Overflade renovering af klaver
Fra : Thomas

Dato : 18-08-03 08:03

Hej NG

Det her er den nærmeste nyhedsgruppe jeg kan finde, selvom den måske
alligevel ligger et stykke fra, men jeg prøver alligevel

Nogle venner har anskaffet sig et gammelt klaver, som er ridset og hakket.
Det skal slibes og males, så det kan stå i deres stue. Derfor vil jeg lige
høre herinde om nogle fif til hvorledes man bedst gør dette? manuel
slibning/maskinel slibning, hvilken type lak/maling , påføring osv. Det skal
siges at klaveret mekanisk er 100% ok, hvis dette har betydning for
behandlingen, og at farven lige nu er meget mørk, mørkebrunt/sort sådanne
ca.

På forhånd tak

Thomas

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 18-08-03 11:07

Der findes bøger på biblioteket om istandsættelse af gamle møbler
mvh
Jørgen