt
dine andre indtagne fødevarer påvirker dit blodsukker, da det sænker
effekten.

Sagt på en anden måde; skal du partout spise lidt friskkogte nyopgravede
kartofler (middelhøje i kulhydrater), er det bedst hvis du også kommer
en god klat smør på

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-08-03 07:00

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Snakker vi disse rigtigt "våde" nogle med store stykker tør fedt/kød på
> deler vandene sig lidt; da nogle mennesker på Atkins er nødt til at
> holde *lidt* igen med fedtet, hvor andre kan spise uhæmmet løs.

Hvorfor er nogle nødt til at holde igen på fedtet?
Og hvorfor er det lige præcis fedtet, de er nødt til at holde igen på?

Mvh. Lisbeth