transmisions tap ??
Fra : PCkurt

Dato : 18-08-03 06:40

Hej
Har haft nogle MCer i testbænk, men syntes at HK opgivelserne er noget
mindre end jeg havde regnet med
(det er det vel altid)
F.ex en Kawa ninja ZX-9R, som skulle have en max hastighed på 260 og ca 140
HK, blev målt til 275 KM/T og ca 95 HK.
Passer det så at der er ca 45HK der går tabt i transmisionen, det lyder da
vildt, men måske rigtigt?????

Fra : Moller

Dato : 18-08-03 07:36

"PCkurt" <oz1hdl@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Har haft nogle MCer i testbænk, men syntes at HK opgivelserne er noget
> mindre end jeg havde regnet med

Hvor har du haft dem i test bænk ??? det er forskelligt fra sted til
sted... f.eks. Lydmurens bænk er meget optimistisk, modsat træf på toppen
bænken er meget pesimistisk... der er altid forskel mellem bænkende, og hvis
du gør det på et HD værksted, vil rygtegt sige at deres bænke viser ca. det
dobbelte af sandheden :)

> (det er det vel altid)
> F.ex en Kawa ninja ZX-9R, som skulle have en max hastighed på 260 og ca
140
> HK, blev målt til 275 KM/T og ca 95 HK.

*lol* den kwak har det satme ikke godt :) men omkring km/t angivelsen
så kan du ikke bruge den til noget som sådan, men hestene de er da helt
gal... ???

95HK, det vil sige den næsten er nede i størelsen af en ældre 600cc
racer ala CBR F2/F3 eller noget...

> Passer det så at der er ca 45HK der går tabt i transmisionen, det lyder da
> vildt, men måske rigtigt?????

Nej, det rullefeldt måler vildt forkert, eller også er motoren så meget
ude af trit at den skal der bruges mange penge på at få fikset op igen :)

Men hvor har du fået målt den ??? det vil sige mere om resultatet... og
hva med de andre MC'er ??? du havde på bænk ???? og har du for mange penge
siden du sætter flere på bænk sådan uden videre ???

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200 S , opgivet til 98hk i motoren, målt til 115,2hk på
røven hos SPH-motor.
MZ ETZ 251 CDi ... ca. 50 Harley Heste :)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-08-03 09:44

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> [...]
> hva med de andre MC'er ??? du havde på bænk ???? og har du for mange penge
> siden du sætter flere på bænk sådan uden videre ???

Hvis man ikke har mere tjeck på et rullefelts pålidelighed, vil jeg anbefale
at finde et andet sted. Også til andre ting, for de må da have meget lidt
erfaring. Man kommer ikke op på 275 med 95 heste, men måske den var justeret
til 'ned ad Fujijama i medvind'?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : PCkurt

Dato : 18-08-03 13:11

toppen
Det er hos SPH, andre her i NG har vel fået lavet en test der??

Den kører som ny, og fejler intet

> meget
:)
Kører fint

SPH i søndags...

en 1100 viste ca det samme

Ja - *lol*

> [...]
> at finde et andet sted. Også til andre ting, for de må da have meget lidt
> erfaring. Man kommer ikke op på 275 med 95 heste, men måske den var

en anden Kawa ninja ZX-9R med komplet Jetkit, var målt til ca 125HK...!!

Fra : Moller

Dato : 18-08-03 14:01

> toppen
> Det er hos SPH, andre her i NG har vel fået lavet en test der??

Ja, det er jo der min bandit blev målt under åbenthus :) i foråret....

> angivelsen
> Den kører som ny, og fejler intet

tjaaa... enten målte de forkert, ellers siger resultatet at der er noget
galt, men det betyder ikke at du ved alm. kørsel kan mærke forskel, men at
du ikke kan smide alle kræfter som du skulle kunne, for en ZX-9r har langt
flere kræfter end en bandit 1200, og min bandit er målt til mere... så enten
mål den om, eller find et værksted der kan finde problemet, for det kan SPH
ikke lyder det til, og bekræfter detsvære min egen mistanke fra dengang jeg
fik rullet min, og han udtalte sig om dens effect hul osv... men nu finder
vi ud af det til foråret, for så skal den derned igen, med nogle enkle mods,
som jeg mistænker for det hul. Så for vi af se om han havde ret, eller tog
fejl :)

> SPH i søndags...

Under åbent hus angemaneget ???

> en 1100 viste ca det samme

vel ikke en GSX-R 1100 olie/luftkølet for den smider en del mere... :)

> en anden Kawa ninja ZX-9R med komplet Jetkit, var målt til ca 125HK...!!

jetkit der fir 20-30 heste lyder helt vildt... :) især hvis det er det
alene.. :)

VH
Lars Molnit

Fra : Solvang

Dato : 18-08-03 17:42

> anbefale
> justeret
>
> en anden Kawa ninja ZX-9R med komplet Jetkit, var målt til ca 125HK...!!
> Mvh

Den burde vel have 150HK, hvis den standard har ca 140HK !!

Fra : Solvang

Dato : 18-08-03 17:46

> Moller <news@molnit.com> skrev i en

> Hvis man ikke har mere tjeck på et rullefelts pålidelighed, vil jeg
anbefale
> at finde et andet sted.
SPH burde vel være et godt sted??

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-08-03 17:37

On Mon, 18 Aug 2003 08:36:06 +0200, "Moller" <news@molnit.com> wrote:

Hej Moller.

> [...]
>du gør det på et HD værksted, vil rygtegt sige at deres bænke viser ca. det

Bænkene viser det programmet regner ud.
Det er en tromle med en given vægt der accellereres op i fart.
Afhængigt af vægt og tid regnes efekten ud - det kan der ikke fifles
meget med, med mindre bænkens grunddata bevidst manipuleres.
De eneste dynamiske parametre der indgår i beregningen er lufttryk og
temperatur.
Hvis det forsømmes at indstille disse eller at have en vejrstation
tilkoblet permanent kan der være en utilsigtet misvisning.
Det er mit indtryk at Lydmurens bænk er så tæt på virkeligheden der
med rimelighed kan forlanges at den skal være, og at den skulle være
specielt optimistisk er der ikke meget belæg for.

> [...]
>gal... ???
>
> 95HK, det vil sige den næsten er nede i størelsen af en ældre 600cc

Tjaeh, eller også er det en "germanermodel" der er droslet til 100 HK.
Dem har vi vist diskuteret en del
Husk lige på, at når der måles i en bænk er det uden den modstand der
genereres af fartvinden, og den betyder ikke så lidt.

Igen - Det kan være en droslet udgave.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : RacerNiels

Dato : 18-08-03 13:33

"PCkurt" <oz1hdl@hotmailFJERN.com> wrote in message
> [...]
> HK, blev målt til 275 KM/T og ca 95 HK.
> Passer det så at der er ca 45HK der går tabt i transmisionen, det lyder da

Nej, det lyder lidt latterligt. Er det en tysk importeret model? Er du
sikker?? Selv om den er købt fra ny i DK kan det godt ha været en tysk
droslet model der er hentet op.

Niels
S FAU himmelblau *72,42 hypper på rullen*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Solvang

Dato : 18-08-03 17:40

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej, det lyder lidt latterligt. Er det en tysk importeret model? Er du
> sikker?? Selv om den er købt fra ny i DK kan det godt ha været en tysk

Hvordan checker man det??

Fra : RacerNiels

Dato : 19-08-03 09:13

"Solvang" <Solvang@paradisFJERN.dk> wrote in message
> Hvordan checker man det??

Øhh.. tjaa... det kommer an på hvordan den er droslet, men hvis det er i
karbunaderne/indsugningen er det ikke så svært. Så bør der sidde en klap der
reducerer luftindtaget.
Jeg kan ikke huske om man kan se på stelnummeret at det er en tysk model...

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : PCkurt

Dato : 19-08-03 10:14

> [...]
>
> Øhh.. tjaa... det kommer an på hvordan den er droslet, men hvis det er i
> karbunaderne/indsugningen er det ikke så svært. Så bør der sidde en klap
Der sidder intet i indsugningen....

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-08-03 15:53

Hejsa

PCkurt wrote:

> [...]
>HK, blev målt til 275 KM/T og ca 95 HK.
>Passer det så at der er ca 45HK der går tabt i transmisionen, det lyder da

Arr.... Den må være droslet, eller have det meget dårligt i motoren. Min ZX-6R har 106hk på baghjulet, og de 9'er jeg har set testet på samme felt, lå på omkring, 130hk ca.

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Solvang

Dato : 18-08-03 17:33

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
ZX-6R har 106hk på baghjulet, og de 9'er jeg har set testet på samme felt,
Hvor stort et tab skal man max regne med på en MC med kæde træk ??

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-08-03 17:57

Hejsa

>Hvor stort et tab skal man max regne med på en MC med kæde træk ??

Min har et tab på ca. 10-20hk, alt efter RamAir'ens effekt. Men normalt
vis er det nok omkring 15-25hk! MAKS. Hvis kæden er i orden, velsmurt,
og motoren ellers har det fint, med ordenlig olie og sådan!

Mvh Emil

Fra : RacerNiels

Dato : 19-08-03 09:15

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> wrote in message
> Min har et tab på ca. 10-20hk, alt efter RamAir'ens effekt.

HA! ram-air skider! Min souk uden ram-air er opgivet til 70 og smed 72,42
hypper til Træf på Toppen *arm*

Muhahahahah

Niels
S FAU himmelblau
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Morten dahl

Dato : 21-08-03 00:20

> "Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> wrote in message
>
> HA! ram-air skider! Min souk uden ram-air er opgivet til 70 og smed 72,42
> hypper til Træf på Toppen *arm*

Ja og DET felt var ihvertfald ikke optimistisk..

Men hvad tabet er (med mindre det er usandsynligt stort) kan også være
ligemeget, kæden og gearne skal jo være der for at kræfterne kan bruges til
noget.

Så det eneste der tæller ( i min verden) er målt på hjulet..

-
Morten Dahl
Gixxer600++ målt til 120.6 på hjulet ved rydbergs mc kl. 9.36 onsdag d.
20/8/03