Top of the Food Chain
Fra : Peter Lind

Dato : 19-08-03 19:12

Hejsa

Her om en lille times tid, viser TVDK1 filmen "Top of the food chain",
"Monstre fra det ydre rum", eller "Invasion" som den også hedder.
Er der nogen der kender den? På imdb har den fået ret så rosende
kommentarer: http://us.imdb.com/CommentsShow?0159797 så det lyder som en god
film, for de af os, der godt kan se det sjove i gamle 50'er sciencefictions.

Jeg har aldrig hørt om den før, så tør ikke anbefale den, men jeg håber at
det bliver noget i klasse med Galaxy Quest.

Nogle kommentarer ?

Peter Lind

Fra : Jeppe Møller

Dato : 20-08-03 23:10

Var den god? Jeg så den desværre ikke...

/JeppeM

Fra : Peter Lind

Dato : 20-08-03 23:30

Jeppe Møller wrote:
> Var den god? Jeg så den desværre ikke...

Jeg optog den, og så den så i dag.
Den bliver slettet igen, næste gang jeg er bange for at gå glip af noget i
tv, men det var da ikke total spild af tid at se den.

Den var dårlig, men på den måde som den slags film skal være dårlige. Den
havde alle de klassiske B-films detaljer. Alle arketyperne: Den kløgtige
videnskabsmand, der klarer det hele. Den gamle sindsyge mand, der spår at
dommedag er nær. Den overvillige intelligente pige, der hjælper
videnskabsmanden. Sheriffen med den tåbelige assistent (med
bundesliga-frisure og det hele) der ikke er til megen anden hjælp end at
skaffe våben, og så videre.
Og der var sågar også månepigen, der var lidt for sexet på en vampet 50'er
måde.

Replikkerne var som de skulle være, alt alt for detaljerede videnskabelige
diskussioner, der hverken førte plottet videre eller var videre korrekte, og
særdeles platte oneliners, samt dårlige vittigheder med lidt for lange
pauser til at publikum kunne le.

Effekterne var overraskende gode, for det meste så man ikke monstrene, andet
end noget blåt slim, der blev kastet på de flygtende ofre - og hen mod
slutningen, da man endelig fik det at se, så var effekterne faktisk
udmærkede.

Og slutningen var med en total overdrevet morale, som blev udtalt med
belærende stemme fra den kløgtige videnskabsmand (der tog piben ud af munden
imens han sagde det).

Så alt i alt var den vel som en B-film skulle være. Det var helt klart en
spoof, men en meget ærlig spoof. Ikke i Hot-Shots stilen, men snarere i
Frankenstein Junior eller Dead men don't wear plaid stilen, selv om den
langt fra kom på højde med disse.

Men alt i alt - en udmærket film at se, mens man alligevel lå på sofaen, men
ikke noget man skal fare ud at købe på DVD. Jeg synes at Mars Attacks
fungerede bedre som B-film spoof.

Mvh
Peter Lind

Fra : Jeppe Møller

Dato : 21-08-03 11:50

Haha,
med de beskrivelser bliver jeg vist nødt til at holde øjnene åbne i
fremtiden - tak for din lille anmeldelse.

/JeppeM