css til positionering
Fra : Christian Catu

Dato : 18-08-03 15:51

Jeg er begyndt at kigge lidt på noget css til positionering, men jeg kan
ikke rigtigt få det til at virke

Prøv at se her http://www.worldwidenerds.dk/css/

Hvorfor ser det ikke ud som
http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html, når nu det
er kopieret derfra?

Er der nogen der kender nogle sider der omhandler dette at opbygge en side
med css?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-08-03 16:01

Christian Catu skrev:

> Jeg er begyndt at kigge lidt på noget css til positionering,
> men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke
>
> Prøv at se her http://www.worldwidenerds.dk/css/

Jeg gætter på at dit problem er det gule udenom de to sidebokse
foroven. Men det ville være en god ide hvis du selv skrev hvad der
var galt - og hvilken browser du benytter. Siden ser - hvis jeg
gætter rigtigt - fint ud i Mozilla, men ikke i IE.

> Hvorfor ser det ikke ud som
> http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.htm
> l, når nu det er kopieret derfra?

Hm - din side ser ikke ligefrem ud til at være kopieret derfra.
Mener du siden her:
<http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/basic4.html>
?

En ting der med garanti adskiller din side fra originalen, er at du
benytter en indledende xml-deklaration. Det får IE til at gå i
quirks mode. Søg efter "doctype switch" på Google eller i gruppen
her for mere information.

> Er der nogen der kender nogle sider der omhandler dette at
> opbygge en side med css?

Masser.

<http://html-faq.dk/2010.asp> (og resten af <http://html-faq.dk/>)

<http://html.dk/tutorials/css/>