NATO-molen
Fra : Peter Fjelsten

Dato : 19-08-03 13:54

Jeg var med min kæreste for at dykke på NATO-molen for en måneds tid
siden og det så ud til den er blevet mere "tillukket", med hegn osv.

Er det stadig OK at dykke der?

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : tangocat666

Dato : 19-08-03 17:55

NATO-molen blev for et par måneder siden påsejlet af en tanker og er derfor
spærret af pga. nedstyrtningsfare. Jeg snakkede med en erhvervsdykker som
skulle igang med at lave noget reparationsarbejde på molen og han mente ikke
der var noget problem med at dykke der ( sålænge vi holdt afstand til ham) .
Har dykket der nogle gange siden uden problemer .
mvh.
T.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 19-08-03 18:34

tangocat666:

> NATO-molen blev for et par måneder siden påsejlet af en tanker og
> er derfor spærret af pga. nedstyrtningsfare.

Takker.

Fra : Morten Dall

Dato : 19-08-03 22:46

> tangocat666:

må man have lov til at være så nyskerig, at spørge hvad NATO-molen er og
hvor den ligger og hvad der er specield ved den ?

mvh Morten Dall (som altid er på jagt efter nye og spænende dykker steder

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 20-08-03 00:00

Morten Dall:

> må man have lov til at være så nyskerig, at spørge hvad NATO-molen
> er og hvor den ligger og hvad der er specield ved den ?

Det er en betonmole ud for GPS: [N 56 13,712] [E010 37,332] (hvor man
parkerer): det er 6-7 år siden jeg har dykket der, men SVJH skulle der
være en 4-7 m dybt ud for denne betonmole, som skulle være temmeligt
flot begroet.

Det er på den sydlige del af Djursland.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 20-08-03 00:28

Og som i April - Maj er mulighed for rigtigt mange nøgensnegle i den
omkringliggende bevoksning

Fra : tangocat666

Dato : 20-08-03 10:01

Nato-molen plejer at være et rimeligt populært dykkersted sikkert pga. :
straks dybde på ca. 9-10 m uden at skulle svømme et længere stykke .
forholdsvis beskyttet område , der er sjældent strøm
godt "begynderområde"
Der plejer at være meget fiskeliv af samme årsag var molen meget populær for
lystfiskere inden den blev lukket.
mvh. T

Fra : Lars Danielsen

Dato : 20-08-03 20:00

"tangocat666" <tangocat666@yahoo.dk> wrote in message news:<fMG0b.4954$LV3.388@news.get2net.dk>...
> [...]
> godt "begynderområde"
> Der plejer at være meget fiskeliv af samme årsag var molen meget populær for

"Nato-molens" rigtige navn er Lyngsbæk bro.
Broen, eller rettere beton-molen er ejet af forsvaret og al sejlads,
ankring og udlægning af bøjer er forbudt i en afstand af 500 meter fra
fyret på molen.
I den sydlige del af forbuds området er der dumpet en del tønder af
forskellig størrelse og med ukendt (for mig) indhold.

Lars Danielsen