Benzinhane på CBR600 f3 (Min nye MC!!)
Fra : TheHobbit

Dato : 18-08-03 11:09

Hejsa

Jeg har lige købt en ny (brugt) MC i Tyskland - en Honda CBR 600 fra 1996
(and the crowd goes wild....) med ca 26.000 på klokken. Den har en Gainnelli
potte på (det siger mig egentligt ikke noget - men den lyder fed) - den går
uden probl. 240 km/t og sikkert også mere. ....har jeg ladet mig fortælle

Jeg HAR fået et Farzeugbrief - men ikke noget Abmeldungsbescheinigung.
Sælger havde den på tyske plader da jeg kiggede på den i mandags men kom med
røde prøveplader på den om fredagen da vi handlede. Han havde kun lavet en
"midlertidig afmelding". Det var vist for at han rimeligt nemt kunne komme
til at køre vidre på den hvis handlen nu skulle gå i fisk.

Det er en skadet ombygget model der er blevet malet om og sat nogle andre
(uorig.) dele på. Det var faktisk én af grundende til at det blev den - jeg
synes det sorte/sølv design var for råt at se på - til forskel fra en del af
Hondas org. farvesammensætninger der på f3'erne (efter min mening) er lidt
fisede af se på. F.eks. rød/hvid/blå eller brun/gul/rød/sort - blaaa. (Så
kan jeg bedre lide farverne på Yamaha's Thundercat modeller - de er sgu
næsten alle sammen seje at se på.)

På minus siden er bla. at sædet ikke kan fjernes uden en fastnøgle og
benzinhanen ingen "tekst" har på sig.

Men det er også her jeg skal have lidt hjælp! Det virker somom at den står
på PRI (direkte udløb) når hanen er drejet længst mod højre (med uret) men
den kan drejes 2 gange mod uret og jeg ved ikke hvilke 2 indstillinger de
andre er. Er der nogen f3 ejere der kan hjælpe??

Lille side + galleri med vidunderet: (kom gerne med konstruktiv
kritik/kommentare!)
http://www.stephannet.dk/hondacbr600.asp
http://www.stephannet.dk/stuff/motorlyd.avi
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=293

Jeg har endnu ikke ændret min profil/signatur da den ikke kommer på
dk-plader foreløbigt. Jeg skal lige have sparet sammen til forskellen mellem
salgprisen på min GS500 og afgiften!

For en god orden skyld skal jeg lige sige at jeg har haft min mekaniker til
at checkke den overfladisk igennem (ca. 45 min inspektion) og hans kommentar
var "jeg har ingenting at klage over - den er jo fed og den kører bare for
godt!". Så jeg er fuld af forhåbning.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -

Fra : Oros

Dato : 18-08-03 11:44

TheHobbit wrote:

Hey dude, tilllykke med svinet, den ser jo top najs ud.
Jeg har selv en f2'er hvor de trin du undrer dig over imod uret vil være
lukket og dernæst PRI. Den position du har længst drejet med uret er derfor
RES. Altså reserven.

Lur mig om ikke det er det samme, men ellers må du jo vente på en f3-ejer
giver sig til kende! ;)

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-08-03 12:33

TheHobbit wrote:

> [...]
> inspektion) og hans kommentar var "jeg har ingenting at klage over -
> den er jo fed og den kører bare for godt!". Så jeg er fuld af

Hej Stephan,

Tillykke med købet! Den ser sgu fed ud - og jeg er faktisk enig i at den nye
farvekombination på den er pænt. Midt 90er maskinerne var meget
farvestrålende men det var vist noget de fik has på med introduktionen af
F4erne.

--
Tony
FZS1000

Fra : TheHobbit

Dato : 18-08-03 13:21

> Hej Stephan,
>
> Tillykke med købet! Den ser sgu fed ud - og jeg er faktisk enig i at
> den nye farvekombination på den er pænt.
Ja, jeg er sgu også glad for det!! Jeg er spændt som en lille flitsbue på at
komme ud og køre på den igen. (Man skal jo som bekendt ha' en go grund på
prøveplader!)

>Midt 90er maskinerne var
> meget farvestrålende men det var vist noget de fik has på med
> introduktionen af F4erne.
Ja enig, F4'eren var også mit første valg meeen de er jo desværre noget
dyrere at komme i nærheden af!

Stephan

PS. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på min - max pris for sådan
en fætter (uden afg.) så jeg kan vurdere om jeg har fået ugens tilbud eller
om jeg har betalt for meget for den. Gi' et bud!!

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-08-03 13:24

TheHobbit wrote:

> PS. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på min - max pris for
> sådan en fætter (uden afg.) så jeg kan vurdere om jeg har fået ugens
> tilbud eller om jeg har betalt for meget for den. Gi' et bud!!

Det er svært men hvis den har været nede og ligge på et tidspunkt og er
ombygget så bør det tælle ned.

Hvordan lyder 20.000,- ?

--
Tony
Kilofazer

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 19-08-03 07:27

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
> [...]
eller
> om jeg har betalt for meget for den. Gi' et bud!!

omkring en 20-25 kkr vil jeg tro

-- som så den på mobile.de men kan ikke huske prisen
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : TheHobbit

Dato : 19-08-03 09:10

Hehe - lusket!! (Men alligevel ærlig)

.....og din hukommelse fejler ikke noget. Prisen lå _nøjagtigt_ midt mellem
dit min og max

/Stephan

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-08-03 13:17

TheHobbit wrote:
> Hejsa

Tillykke med den, den er sgu flot, og den lyder også rigtig godt :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-08-03 19:32

> Jeg har lige købt en ny Honda CBR 600 fra 1996

Hej Stefan

Ifølge bagenden er det en 97-98 model. Er du sikker på at det er en 96'er?
97-98 har forbedret ramair, 5HK mere og smartere bagende. 97-98'eren har
også fået ny forskærm med et hul i. Jeg synes at kunne se på dine billeder
at der er hul i din forskærm, så jeg gætter på du har en 97-98 model.
Hvor der dit central støtteben?

> På minus siden er bla. at sædet ikke kan fjernes uden en fastnøgle og
> benzinhanen ingen "tekst" har på sig.

Sædet kan ikke fjernes uden værktøj på nogen af F2 og F3 modellerne. Det er
mega besværligt. Hvorfor har de andre sådan et dejligt aflukke under sædet,
nå vi CBR ejere ikke har?

> Men det er også her jeg skal have lidt hjælp! Det virker somom at den
> står på PRI (direkte udløb)

På min CBR 600 F2 model B (år 93-94) der er RES op. Vandret fremad er Close
og nedad er ON. Jeg har ikke en PRI. Er du sikker på din benzinhane er i
orden?

Jeg ville kigge efter følgende fejl:
Kontroller benzinhanen.
Kontroller ladesystemet.
Kontroller kronrørslejerne.
Skift forgaffelolie, bremsevæske og motorolie samt filter med det samme. Så
ved du hvor du står, og den slides ikke unødigt p.g.a. gammel olie. Læs evt,
min vurdering af min F2 på www.dmcn.dk

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Hobbit

Dato : 19-08-03 00:16

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message

> Hej Stefan
Stephan

> [...]
> også fået ny forskærm med et hul i. Jeg synes at kunne se på dine billeder
> at der er hul i din forskærm, så jeg gætter på du har en 97-98 model.
I papirene står der 28.11.96 - i slutningen af november kan den oprindelige
køber vel godt ha' fået en 1997 model - det havde jeg slet ikke tænkt over.
Ved nærmere kig så ligner kåbedelene faktisk ikke en '96'er ret meget - men
en '97'er på en prik. Kig:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=19082003004324.jpg&m=f
ull der kan udskæringen i forskærmet ses tydeligt. (Du er fandme skarp!!)
Dog er første indreg. stadig 1996 - så det er en '97er fra '96.

> Hvor der dit central støtteben?
Den ligger i en papkasse - jeg er blevet rådet til ikke at sætte det på da
det i yderste tilfælde kan ramme jorden i et sving. Måske er det gammel
overtro - det ved jeg ikke. Egentligt har jeg mest lyst til at få sat det på
og bare køre lidt pænere, for det er jo rart når man skal smøre kæden osv.

> [...]
er
> mega besværligt. Hvorfor har de andre sådan et dejligt aflukke under
Der er en lille firkantet "opbevaringsplads" under sædet - men hvem gider
bruge det til noget når det er så besværligt at komme til. Men du siger
altså at det som sådan ikke er "uoriginalt." - havde ellers lige håbet det
ville redde mig noget rabat ved T&S...

> På min CBR 600 F2 model B (år 93-94) der er RES op. Vandret fremad er
Close
> og nedad er ON. Jeg har ikke en PRI. Er du sikker på din benzinhane er i
> orden?
Guldfisk! Måske har reserve også funktion som "pri" - altså at alt benzin
kan bruges og så (her som bonus) ikke behøver vac. Jeg må vist hellere lige
ringe til sælger i tyskland en af de nærmeste dage og få det nøjagtigt
afvide...

> Jeg ville kigge efter følgende fejl:
> Kontroller benzinhanen.
Det gør vi her:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=19082003005654.jpg&m=f
ull det er derfor jeg mener at "op" (res) har en "pri"-funktion.

> Kontroller ladesystemet.
Hvorfor det?

> Kontroller kronrørslejerne.
> Skift forgaffelolie, bremsevæske og motorolie samt filter med det samme.

> ved du hvor du står, og den slides ikke unødigt p.g.a. gammel olie.
Jeg vil vidregive anbefalingen til ham der har det teknisk overblik - er der
andre ting du kan komme i tanke om der skal checkkes inden man kører ud og
haner den for vildt?

> Læs evt,
> min vurdering af min F2 på www.dmcn.dk
Siden er vist nede lige nu - prøver senere....

Tak for det fine svar!
Stephan

- Honda CBR 600 f3 - 1997 -