2000XP, XP og Gf4
Fra : Chris

Dato : 19-08-03 16:41

Hej gruppe.
Det kan godt være dette problem har været diskuteret før men jeg abnn. ikke
på denne gruppe. Med fare for at svaret har været her tidligere forsøger jeg
mig:

En ven af mig har et PcChips MB, AMD 2000XP og et GeForce4 mx 64 MB gfx.
Når vi installerer XP (Nyinstallation) og installerer Nvida nyeste drivere
kommer vi ikke længere end til at se "skrivebordet" i et par sekunder før
skærmen bliver sort. Vi kan hører at alt ellers fungerer og maskinen
"hænger" ikke.
Hvad er galt ??
Svar modtaget med kys hånd.

Mvh./Chris

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-08-03 19:20

"Chris" <crandrup@dfif.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer vi ikke længere end til at se "skrivebordet" i et par sekunder før
> skærmen bliver sort. Vi kan hører at alt ellers fungerer og maskinen

Det kunne tyde på, at den bliver installeret til at køre i en højere
opløsning end skærmen kan klare, hvorved visse skærme bliver sorte for ikke
at "dø".
Når I nyinstallerer finder xp så den indbyggede geforce driver og
installerer den? Så skal den fjernes inden i installerer den nye driver.
Når den er fjernet genstarter i og sikrer jer, at den ikke installerer den
igen, således at den kører som standard pci inden i installerer den nye
driver.
Prøv evt. med en ældre driver, hvis den nyeste af en eller anden mærkelig
årsag lige præcis kan lide Jeres opsætning.

Kurt

Fra : Jesper

Dato : 19-08-03 19:54

Det er dit bundkort's agp port der er knas med. Sønnikes pc er også med et
810 bundkort fra pcChips.
Købte et gf4 mx440 128mb af mærket pallit. Efter 1 sek til 1 min, slukke
skærmen. Signalet slukker
simpelhen til skærmen. Prøvede alt muligt incl update af bios og nye drivere
til agp porten, men intet
virkede.
Jeg byttede så til et gf4 mx440 af mærket xfx. Her var det nøjagtig samme
problem. Begge disse kort
er med 4 x agp. Fik fat på et brugt gf4 mx 420, som er et 2 x agp. Dette
kort kørte meget bedre.
Det kunne holde i flere timer, før det tabte signalet.

Nu var jeg ved at blive godt gal i skralden. Læste om et program hvormed man
kunne sætte agp hastigheden
ned på selve grafikkortet. Det kan hentes her.
http://download.guru3d.com/rivatuner/ Siden installation af det,
og jeg i det prog satte hastigheden ned, har det kørt som smurt.

Håber det hjælper dig også.

Jesper.

Fra : Chris

Dato : 20-08-03 19:57

Hej.
Jeg takker for svarene. Det hjalp at afinstallerer alle drivere OG bruge det
Nvida tweak program og sætte AGP til x2.

Mvh.
Chris