Erfaring med tonet vindskærm
Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 19-08-03 19:37

Hejsa igen gruppe

Var ude og vaske min maskine (på Q8 Selvvask
Frederikssundsvej/Marbjergvej efter godt tip fra Bjørn S) idag. Den blev
skinnende ren, men desværre viste det sig at den svamp jeg havde brugt
specielt til vindskærmen for at fjerne smadrede insekter med, ja den
havde ridset noget så frygteligt.
Men pyt med det - den var allerede en smule grå i det.

Som et resultat af ovenstående skal der nok en ny vindskærm på og så
tænkte jeg på at købe en tonet for da min i maskine i forvejen er sort
kunne det sikkert se rigtigt sprødt ud.
Spørgsmålet er så om det er problematisk med en mørk vindskærm?
Det er meget meget sjældent at jeg kører så hurtigt at jeg må ned og
ligge bag ved skærmen, men det er naturligvis rart at kunne se igennem
den med det nederste af øjets synsfelt så man bedre kan holde øje med
skader og andet uha på/i vejen.
Nogle erfaringer?

--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 19-08-03 20:01

"Simon H. Pedersen" <spam@email.dk> wrote in news:Xns93DCD11D223E7ifup@
212.242.40.196:

Lige et par tillægsspørgsmål: Hvor fåes sådan en skærm billigst? Jeg har
forgæves ledt efter den på louis.de.

--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : stefan

Dato : 20-08-03 08:48

> Lige et par tillægsspørgsmål: Hvor fåes sådan en skærm billigst? Jeg har
> forgæves ledt efter den på louis.de.

Hej Simon.

De koster omkring 5-600 kr i butikkerne herhjemme. Jeg har selv gået og
kigget lidt efter en til RF'eren. De findes hos de fleste større butikker,
Lydmuren, Enghave mc, osv

Stefan
RF600R

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 20-08-03 17:41

"stefan" <macstefan502@hotmail.com> wrote in

Hej Stefan

> De koster omkring 5-600 kr i butikkerne herhjemme. Jeg har selv gået
> og kigget lidt efter en til RF'eren. De findes hos de fleste større
> butikker, Lydmuren, Enghave mc, osv

Enghave skal have 775kr for en uorg. og 1400kr for en original *sigh*
Prøver at høre lydmuren og SPH imorgen - får også lige et par RF-priser
til dig :)

--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Ped

Dato : 20-08-03 14:47

Simon H. Pedersen wrote:
> "Simon H. Pedersen" <spam@email.dk> wrote in news:Xns93DCD11D223E7ifup@
> 212.242.40.196:
>
> Lige et par tillægsspørgsmål: Hvor fåes sådan en skærm billigst? Jeg har
> forgæves ledt efter den på louis.de.

Jeg har ikke kigget efter på internettet, men dem der plejer at kunne
fås hos Louis og Hein Gericke hedder MRA Motorcycle Windshields og
ligger prismæssigt omkring 550 - 600 kr. til en sportstourer. I Louis
2002 kataloget har en lidt højere (ca. 5 cm) tonet skærm til en GSX 600
F til og med '97 bestillingsnummer 10006582, og fra og med '98 10006664.
Jeg har selv en tonet skærm af denne type, og jeg er godt tilfreds. Den
er ikke mørkere end at man sagtens kan se igennem den hvis man ligger
hen over tanken. Der er et par billeder her (dog ikke specielt med fokus
på vindskærmen):

http://home20.inet.tele.dk/pedmail/gpz_pics.htm

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 20-08-03 17:10

Ped <pedmail@tdcadsl.dk> wrote in news:3F437BB7.4000609@tdcadsl.dk:

Hej Jens

> [...]
> 2002 kataloget har en lidt højere (ca. 5 cm) tonet skærm til en GSX
> 600 F til og med '97 bestillingsnummer 10006582, og fra og med '98

Det er en rimelig fair pris, jeg ville bare være meget ked af at få et
højere kåbeglas.

> [...]
> tilfreds. Den er ikke mørkere end at man sagtens kan se igennem den
> hvis man ligger hen over tanken. Der er et par billeder her (dog ikke

Nej, det ser ganske fornuftigt ud! Det passer utroligt godt med den
tonede skærm til din sorte maskine.

--
Mvh. Simon Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 21-08-03 13:20

Hejsa

Jeg har en kæmpestor brun-tonet skærm på min virago, og det er ikke altid heldigt. Så snart det regner kan man ikke se ud af den, når det bliver mørkt, er det også svært, er der en kombination af begge ja så glem det. Tåget vejr er også et problem, og den skygger ikke for solen idet den jo kommer oven fra.
Så hvis ud ikke kører i regn, tåge eller mørke så er det helt fint.

Jeg ville købe en ny (gennemsigtig) brugt selv, men fik ikke skrevet til den fyr der havde en til salg, så det må vente til næste år.

Mange hilsner

Charlotte Petersson

"Den grimme ælling"