Strand dyk
Fra : Michael Ottesen

Dato : 19-08-03 21:33

Jeg kommer fra Århus, men arbejder nogle gange i københavn, der for
efterlyser jeg nogle gode dykker steder hvor mig og min makker kan dykke,
jeg har hørt om noget der hedder Lynetten???
Det må gerne være omkring København da vi overnatter i midtbyen.

på forhånd tak

Michael Ottesen

Fra : Peter Kjær

Dato : 20-08-03 20:12

> jeg har hørt om noget der hedder Lynetten???
> Det må gerne være omkring København da vi overnatter i midtbyen.

Hej Michael,

Hvis du er i København centrum, ja så er Lynetten nok det nærmeste, er selv
lidt begyndt at blive lidt træt at det (Da det er dykkerklubbens husrev) men
kommer der da stadig en gang i mellem.

Dybden er 4-10 meter, med en del tang, og en bund der ikke er for
nybegyndere (en finne i bunden og sigten er væk) men ellers meget sjovt og
der er næsten altid læ. En ide kan være at følge stensætninge ud ved
vindmøllerne her er lidt sjovere men også mere besværligt at komme i vandet
på grund af en stejl stensætning.

Men har du brug for en lokal guide. så smut forbi www.air365.dk vi arranger
dyk derude meget ofte...det er jo trods alt vores husrev :)

--
Ses,
Peter

Fra : Jan Birk

Dato : 21-08-03 12:25

> [...]
> jeg har hørt om noget der hedder Lynetten???
> Det må gerne være omkring København da vi overnatter i midtbyen.

Lynetten
---------
Du kører ud til Holmen og forbi Lynettehavnen. 5-8 meter efter kommer
der et hul i muren på din højre hånd. Her kan I parkerer og dykke rund
om molen.

Stedet er OK, især om aften er der meget liv, fladfisk, ål o.s.v.

Vindmøllerne
------------
Et andet og - synes jeg - bedre sted finder du forbi ovennævnte, over
tørdokken, følger vejen rundt til venstre og drejer af første vej på
højre hånd. I bunden af vejen ind til højre af hjulsporet, følg sporet
hele vejen rundt til den sidste mølle.

Her kan du kravle ned at stenene (lidt besværligt, men der ligger en
stige som mand kan holde sig til) og hoppe i vandet. Især på hjørnet
mellem syd og øst er der oftes meget liv. Dybderne er max 12. meter.

Sjællandbroen
-------------
Kør ud til Eriksson (parkeringspladsen ved Valby båd klub). Her kan I
komme i vandet nemt. Masser af liv og når sluserne er åbne, mulighed
for et hurtigt strømdyk. Den modsatte vej, under Sjællandsbroen, er
der mange ål.

I midten af bassinet er der omkring 8 meter.

Mvh

Jan Birk

Fra : Jan Birk

Dato : 21-08-03 12:26

> Du kører ud til Holmen og forbi Lynettehavnen. 5-8 meter efter kommer
> der et hul i muren på din højre hånd. Her kan I parkerer og dykke rund
> om molen.

Det er naturligvis 5-800 meter )

/jbi