Politisk korrekt firewall?
Fra : Malene P

Dato : 19-08-03 12:40

Jeg anvender Outpost, som tilbyder en hulens masse muligheder for
indstillinger, men jeg har ikke gjort meget ud af at pille ved dem. Nu viser
det sig, at den ikke kan lide feks Dansk Folkeparti´s hjemmeside,
http://www.danskfolkeparti.dk/ . Udover diverse beske kommentarer, vil jeg
gerne kende årsagen til, at jeg kun kan se den nederste menulinie. Hvad er
det på resten af forsiden, Outpost sorterer fra -det kunne jo ske andre
steder også?

mvh
Malene P

Fra : S. Andersen

Dato : 19-08-03 12:54

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er det på resten af forsiden, Outpost sorterer fra -det kunne jo ske
andre steder også?

Det er Pia K iført latex G-streng

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 19-08-03 15:55

S. Andersen sang:

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> andre steder også?
>
> Det er Pia K iført latex G-streng

Så synes jeg det er HELT iorden hvis det bliver filtreret væk, jeg er
ikke tilhænger af censur, men FY FOR POKKER!!

--
Magnus

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-08-03 18:57

Magnus Pedersen wrote:

> Så synes jeg det er HELT iorden hvis det bliver filtreret væk, jeg er
> ikke tilhænger af censur, men FY FOR POKKER!!

Ja, må vi så i stedet be' om Lykketoft i nævnte outfit. Det sparker røv!

vh
Jan

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 19-08-03 20:15

Jan Bøgh sang:

> Ja, må vi så i stedet be' om Lykketoft i nævnte outfit. Det sparker
> røv!

Nu kan jeg ikke sove i en uge af frygt for mareridt...

--
Magnus

Fra : Alex Holst

Dato : 19-08-03 13:22

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:
> Jeg anvender Outpost, [...]

Noget kunne tyde paa at du skulle holde op med det.

Dens default indstillinger lader til at bryde med the Principle of Least
Surprise og du virker ikke tryg ved at forstaa og aendre paa disse
indstillinger.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 19-08-03 20:04

Malene P wrote:

> [...]
> indstillinger, men jeg har ikke gjort meget ud af at pille ved dem. Nu viser
> det sig, at den ikke kan lide feks Dansk Folkeparti´s hjemmeside,

Jeg tog et kig på siden, mens jeg overvågede netværkstrafikken. Jeg
lagde ikke mærke til noget som helst usædvanligt. (Bortset fra, at
jeg fik det dårligt af at kigge på siden). Så det lyder umiddelbart
som om, den firewall opfører sig meget mærkeligt.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Bedstefar

Dato : 20-08-03 12:28

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> jeg fik det dårligt af at kigge på siden). Så det lyder umiddelbart
> som om, den firewall opfører sig meget mærkeligt.

Jeg syns mere det lyder som den opfører sig ret intelligent!
-- jeg mener, hvem vil kigge på en side der gør en dårlig?

finn

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-08-03 00:59

Bedstefar skrev:

> Jeg syns mere det lyder som den opfører sig ret intelligent!

Nix, så ville "firewallen" have genkendt indholdet og have smidt en
dialogboks på skærmen med en besked om det (muligvis havde den også,
for en sikkerheds skyld, slettet kopien i cache-folderen).

Samtidig kunne den afspille "kære lille mormor", så brugeren kan lære
at undlade at besøge lignende websider i fremtiden.

> -- jeg mener, hvem vil kigge på en side der gør en dårlig?

Den person der indskriver URLen til websiden?

Fra : Stig Johansen

Dato : 20-08-03 14:30

Malene P wrote:

> Udover diverse beske kommentarer

Det har du nok fået.

> vil jeg gerne kende årsagen til, at jeg kun kan se den nederste menulinie.

Se, det er et godt spørgsmål.

> Hvad er det på resten af forsiden

Forsiden er et frameset med følgende (udsnit af) source:
<SCRIPT type="text/javascript"
src="/sw/frontend/include/top_script.asp?layout=0"></SCRIPT>

<frameset rows="0,*,31" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="/sw/frontend/frames/back_top.asp?layout=0" scrolling="NO"
noresize>
<frameset cols="*,736,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="/sw/frontend/frames/back_left.asp?layout=0" scrolling="NO"
noresize>

<frame src="/sw/frontend/frontpage.asp?layout=0" name="main"
scrolling="auto">

<frame src="/sw/frontend/frames/back_right.asp?layout=0"
scrolling="NO" noresize>
</frameset>

<frame scrolling="NO" noresize src="/bund.htm?layout=0">
</frameset>

Stig Johansen

Fra : Malene P

Dato : 21-08-03 10:49

"Stig Johansen" <aaa@bbb.com> skrev i en meddelelse

> Det har du nok fået.

Ja, det tør antydes -men ikke overraskende

> Forsiden er et frameset med følgende (udsnit af) source:

Forklaringen fundet -det hjalp at frakoble blokeringen af JAVAScripts

mvh
Malene P

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 21-08-03 02:04

Malene P wrote:

> [...]
> det på resten af forsiden, Outpost sorterer fra -det kunne jo ske andre

Outpost Firewall filtrerer også reklamer og andre irriterende webelementer fra.
Måske er den lidt for aggressiv ?

Prøv at slå den del fra.

Fra : Malene P

Dato : 21-08-03 10:50

"Christian 'CeeJay' Jensen" <news2003-4@ceejay.cjb.REMOVE_TO_REPLYnet> skrev
i en meddelelse news:3f4419cd$0$48899$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Outpost Firewall filtrerer også reklamer og andre irriterende webelementer
fra.
> Måske er den lidt for aggressiv ?
>
> Prøv at slå den del fra.

Det var ikke reklamer men JAVAscripts, der var blokeret for.
Underligt -andre steder er der ingen problemer, men nu har jeg set det, jeg
skulle på siden og har slået blokeringen til igen.

mvh
Malene P