trådløs overførsel af tv-out
Fra : Kim

Dato : 19-08-03 20:22

Hej Gruppe

Jeg har fået fat i en trådløs til overførsel af video. Den virker fint
når jeg forbinder den til videomaskinen. Nu vil jeg gerne have overført
signalet(s-vhs) fra min tv-out på mit grafikkort (Radeon 7500). Jeg kan
bare ikke få det til at virke !
Er det fordi grafikkortet ikke detekter senderen ligesom det ville
detekte tv'et ?
Er der nogen der har gode forslag, så jeg kan få hul igennem ?

Kim

Fra : Thomas

Dato : 19-08-03 22:14

Jeg går ud fra at det er en Trust "et eller andet" du har. Problemet er ikke
den, men snarere et standard setup med primær/sekundær skærm. Hvis du kan,
prøv at få det til at fungere med almindelige kabler, og sæt så den trådløse
ind. Det burde funke uden probemer. Hvis ikke, er det måske en jernbetonvæg
der ødelægger signalet!
Hilsen
Thomas

Fra : Kim

Dato : 20-08-03 17:25

"Thomas" <Thomas@wonderfullspam.dk> wrote in

> [...]
> sæt så den trådløse ind. Det burde funke uden probemer. Hvis ikke, er
> det måske en jernbetonvæg der ødelægger signalet!

Det er en Lumatron fra Kvickly og den kører fint, hvis jeg forbinder til
videomaskinen og sender fra den !

Problemet er at driveren melder at der ikke er noget tv forbundet til
kortet og derfor ikke aktiverer tv-out. Forbinder jeg tv-out på
grafikkortet får jeg besked om at der et tv forbundet og kan derefter
aktivere tv-out.

Så lige nu bruger jeg videomaskinen som "mellemvært". Det er selvf. ikke
holdbart i længden.............

Findes der et tweak-program der kan gå ind og tvinge tv-out igang ?
Eller er der nogen der ved hvordan kortet detekter at der er forbundet
noget til tv-out udgangen så man kan snyde kortet ?

Kim

Fra : Thomas

Dato : 21-08-03 07:29

Jeg kender ikke den der dims, men den burde sende et signal retur om at der
var et tv i den anden ende. Er den lavet til overførsel mellem Pc og tv?

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 21-08-03 11:30

Kim <kli<fjerndette>@get2net.dk> writes:
>Det er en Lumatron fra Kvickly og den kører fint, hvis jeg forbinder til
>videomaskinen og sender fra den !

Jeg har et Medion-sæt, og det fungerer glimrende. Det fungerer egentlig
blot ved, at der sættes et scart-stik "imellem" tv og computer. Mit TV-out
går ud i et scart-stik, som normalt sættes i TV'et - men der kommer et
stik fra transmissions-sætte imellem.

Under alle omstændigheder, bliver du da nødt til at have video'en imellem,
gør du ikke? Ellers er der jo ingen tuner til at skifte tv-kanal på det
modtagende tv?

Jeg kender ikke Lumatron's system, men måske hvis du forklarer, hvordan
det fungerer?

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Kim

Dato : 21-08-03 22:16

> [...]
> tv-kanal på det modtagende tv?
>
> Jeg kender ikke Lumatron's system, men måske hvis du forklarer,

Det fungerer på den måde at st senderen sættes til tv-out stikket på
grafikkortet vha. 3 phonoledninger (de sædvanlige: gul til video, rød og
hvid til audio). Problemet er at grafikkortet ikke opfatter senderen som
et tv ! Dvs at det ikke aktiverer tv-out udgangen. Sætter jeg derimod
videoen til tv-out vha. af de samme ledninger som før, ser kortet nu at
der er noget på tv-out stikket og aktiverer tv-out signalet ! Jeg bruger
derfor videoen til at "snyde" grafikkortet med idet jeg så sætter
senderen på det andet scartstik på videoen.

Er der ikke nogen der har hørt om et eller andet program der kan tvinge
tv-out udgangen på kortet til at være aktiv uafhængigt af om der er
noget på udgangen eller ej ?

Kim

Fra : /morten

Dato : 22-08-03 07:10

> [...]
>
> Er der ikke nogen der har hørt om et eller andet program der kan tvinge
> tv-out udgangen på kortet til at være aktiv uafhængigt af om der er

Har du prøvet at sende en mail til producenten af dit grafikkort ?

/morten