Telmore mobilnet overbelastet?
Fra : Lars

Dato : 18-08-03 20:23

Hej, her i de sidste uger har jeg oplevet at folk ikke kan ringe til mig på min mobil m.
Telmore abonnement, ligesåvel som jeg heller ikke har kunnet ringe til nogen i længere
perioder. Idet disse opkald er forsøgt hvor jeg har været i Vejle centrum, burde der jo være
dækning. Jeg har ligesåvel prøvet mange opkaldsforsøg under køreturen fra Århus - Vejle, hvor
mobilen blot efter 1 sec skriver "Call ended"

Hvad mener I?
mvh Lars

Fra : JMo.

Dato : 18-08-03 20:32

Lars <ls@No_Email.com> wrote in

> [...]
> Jeg har ligesåvel prøvet mange opkaldsforsøg under køreturen fra Århus
> - Vejle, hvor mobilen blot efter 1 sec skriver "Call ended"

Først de to standard-spørgsmål:
Har du prøvet SIM-kortet i en anden telefon?
Har du prøvet et andet SIM-kort i din telefon?

Så lige et par uddybende:
Er det en dual-band telefon?
Er signalindikatoren stabil - eller dykker den til 0 når opkaldet dør,
hvorefter den farer tilbage til max?
Har du haft problemer med SMS'er?

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-08-03 05:59

"Lars" <ls@No_Email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fra Århus - Vejle, hvor
> mobilen blot efter 1 sec skriver "Call ended"

Det kan være nettet, men Ericsson/Sony Ericsson T68ieren har et problem,
der viser sig på samme måde som ovenstående. Har du sådan en telefon?

\Mandal

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-08-03 06:04

"Brian Fisker [8900]" <MandalFJERN_DETTE@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan være nettet, men Ericsson/Sony Ericsson T68ieren har et
problem,
> der viser sig på samme måde som ovenstående. Har du sådan en telefon?

Se eventuelt denne tråd:

\Mandal

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-08-03 06:21

Brian Fisker [8900] skrev Tirsdag den 19. august 2003 07:03 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

Findes ikke på hverken news.tele.dk eller http://groups.google.com

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet
er taget,,,

Fra : Insideout

Dato : 19-08-03 06:50

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Findes ikke på hverken news.tele.dk eller http://groups.google.com

Hos mig (news.tele.dk) findes den og på google også.

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=OfcWa.42135%24Kb2.1830607%40news010.worldonline.dk&rnum=96&prev=/groups%3Fq%3Djohn%2Bsahl%2Bgroup:dk.*%2Bgroup:dk.*%2Bgroup:dk.*%2Bgroup:dk.*%2Bgroup:dk.*%2Bgroup:dk.*%2Bgroup:dk.*%2Bgroup:dk.*%26start%3D90%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.*%26scoring%3Dd%26selm%3DOfcWa.42135%2524Kb2.1830607%2540news010.worldonline.dk%26rnum%3D96

Mvh
Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-08-03 14:48

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> wrote in message
> Brian Fisker [8900] skrev Tirsdag den 19. august 2003 07:03 i
> dk.teknik.telefoni.mobil:

> Findes ikke på hverken news.tele.dk eller http://groups.google.com

Din newsreader kan sikkert ikke "tåle" % tegnet

Fra : Lars

Dato : 19-08-03 20:18

> Det kan være nettet, men Ericsson/Sony Ericsson T68ieren har et problem,
> der viser sig på samme måde som ovenstående. Har du sådan en telefon?
>
> \Mandal

Hej, det er en Panasonic GSM fra 1998/1999, som i lang tid har kørt fint, det er blot inden for
de seneste uger at jeg har set problemet forekomme hyppigt.

Mht de andre ? om SIM kort, Nej jeg har ikke prøvet dette i andre mobiler

I Vejle centrum er der fuld knald på signalet.

mvh Lars

Fra : Nille

Dato : 19-08-03 20:55

> [...]
Århus - Vejle, hvor
> mobilen blot efter 1 sec skriver "Call ended"

Hej

Jeg har en T68i, der har virket upåklageligt,

Men de sidste par uger har jeg haft de samme problemer,

sms der ikke bliver sendt,

opkald der ikke går igennem,

+ når nogen kommer igennem til mig, får jeg at vide, der har været

+ optaget meget længe,

selv om jeg ikke har brugt telefonen overhovedet.

Er det telmores succes det har overbelastet deres net

MVH. Niels

Fra : Nic

Dato : 19-08-03 22:05

> Er det telmores succes det har overbelastet deres net

Deres net? du mener TDC's ènt?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-08-03 22:42

Nille skrev:

>Er det telmores succes det har overbelastet deres net

Telmore bruger TDCs net, altså er det her hunden kan ligge begravet.

Telmore meldte forleden ud, at TDC havde haft nogle problemer med
bl.a. SMS - måske er der igen/stadig problemer. Jeg er dog ikke selv
stødt på nogle (på 2 numre).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Nille

Dato : 20-08-03 20:52

es net

> [...]
>
> Telmore meldte forleden ud, at TDC havde haft nogle problemer med
> bl.a. SMS - måske er der igen/stadig problemer. Jeg er dog ikke selv

Til tider kan jeg overhovedet slet ikke ringe op fra min T68i,
så mon ikke det telefonen ???

Nille

Fra : moose_joe

Dato : 10-09-03 08:39

> Til tider kan jeg overhovedet slet ikke ringe op fra min T68i,
> så mon ikke det telefonen ???
>
> Nille

Jeg har præcis samme problem. Min T68i virker meget dårligt i min
lejlighed (Nørrebro). Flytter jeg mit simkort til en 3310 er der ingen
problemer, så det ser ud til at det er telefonen som ikke virker. Selvom
der er fuld signal har den meget svært ved at afsende + modtage beskeder
samt opringninger + opkald...

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben Østergård

Dato : 10-09-03 21:47

Min kammerat og jeg (begge t68i) har haft netop samme problem. Vi faldt over
et tidligere indlæg som beskrev at der meget hyppigt opstår en fejl i GSM
1800 delen i t68i'ere. Vi indleverede telefonen til rep. og nu fungerer de
perfekt.

Mvh
Torben