Diablo 2 og lod problem
Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 19-08-03 06:56

Hej NG

Jeg har fået et problem jeg ikke forstår.

Vi har 3 maskiner der køere (eller skulle jeg sige skulle køre) diablo. Det
drejer sig om org. spil.
Problemet er den ene maskine hvor de går fint at instalere det og bagefter
kan ´jeg også starte det op og spille. MEN..... Hvis jeg genstarter maskinen
så siger den "Diablo was unable to detcet a disc in your cd- romdrev....."

Hvis jeg tager cd'en ud og sætter den i igen så starter den fint op med
autorun?????

Hvis jeg så instalere LOD sker der det samme. Jeg kan godt spille indtil jeg
har genstartet.

Hvis jeg så prøver med f.eks. warcraft 3 der også ligger på maskinen og den
bruger jo også cd så er der ingen problemer.

Håber at der er en der ligger inde med de vise sten.

Hilsen
Sten Sønderhousen

Fra : Devast8or, work

Dato : 19-08-03 08:40

"Sten Sønderhousen" <sten@XsletdetteXsonderhousen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> bruger jo også cd så er der ingen problemer.
>
> Håber at der er en der ligger inde med de vise sten.

Prøv at sætte et andet CD-drev i maskinen. Jeg mener at have læst om det
samme problem i alt.games.diablo

Er det kun den ene maskine der har problemet, eller er der flere?

Devast8or

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 19-08-03 13:56

"Devast8or, work" <invalid@invalid.invalid> wrote in message news:<3f41d2b4$0$32445$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> samme problem i alt.games.diablo
>
> Er det kun den ene maskine der har problemet, eller er der flere?

Hej Alle

Tak for svarene.

Ja det er kun på den ene og der har jeg lige sat et nyt IBM drev i.

Jeg har opdateret på BN før jeg genstarter så det hjællper ikke med
ógen patch tror jeg. Hvis der er noge der har hørt om en løsning så
sig til.

Hilsen

Sten

Fra : Highlander

Dato : 19-08-03 10:06

"Sten Sønderhousen" <sten@XsletdetteXsonderhousen.dk> wrote in message
> [...]
den
> bruger jo også cd så er der ingen problemer.
>
> Håber at der er en der ligger inde med de vise sten.

Det et et kendt problem som blev fjerne med den første patch. -
Enten conn. du til BN så snart du har installet - altså inden du genstarter
og update derfra - eller også dl på patchen her fra :

http://www.blizzard.com/support/?id=adb0389p

( det skyldes noget antipirat kode haløjsa... )
og gælder kun visse drev - derfor kun et problem for nogen ...

Highlander
--
"Women's intuition is the result of millions of years of not thinking."

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 19-08-03 18:05

Hej igen

Jeg har nu prøvet at skifte til et aopen uden at det hjalp.

Så pl hvis der er nogen der kan hjælpe.

Hilsen

Sten

Fra : Brian Lund

Dato : 19-08-03 19:09

> Hej igen
>
> Jeg har nu prøvet at skifte til et aopen uden at det hjalp.
>
> Så pl hvis der er nogen der kan hjælpe.
>
> Hilsen
>
> Sten

Find en crack og installer, så kan du også bruge drevet til musik CDer
samtidigt med f.eks.

Brian

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 19-08-03 19:24

Brian Lund wrote:

> Find en crack og installer, så kan du også bruge drevet til musik CDer
> samtidigt med f.eks.

Brian mener at du skal lede efter en no-cd patch, så spillet ikke skal
bruge CD'en imens du spiller. Du har lavet en "full install" ikke? Det
skal du hvis du vil bruge no-cd patch til Diablo II.
http://www.gamecopyworld.com er et godt sted at lede - noCD patches er
svjv ikke ulovlige at bruge med et originalt spil.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 19-08-03 21:02

"> >

> [...]
> http://www.gamecopyworld.com er et godt sted at lede - noCD patches er
> svjv ikke ulovlige at bruge med et originalt spil.

Hej

Problemet med no-cd er at man skal hente nye hvergang der kommer en ny BN
version, og at jeg så hver gang der kommer en ny f.eks når 1.10 kommer så
skal jeg afinstalere og så instalere igen og det irritere mig når jeg nu har
spillet originalt.

Hilsen

Sten

Fra : Jane

Dato : 19-08-03 21:19

Sten Sønderhousen skrev i

> Problemet med no-cd er at man skal hente nye hvergang der kommer en ny

Hmnn så tit kommer der ikke patches, og den nyeste du
nævner er faktisk kun i beta version til US så vidt jeg
forstod på bnet's hjemmeside.

Jane

Fra : SoftMan Brian

Dato : 19-08-03 22:45

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message
> Hmnn så tit kommer der ikke patches, og den nyeste du
> nævner er faktisk kun i beta version til US så vidt jeg
> forstod på bnet's hjemmeside.

US = engelsksproget (den virker ihvertfald med min LoD)

Derudover er jeg gået over til deamon tools, samt et image af cd'en
(skal ikke bekymre mig om trojans i crackene, og slider ikke på cd'en)

Fra : Jane

Dato : 19-08-03 23:03

SoftMan Brian skrev i <news:3f429a3b$0$48887
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

Ang. http://www.battle.net/diablo2exp/beta/

> US = engelsksproget (den virker ihvertfald med min LoD)

Hvordan forklarer du så der er forskellige patches til
eksempelvis Australien og USA? De taler ved begge US?

http://www.blizzard.com/support/?id=mdt0387p

Bare nysgerrighed, har ikke behov for at vide det da jeg
mest spiller på bnet og ikke har beta-patchen.

Jane

Fra : SoftMan Brian

Dato : 20-08-03 11:15

> Ang. http://www.battle.net/diablo2exp/beta/

> Hvordan forklarer du så der er forskellige patches til
> eksempelvis Australien og USA? De taler ved begge US?

Det er samme fil (den er mulitlingual) landet i [] angiver bare hvor
downloadserveren er lokeret, så man kan hente fra den nærmeste (hvor det
potientielt er hurtigst og belaster nettet mindst).

Beta patchen har de så ikke brugt tid på at lave multilingual, men venter
med oversættertid til den er komplet (ikke beta).

Fra : Jane

Dato : 20-08-03 11:24

SoftMan Brian skrev i <news:3f4349e0$0$48911
> [...]

> downloadserveren er lokeret, så man kan hente fra den nærmeste (hvor det
> potientielt er hurtigst og belaster nettet mindst).

Ahh. Så blev jeg klogere i dag.

Kan du forøvrigt lide den nye patch? Noget særligt du har
bemærket og syntes er godt/skidt?

Jane

Fra : Brian Lund

Dato : 19-08-03 23:13

> [...]
> skal jeg afinstalere og så instalere igen og det irritere mig når jeg nu

Nej da, jeg har selv haft en no-cd patch inde og kunne fint opdatere,
problemet var så bare at den spurgte efter CDen efter update. Det er måske
fordi jeg har brugt en loader som ikke ændrer på den originale exe fil :)

Ellers kan du jo gemme den originale exe fil og gemme den til når der skal
opdateres ;)

Brian