OT: Virusangreb ????
Fra : Hekto

Dato : 19-08-03 07:43

Jeg får hele tiden mails retur, som skulle være sendt fra min
mailadresse; men som jeg ikke har sendt.

De indeholder en gif-fil på 73-74KB. Noge af mails'ne er stoppet af TDC
der så videresender en group ticket, hvoraf man kan se at det rent
faktisk ikke er mig der har sendt mailen; men bare står som afsender.

Adresserne de bliver returneret fra er ikke nogen der står i min
adresseliste; men flere af dem ligner nogen der kunne være her fra
gruppen? Mange af dem er noget der ligner danske adresser!?

Modtager i andre noget lignende?
(Jeg har scannet med Norton Antivirus, og internet security er på hele
tiden)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : BoS.

Dato : 19-08-03 08:28

Hekto wrote:

> [...]
>
> Modtager i andre noget lignende?
> (Jeg har scannet med Norton Antivirus, og internet security er på hele

Hej Hekto

Det er nok en person, der har dit navn/email stående i sit adressekartotek,
der er inficeret. Virussen sender sig selv fra hans/hendes computer, men
benytter navne fra adressekartoteket som afsender. Som regel også et par
tilfældige ord / sætninger fra indbakken i subject.

Jeg har også været udsat for den slags. Du kan ikke rigtig gøre noget...

mvh Bo

Fra : KeLMeK

Dato : 19-08-03 08:50

> De indeholder en gif-fil på 73-74KB. Noge af mails'ne er stoppet af TDC
> der så videresender en group ticket, hvoraf man kan se at det rent
> faktisk ikke er mig der har sendt mailen; men bare står som afsender.

Hej

Her på arbejdet har jeg en bruger der er udsat for helt det samme. Han
bliver ved med at få reciepts, som viser at dem han har sendt mails til har
læst den. Problemet er bare at det er mennesker lige fra Congo til indien,
og han har aldrig sendt noget til dem.

Det er en eller anden virus, der sender sig rundt med en 'falsk' afsender,
altså tager den bare et navn fra et adressse kartoteket

Du kan ikke rigtigt gøre noget, da det er umuligt at blokere disse mails.

Du må bare væbne dig med tålmodighed og deleteknappen!

Mvh
Jakob

Fra : Denise

Dato : 19-08-03 08:53

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
> [...]
>
> Modtager i andre noget lignende?
> (Jeg har scannet med Norton Antivirus, og internet security er på hele

Hej Hekto
Jeg har fået en del mails her til morgen, og der kommer stadig et par
dumpende i ny og næ. Der stod ganske rigtigt dit navn som afsender på en af
dem.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Hekto

Dato : 19-08-03 09:00

In article <3f41d753$0$21633$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Denise
says...
> Hej Hekto
> Jeg har fået en del mails her til morgen, og der kommer stadig et par
> dumpende i ny og næ. Der stod ganske rigtigt dit navn som afsender på en af
> dem.

" Enhver lighed med nulevende eller afdøde personer er tilfældig og
utilsigtet ...." ;0)

Hmmm ... det er da s.... irriterende!
I dem jeg får, dukker der også flere navne op her fra gruppen.

Fra : RacerNiels

Dato : 19-08-03 09:11

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
> Jeg får hele tiden mails retur, som skulle være sendt fra min
> mailadresse; men som jeg ikke har sendt.

Det har jeg også oplevet - www.mailwasher.net er din ven!!
Kør programmet inden dit mailprogram. Det går ind på serveren og henter
headers og så kan du slette, bounce og blackliste dem som du ikke vil ha
ned. Hvis det er en spammer der bliver bouncet, sletter de din adresse
efter noget tid da de ikke vil betale båndbredde for at få bouncemails
tilbage.
Jeg modtager ikke "mailerdeamon", "error user" osv mere.. og heller ikke så
meget spam som før.

Hurra for www.mailwasher.net og Suzuki!

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-08-03 09:33

Hekto wrote:

> Modtager i andre noget lignende?
> (Jeg har scannet med Norton Antivirus, og internet security er på hele
> tiden)

Jeps! Jeg har vel fået mellem 50 og 100 af dem så lur mig om ikke der er
flere herindefra, der har fået sig en virus. Jeg har sågar fået et par mails
om at den mail jeg har forsøgt at sende til en bruger ikke kunne nå frem
fordi deres inbox var fyldt op. Så der er en eller andens maskine, der
forsøger at sende mails i vores andres navn

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-08-03 12:04

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> writes:

> Modtager i andre noget lignende?

Ja, jeg har modtaget en eller anden virus ca. 60 gange siden i går
aftes, nogle af dem havde dig som afsender. Det er en her fra gruppen
der udsender dem, sikkert uden at han selv er klar over det. Jeg har
sendt vedkommende en mail, men endnu ikke fået svar.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 19-08-03 19:21

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

> [...]
>der udsender dem, sikkert uden at han selv er klar over det. Jeg har
>sendt vedkommende en mail, men endnu ikke fået svar.

Det lyder som W32.SOBIG.F:
https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?03-08-19-16-23-45

--
Kåre

Fra : BoS.

Dato : 19-08-03 12:39

Hekto wrote:
> Modtager i andre noget lignende?

Kan det være denne her?

Jeg har modtaget 3 stk af dem idag:
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=14863

mvh Bo

Fra : Denise

Dato : 19-08-03 14:49

"BoS." <elskak@hotmail.com> wrote in message

> Kan det være denne her?
>
> Jeg har modtaget 3 stk af dem idag:
> http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=14863
>
> mvh Bo

Hej
Det er ganske rigtigt den

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-08-03 15:05

"BoS." <elskak@hotmail.com> writes:

> Kan det være denne her?

Ja, det er den.

> Jeg har modtaget 3 stk af dem idag:

Så er du sluppet billigt. Jeg har modtaget over 100, og en masse
bounces fordi den også har videresendt sig selv i mit navn fra andres
computere

Død over Outbreak Distress!

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-08-03 16:23

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Død over Outbreak Distress!

Er det ikke lidt let-købt? Der er jo tale om en eller anden, der ved en
fejltagelse er kommet til at køre et program på sin computer. Det er ikke
Outlook Express' skyld. Min udfører i hvert fald ikke vedhæftede programmer
af sig selv.

--
Tony
Kilofazer

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-08-03 17:11

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Er det ikke lidt let-købt?

Nej, det synes jeg ikke - det er vel der sikkerhedshullet ligger, også
med denne orm, som med så mange før den.

> Der er jo tale om en eller anden, der ved en fejltagelse er kommet
> til at køre et program på sin computer.

Er der? Er du sikker på at det ikke er OE der afvikler den vedhæftede
fil automatisk? Ellers har jeg altså svært ved at se hvordan jeg på
under et døgn kan få over 100 mails med den der virus vedhæftet. Det
er vildt irriterende at få så meget junk i sin inbox.

> Det er ikke Outlook Express' skyld. Min udfører i hvert fald ikke
> vedhæftede programmer af sig selv.

Du har vel "bare" sat din fornuftigt op?

Under alle omstændigheder er dette ikke forummet til en sådan debat,
så jeg sætter FUT til poster, så må vi se om din OE kan finde ud af
dét

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-08-03 18:27

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> under et døgn kan få over 100 mails med den der virus vedhæftet. Det
> er vildt irriterende at få så meget junk i sin inbox.

Det er jeg ret sikker på. Min OE (6.0) afvikler ikke selv automatisk
programmer og jeg kan ikke huske om den i tidligere version har gjort det.

> Du har vel "bare" sat din fornuftigt op?

Njaeh det mener jeg ikke umiddelbart jeg har gjort - men på den anden side
er det længe siden jeg har installeret skidtet.

> Under alle omstændigheder er dette ikke forummet til en sådan debat,
> så jeg sætter FUT til poster, så må vi se om din OE kan finde ud af
> dét

Det kan den godt - men det går ikke at du bare skriver "poster". Followup-to
headeren skal indeholde navnet på en newsgroup. Det siger RFC1036

FUT: dk.admin (rette gruppe?)

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-08-03 21:03

> Det kan den godt - men det går ikke at du bare skriver "poster". Followup-to
> headeren skal indeholde navnet på en newsgroup. Det siger RFC1036

Du skal nok ta' og læse RFC 1036 igen

FUT: poster

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Schlæger

Dato : 19-08-03 16:15

Hekto wrote:

> [...]

> der så videresender en group ticket, hvoraf man kan se at det rent
> faktisk ikke er mig der har sendt mailen; men bare står som afsender.

Er det mon ikke en *.PIF ??? (eller *.SCR)

Se evt. www.McAfee.dk - nettet har kogt siden ved middagstid.

Mvh Schlæger

Fra : Orla Pedersen

Dato : 19-08-03 17:23

Hekto skrev i meddelelsen ...

>Modtager i andre noget lignende?
>(Jeg har scannet med Norton Antivirus, og internet security er på hele
>tiden)

Lige nu har man da gavn af Norton Det går lidt heftigt til for tiden.
Jeg "modtager" hovedsageligt fra admin@post.tele.dk , så alle kneb gælder
åbenbart. Teksten fortæller på engelsk at min mail-adresse udløber, og at
jeg skal kigge i vedhæftede fil som....., ganske rigtigt, er en virus.
Ellers lidt forskelligt fra adresser der ikke eksisterer.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 19-08-03 19:59

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
> åbenbart. Teksten fortæller på engelsk at min mail-adresse udløber, og at
> jeg skal kigge i vedhæftede fil som....., ganske rigtigt, er en virus.

Dém får jeg jævnligt et par stykker af. Men Cybercity's virus-scanner har
afvist dem alle til d.d!
For mit vedkommende har det drejet sig om virus'en: "JS_CBASE.EXP1" !!

--
Armand.

Fra : Jens Frandsen

Dato : 19-08-03 21:15

Mon ikke det er Virusormen Sobig.F

Tjek https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?03-08-19-16-23-45

Jens.

Fra : Hekto

Dato : 21-08-03 21:52

In article <MPG.19abe564e0b4706e98985f@news.tele.dk>, Hekto says...

Jep! Det var Sobig-F.
Efter opdatering bliver de nu ikke bare klassificeret som SPAM; men som
VIRUS!!
Jeg havde den dog ikke selv (heldigvis!)

I forbindelse med alle disse irriterende mails, fant jeg denne anti
spam applikation:

http://keir.net/k9.html

Den er gratis, den kan cheke mails direkte på serveren, den anvender
statistik istedet for 'rules', den fylder meget lidt og konfigurerer
sig selv!

Pris: Helt gratis!!! ;0)

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-08-03 18:00

Hekto wrote:

> [...]
>
> Den er gratis, den kan cheke mails direkte på serveren, den anvender
> statistik istedet for 'rules', den fylder meget lidt og konfigurerer

....har hentet den, og den fylder jo ikke meget...

....har ikke læst dokumentationen på udendansk igennem, så et spørgsmål:
tar den selv over efter et stykke tid, når man har guidet den igennem et
tilstrækkeligt antal "gode" og "dårlige" mails?...eller hvon?
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286