Kombineret vaskemiskine/tørretumbler
Fra : Peter Holm

Dato : 19-08-03 22:28

Hejsa,
jeg overvejer at købe en kombineret vaskemaskine/tørretumbler, men er
uvidende om kvaliteten af disse.
Jeg vil meget gerne høre folks erfaringer, evt. med anbefaling af en bestemt
model eller flere.

Jeg har selv kig på følgende:

http://www.shop4all.dk/Productlists/xmlProductdetails.aspx?id=101&ProductID=
88326

http://www.shop4all.dk/productlists/xmlProductdetails.aspx?ID=101&ProductID=
97846

http://www.shop4all.dk/productlists/xmlProductdetails.aspx?ID=101&ProductID=
98140

Tænk og test har desværre ikke testet disse kombimaskiner.

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-03 06:48

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> uvidende om kvaliteten af disse.
> Jeg vil meget gerne høre folks erfaringer, evt. med anbefaling af en

Stik i mod alles råd købte vi en Wasco kombineret vaskemaskine/tørretumbler
i Harald Nyborg til ca. 4.000,- for over 1 år siden. Da vi har en lille pige
på 16 mdr. vasker den mindst 2 vaske om dagen. Heraf tørres dog kun kogevask
og håndklæder.
Den har kørt fuldstændigt uden nogen problemer overhovedet.

Vi er meget glade for den.

--
mvh/rg. Christian

Fra : MC

Dato : 20-08-03 13:05

Hej

Jeg har selv lige købt en ny vaskemaskine. Jeg overvejede også en kombineret
vaskemaskine/tørretumbler men droppede tanken, da jeg jo ville miste begge,
hvis én skulle repareres. Det kan være, at jeg har været for "fornuftig",
men det er dog en risiko, man må tage med i overvejelserne.

Michael

Peter Holm <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f429639$0$6823$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-03 13:10

"MC" <ln4444@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvis én skulle repareres. Det kan være, at jeg har været for "fornuftig",
> men det er dog en risiko, man må tage med i overvejelserne.

Men hvad skal du bruge tørretumbleren til hvis vaskemaskinen går i stykker

Pladshenyn vejede højt hos os.
--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 17:18

"MC" <ln4444@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis én skulle repareres. Det kan være, at jeg har været for "fornuftig",
> men det er dog en risiko, man må tage med i overvejelserne.

Mnjaaa. - man kan jo vende den og sige at når du alligevel har servic epå
din vaskemaskine, bliver tørretumbleren kigget med ved samme lejlighed.

At man så (generelt) har valgt at lade tørrekapaciteten dale gangske
gevaldigt i forhold til vaskekapaciteten, er i den grad noget man skal tage
højde for.

FedePede

Fra : Archon

Dato : 21-08-03 01:06

FedePede wrote:

> At man så (generelt) har valgt at lade tørrekapaciteten dale gangske
> gevaldigt i forhold til vaskekapaciteten, er i den grad noget man skal tage
> højde for.

Min kan vaske 4.5 kg men kun tørre 1.5 kg - derfor bruger jeg aldrig
tørring, da jeg ligeså godt kan tage det hele ud, når jeg er igang.

Michael Nielsen
M.Sc.EE

Music: http://mp3.com/archon2
Website: http://www.archonia.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 20-08-03 13:22

Peter Holm wrote:
> Hejsa,
> jeg overvejer at købe en kombineret vaskemaskine/tørretumbler

Lad være....

Jeg har haft en kombineret Zanussi i 15 år, og tumbleren har ikke været
brugt i 14 1/2. Tromlen er for lille til tumbling, tøjet krøller ad h...
til, og det varer en evighed.

Alle andre løsninger er bedre en denne....
--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-03 13:26

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> wrote in message

> Lad være....
>
> Jeg har haft en kombineret Zanussi i 15 år, og tumbleren har ikke været
> brugt i 14 1/2. Tromlen er for lille til tumbling, tøjet krøller ad h...
> til, og det varer en evighed.

Det er korrekt at tromlen er lille, vores kan vaske 5 kg tøj, tørre 2,5 kg
ad gangen. Dog synes jeg ikke det krøller specielt meget, og det tager 1
time 10 min for 2,5 kg håndklæder.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Georg

Dato : 20-08-03 14:29

Vi havde engang en kombi vask/tørretrumbler. Det duede bare ikke. Filtret
stoppede konstant, og det var en gang hø. Det bedste man kan gøre for at
tørre sit tøj, er at hænge det op på et stativ. Det tager et par dage, men
så har man sit "på det tørre"

Georg

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-08-03 15:07

Heysa,

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message

> Det bedste man kan gøre for at
> tørre sit tøj, er at hænge det op på et stativ. Det tager et par dage, men
> så har man sit "på det tørre"

Det er bare noget hø indendørs - specielt om vinteren - med alt den
fugtighed i huset.

En "rigtig" tørretumbler gør det nu også ganske hæderligt... Og så kan man
vaske tøj samme aften som man skal have på morgenen efter, det kan være
ganske pratisk afhængig af hvor ihærdig man er med at få vasket

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-03 07:48

> [...]
> tørre sit tøj, er at hænge det op på et stativ. Det tager et par dage, men

Det bedste man kan gøre ved håndklæder er at tørre dem i en tørretumbler.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-08-03 15:11

Hej Peter,

> [...]

> uvidende om kvaliteten af disse.
> Jeg vil meget gerne høre folks erfaringer, evt. med anbefaling af en

Jeg ville helt klart foretrække to seperate maskiner.

For det første kan en rigtig tørretumbler tage en hel maskinfuld af én gang
(og ikke kun 2½ kg).
For det andet kan man tørre mens man vasker en ny portion tøj

Kiggede engang på den de havde jo Harald Nyborg... Den brugte en krig i vand
når den tørrede (!!?!) - ikke så fedt, men måske den de har nu er
anderledes.

** Lars

Fra : Archon

Dato : 21-08-03 01:09

Lars Knudsen wrote:

> Kiggede engang på den de havde jo Harald Nyborg... Den brugte en krig i vand
> når den tørrede (!!?!) -

øh... hhhmmmmmmm..... vand til tørring.... hmmmmm. Nedkøling af
varmeelementet så, øh, reaktoren ikke sprænger?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-03 07:52

"Archon" <sequoia@NOSPAMtiscali.dk> wrote in message

> øh... hhhmmmmmmm..... vand til tørring.... hmmmmm. Nedkøling af
> varmeelementet så, øh, reaktoren ikke sprænger?

Det er til kondenseringen.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Archon

Dato : 21-08-03 01:04

Peter Holm wrote:
> [...]
> uvidende om kvaliteten af disse.
> Jeg vil meget gerne høre folks erfaringer, evt. med anbefaling af en bestemt

Jeg har en Bosch WVF 2000, men har aldrig brugt tørrefunktionen. Den
vasker upåklageligt.

Fra : Peter Holm

Dato : 24-08-03 13:29

Archon wrote:

> Jeg har en Bosch WVF 2000, men har aldrig brugt tørrefunktionen. Den
> vasker upåklageligt.

Tak for input.
Vi tager chancen og invisterer 5800,- i en BOSCH WVF 2402.

Mvh
Peter

Fra : chrisser13

Dato : 24-08-03 20:38

Hej Alle

Jeg tænker selv meget på at købe en kombineret
vaskemaskine/tørretumbler. Med både en teen-ager og 4 årig i hjemmet
ville det være en stor hjælp.

Spørgsmålet går på hvordan holder jeg den ren for kalk og støv på
engang.

Mvh
Chrisser13

http://www.kandu.dk/