Brugt Bandit til grøn MC'ist
Fra : Jonas Barfod

Dato : 19-08-03 22:41

Jeg skal til at købe mig min allerførste motorcykel, og er faldet for en
Suzuki Bandit 600 fra 1996. Cyklen har kørt 49kkm og har fornyligt fået
skiftet dæk. Derudover er udstødningen skiftet ud med en BOS
sportsudstødning. Alt ialt 42.000kr.
Jeg har ikke været ude og se på den endnu.
Hvad skal jeg være opmærksom på med lige præcis denne model og årgang, og
hvad skal jeg ellers være opmærksom på.
Og ikke mindst... er det en fornuftig pris (hvis cyklen ellers er i ok
stand).

Mvh.

Jonas Barfod

Fra : S.G

Dato : 19-08-03 22:50

"Jonas Barfod" <jonasba1@m2.stud.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal jeg være opmærksom på med lige præcis denne model og årgang,

Knasterne... 49k, så skal de enten være skiftet ellers osse er det
ihvertfald snart på tide.
I bedste fald så se om du kan få dem tjekket.
Prisen lyder ok, men ville nu hellere smide et par tusinde mere og få en der
har gået 20.000 mindre, på den måde bør du osse være udenom problemet med
knasterne.
Mail mig evt direkte, har en makker der sælger en bandit af samme årgang og
farve billigt med omkring 30.000 på klokken hvis det kunne have interesse

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 19-08-03 23:01

"S.G" <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> wrote in message

> [...]
og
> farve billigt med omkring 30.000 på klokken hvis det kunne have interesse

Jeg har kørt 82.000 på denne model uden problemer.
mvh Erland

Fra : Jonas Barfod

Dato : 19-08-03 23:05

*
> [...]
og
> farve billigt med omkring 30.000 på klokken hvis det kunne have interesse

Hej S.G
Af en eller anden grund så får jeg min mail til dig lige tilbage i fjæset.
En god gang Mailer Demon.
Håber det er fint nok at jeg svarer her.
Jeg er da meget interesseret i at høre om din vens mc. Når du skriver
billigt, hvad er det? Jeg har budgetteret så jeg har omkring de 40k... har
ikke mulighed for at gå fantastisk meget højere end det.
Bor han i Københavnsområdet så man måske kunne tage ud og se på den?

MVH

Jonas Barfod

Fra : S.G

Dato : 20-08-03 09:21

> Hej S.G
> Af en eller anden grund så får jeg min mail til dig lige tilbage i fjæset.

det er fordi du skal fjerne "fjern" i adressen
diller@mbox301.get2net.dk

Fra : Moller

Dato : 21-08-03 18:44

"S.G" <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Knasterne... 49k, så skal de enten være skiftet ellers osse er det
> ihvertfald snart på tide.

Er du 100% sikker på den påstand, og hva basere du den ud fra ??? så
vidt jeg husker er det nu stadig GSX-F modellerne problemet er på, men ikke
noget nogen har stødt på at ha med B6 endnu ???? ... ellers vil mange af os
B6 og B12 ejere da gerne høre lidt nærmere om dette ??? ud over det
velkendte olieforbrug på 01 modellerne, som nu er løst (mener ikke der var
nogen af dem der kom til DK der havde det)... og så var der et rygte om at
96 modellerne havde det med knasterne, men var løs efter dem.

> I bedste fald så se om du kan få dem tjekket.

Svært under køb :) men en flink sælger hvis han gør det.... det tager
under 1 time at komme ind til dem, og samle den igen jo :)

> [...]
der
> har gået 20.000 mindre, på den måde bør du osse være udenom problemet med

Hvis din påstand holder, udsætter han det jo bare 20.000km, ca. 1-2 års
kørsel for en meget glad begynder ... og derved har han salgsproblemer med
den, fordi han enten selv skal skifte dem (>10k da alle vippearme skal
skiftes også)... eller købere kender problemet (hvis det er så slemt).

> Mail mig evt direkte, har en makker der sælger en bandit af samme årgang
og
> farve billigt med omkring 30.000 på klokken hvis det kunne have interesse

Åh, der var grunden til mailen :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi... 100% knast problemfri :)
Suzuki GSF 1200 S ... 53.000km på klokken, og intet olieforbrug, og kun
2-3 mikro små mærke på knasterne, som ikke har ændrest sig siden købet for
12.000km siden... og ingen tegn på vippearme heller.

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 20-08-03 13:08

Jonas Barfod wrote:
> [...]
> årgang, og hvad skal jeg ellers være opmærksom på.
> Og ikke mindst... er det en fornuftig pris (hvis cyklen ellers er i ok

Bremseskiverne skal helst være nye! Ellers er det nok på høje tid,
kronrørslejerne og måske knastkæden.
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com