Separering af regnvand ?
Fra : Torben

Dato : 20-08-03 09:03

Hej gruppe,

jeg har lige fået pålagt at få separeret mit regnvand fra den øvrige kloak
:(

Jeg ved at det et svært spørgsmål, men hvad vil det koste at få samlet
vandet fra to nedløbsrør (de står med 4 meters afstand), og få dem ført 13
meter ud til vejen. Jeg har tænkt mig selv at grave ud !

Snakker vi 10.000, 20.000, 30.000, eller ??

mvh
Torben

Fra : Søren

Dato : 20-08-03 09:47

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> meter ud til vejen. Jeg har tænkt mig selv at grave ud !
>
> Snakker vi 10.000, 20.000, 30.000, eller ??

Må du ikke lave to faskiner, så regnvandet løbet ned i jorden.

Søren (der ikke har tagrender!)

Fra : Torben

Dato : 20-08-03 10:01

"Søren" <leave@mealone.dk> wrote in message news:bhvcld$eaq$1@sunsite.dk...

> Må du ikke lave to faskiner, så regnvandet løbet ned i jorden.

Jo, jeg har faktisk lige snakket med teknisk forvaltning, og det må jeg
gerne !

Er der nogen der kan fortælle en ca. pris på hvad disse faskiner vil koste ?
Størrelsen har vel noget med tagets areal at gøre ? Huset er et 2-plans hus
med et grundplan på ca. 100 m2.

> Søren (der ikke har tagrender!)

Lucky B....

mvh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 14:02

On Wed, 20 Aug 2003 11:01:19 +0200, "Torben" <usenet_mail@yahoo.dk>
wrote:

>Er der nogen der kan fortælle en ca. pris på hvad disse faskiner vil koste ?
>Størrelsen har vel noget med tagets areal at gøre ? Huset er et 2-plans hus
>med et grundplan på ca. 100 m2.

Jeg har lige lavet sådan et par faskiner til et udhus og en carport på
40 kvm. Jeg brugte 2 stk BIO-BLOK fra http://www.expo-net.dk/sw383.asp
som jeg købte i Bauhaus. De kostede 700.- for 2 BIO-BLOK og filt dug
der til. Jeg syntes det var lidt dyrt, men jeg kunne ikke finde det
billigere andre steder.
Hver blok kan tage 25 kvm tag, så du skal have 4 stk.

Men der er lidt grave arbejde for BIO-BLOKene skal temmelig langt ned
i jorden. Jeg måtte 1,25 ned.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Calle.

Dato : 20-08-03 13:18

Torben wrote:
> [...]
> ført 13 meter ud til vejen. Jeg har tænkt mig selv at grave ud !
>
> Snakker vi 10.000, 20.000, 30.000, eller ??

Det er nok tilslutningafgiften, der bliver den største, det andet koster
ikke alverden
--
Calle