dyser
Fra : Benny Thomsen

Dato : 18-08-03 19:45

sidder og fifler med en gammel bing karb. Den har en dyse nr 120 og giver en
anelse for mager blanding ved fuldgas.
Nu har jeg ikke lige en større dyse, men har et par mindre der kan
modificeres samt en lille rival der lige passer til formålet.
Nogen ide her i NG til hvor meget eller hvor lidt der skal "bores op"

Hilsen Benny

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-08-03 11:22

> sidder og fifler med en gammel bing karb. Den har en dyse nr 120 og giver en
> anelse for mager blanding ved fuldgas.

Hej Benny

Jeg vil kraftigt anbefale dig at købe dyserne i stedet for at rive de
oprindelige op. Du vil få meget svært ved at lave reproducerbare
løsninger, hvis du river dyserne op. Du aner ikke hvor meget de bliver
revet op, og du har ingen mulighed for at gå tilbage. Dyser koster 20kr
stk, så det bør ikke være den økonomiske løsning der holder dig tilbage.

Hilsen
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F2 '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk Mc Forening (PMC)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-08-03 16:47

Benny Thomsen wrote:

> [...]
> modificeres samt en lille rival der lige passer til formålet.
> Nogen ide her i NG til hvor meget eller hvor lidt der skal "bores op"

Hvis den giver en anelse for lidt skal den rives en anelse op. Nej, det
kan man
ikke svare præcist på. Men der findes små rivalsæt til formålet, samt
små
målelære til samme. Måske man kan få det hos Biltema. Det er ikke ret
lang tid
siden jeg stødte på det. Så kan man rigtigt finjustere. Hvis jeg ikke
husker
meget galt så er Bing-mål i hundrede dele millimeter. Altså 120/100mm.

Ib Jakobsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-08-03 16:06

Fra : Benny Thomsen

Dato : 19-08-03 21:33

takker, så er jeg på rette spor. Vil tro jeg lige nu er omkring de 125/100
og det har bestemt hjulpet.
Ved godt de ikke koster noget særligt, men der løber jo unægteligt en pæn
sjat porto på - medmindre en i NG har et par stykker i overskud.

Hilsen Benny