Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Mørke spil
Fra : Kim Hansen

Dato : 19-08-03 14:18

Hej

Når jeg spiller bliver skærmen meget mørk, hvorfor?
Win xp
GF 4 4200

Jeg mener fra tidligere hvor jeg spillede, at der var et program, som
når man startede et spil skiftede skærmindstillinger automatisk.
Har jeg ret?
Hvis, hvilket program er det så?

M.V.H

Kim Hansen

Fra : Lasse

Dato : 19-08-03 14:41

Man kan skrue op for brightness med programmet "PowerStrip", søg på
google.com

Lasse

Fra : Kim Hansen

Dato : 19-08-03 14:45

On Tue, 19 Aug 2003 15:41:28 +0200, "Lasse" <lasse@business.tele.dk>
wrote:

>Man kan skrue op for brightness med programmet "PowerStrip", søg på
>google.com

Det har jeg hentet, men kan jeg gøre sådan at det kun er i spil at der
bliver skruet op?
Jeg har prøvet at justere i skærmegenskaber, men så bliver det
uudholdeligt at se på når jeg ikke er i spil.

M.V.H

Kim Hansen

Fra : Lasse

Dato : 19-08-03 14:58

Noget med Application Profiles, jeg har ikke brugt det selv.. Skruer manuelt
op og ned på CTRL+ALT også plus/minus på tastaturet.

Fra : Kim Hansen

Dato : 19-08-03 15:19

On Tue, 19 Aug 2003 15:58:16 +0200, "Lasse" <lasse@business.tele.dk>
wrote:

>Noget med Application Profiles

Det har jeg lige prøvet, og det virker også i UT, men det bliver også
aktiveret når jeg åbner Total comander, og så skal jeg ind i
powerstrip og deaktivere. Så det dutter ikke til mit brug.
Det skulle jo kun aktiveres når jeg starter et spil, og ikke når jeg
starter et program.
Jeg kan ikke huske hvad det lille program hed, men der mener jeg også
at man kunne sætte forskellige profiler op til de forskellige spil,
som så blev aktiveret når man startede spillet.
Det var ikke Powerstrip, men det var da et forsøg værd

M.V.H

Kim Hansen

Fra : Lasse

Dato : 19-08-03 15:31

RivaTuner ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-08-03 15:32

> [...]

> bliver skruet op?
> Jeg har prøvet at justere i skærmegenskaber, men så bliver det
> uudholdeligt at se på når jeg ikke er i spil.

Lige et spørgsmål.. Er det generalt at Nvidia graffikkort ejere, har mørke
spil? for jeg synes dem jeg har set som har et sådan kort, næsten uanset
model.. Så er deres spil mørke.. Mens jeg ikke har oplevet problemet må mine
ATI graffikkort.. Der er det stadig naturlige glare farver i spil.

Fra : Kim Hansen

Dato : 19-08-03 15:37

> [...]
>model.. Så er deres spil mørke.. Mens jeg ikke har oplevet problemet må mine
>ATI graffikkort.. Der er det stadig naturlige glare farver i spil.

Jeg har haft klare spil førhen, men det er meget længe siden jeg har
spillet. Og siden har jeg installeret win og skiftet drivere flere
gange.

M.V.H

Kim Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 17:06

>Lige et spørgsmål.. Er det generalt at Nvidia graffikkort ejere, har mørke
>spil? for jeg synes dem jeg har set som har et sådan kort, næsten uanset
Det kan man ikke helt afvise, jeg skal som regel også ind i et spil
og sætte brightnes lidt op, men det er jo kun en gang pr. spil, så
husker spillet det til næste gang, så det er ikke et problem.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-08-03 19:35

Bjarke Hansen wrote:

> Lige et spørgsmål.. Er det generalt at Nvidia graffikkort ejere, har
> mørke spil?

Negative
Muligvis er det skærmen der driller
Vi havde en ældre skærm tilsluttet putteren, her var brightness justeret i
top
Med en nyere skærm virkede tingene fornuftigt igen
I windows var der ikke problemer som sådan, men man kunne se forskel på den
nye og den gamle skærm

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kim Hansen

Dato : 19-08-03 19:29

Det er kun i OpenGL det er mørkt, i d3d er det fint nok.
Hvad skal jeg gøre?

M.V.H

Kim Hansen