Klask!!! en platugle på visiret!
Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-03 00:11

En kollega fortalte mig i går, at han sidste år satte sin motorcykel til
salg (MuZ 301, Fun).

En køber fra Herlev henvender sig pr. telefon. Da sælger ikke har tid
før om nogle dage aftaler de at vente.

Da han kommer hjem er motorcyklen kørt væk på en vogn. Sælger kontakter
så "køberen" og spørger til pengene. De følgende tre uger taler de en
del frem og tilbage og køber oplyser hele tiden at han har sendt
pengene.

Politiet vil ikke røre ved sagen, da sælger første gang oplyste, at det
var en handel der var gået i ged. Anden gang oplyste han dem derimod
korrekt om, at der var tale om et simpelt tyveri, hvorved han så kunne
afmelde nummerpladen.

Politiet modtager i øvrigt navn og adresse på manden.

Nu er der gået et år, hvad kan min kollega foretage sig?

vh Flemming Rubini

Fra : Megas

Dato : 18-08-03 00:24

Han har vel stadig nøglerne til Mz´en & registreringspapiret..?
Hvorfor har han ikke bare hentet den igen, da det gik op for ham at han ik
fik pengene.?

Personligt ville jeg sgu ikke vente et år med at gøre noget ved sagen..
Faktisk ikke så meget som én time efter at jeg havde opdaget at cyklen var
blevet hentet på en trailer..

Der er vel ikke så meget at stille op, andet end at prøve at finde fyren der
hentede den & vride armen om på ham så han enten slipper penge eller Mz
igen.

--
Megas *Lettere forundret*

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-03 00:56

Megas <Megas*NOSPAM*@email.dk> wrote:

> Han har vel stadig nøglerne til Mz´en & registreringspapiret..?
> Hvorfor har han ikke bare hentet den igen, da det gik op for ham at han ik
> fik pengene.?
Han er kørt forbi adressen flere gange uden at finde den.

> Personligt ville jeg sgu ikke vente et år med at gøre noget ved sagen..
> Faktisk ikke så meget som én time efter at jeg havde opdaget at cyklen var
> blevet hentet på en trailer..
Han har satset på at politiet ville gøre noget.

vh Flemming Rubini

Fra : Megas

Dato : 18-08-03 01:55

Flemming Rubini wrote:

> Han har satset på at politiet ville gøre noget.

Hmm.. normalt er jeg ikke politi-rygklapper, men jeg kan godt forstå hvorfor
de ikke har gjort så meget ud af sagen, når din kammerat først siger at det
er en handel der er gået i ged & så først 14 dage senere siger det er et
simpelt tyveri.. Han lader ikke til at ride samme dag som han sadler...

Nåmen hvis cyklen ikke er på tyvens adresse (har I prøvet at kigge forbi om
natten evt.?) - hvad så med at ta en tur på motorkontoret med reg.attesten &
be´ om at få at vide hvem cyklen "tilhører" i dag.?

Du kan vel godt se problemet, hvis manden der hentede den for et år siden,
nu har solgt den videre & I så finder den & henter den hjem.. Det er jo
påstand imod påstand, om pengene er betalt & et helt år efter tyveriet er
foregået, ved jeg sgutte hvad polisen/retsvæsnet skal kunne stille op..

Det er sgu surt show, håber din kammi har lært lektien & handler hurtigere
hvis han en anden gang skulle rende ind i sådan en svindler

--
Mvh. Megas

Fra : Megas

Dato : 18-08-03 02:01

Megas wrote:

> [...]
> Det er jo påstand imod påstand, om pengene er betalt & et helt år
> efter tyveriet er foregået, ved jeg sgutte hvad polisen/retsvæsnet

Hov, dér var jeg vist liige for hurtig.. Har din kollega stadig
reg.attesten.? Dét burde være et rimeligt bevis på at cyklen ikke er
solgt.. måske.. ihverttilfælde et indicie eller hvad heule det nu kaldes..

Held & lykke..

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-03 05:56

> [...]

> reg.attesten.? Dét burde være et rimeligt bevis på at cyklen ikke er
> solgt.. måske.. ihverttilfælde et indicie eller hvad heule det nu kaldes..

Kan man overhovedet omregistrere den uden at medbringe en
registreringsattest?

vh Flemming Rubini

Fra : Moller

Dato : 18-08-03 08:16

> Kan man overhovedet omregistrere den uden at medbringe en
> registreringsattest?

Nej, men man kan søge om at få en ny, hvis man har smidt den gamle
væk... men det kan kun ske hvis det er den rigtige registrerede ejer der gør
det.

VH
Lars Molnit

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-03 08:37

Moller <news@molnit.com> wrote:

> Nej, men man kan søge om at få en ny, hvis man har smidt den gamle
> væk... men det kan kun ske hvis det er den rigtige registrerede ejer der gør
> det.

Tak, ... ja det lukker jo lidt for muligheden for at se den hel igen.

Jeg har i øvrigt lige solgt min egen igen, jeg turde simpelthen ikke at
have den stående muters alene nede på gaden med al den interesse den fik
fra forbipasserende, selv om jeg bogstaveligt havde tøjret den til et
træ.

Inden nåede jeg lige en interessant køber.
Ringer meget ivrig om torsdagen,- uvist af hvilke grunde, ender det med
at blive udskudt til om søndagen. Han kommer cyklende på et lig, med en
styrhjelm under armen og vil betale med en check. Han presser mig meget
hårdt, og med alle mulige slags "gode" argumenter til at tage imod
checken, fx jeg er ellers lige på vej ud til min svigermor etc.
Tjah...Jeg beder ham om at komme med en banknoteret check eller
kontanter om mandagen, og hører siden ikke fra ham.

vh Flemming Rubini

Fra : lange

Dato : 18-08-03 13:25

> [...]
> Tjah...Jeg beder ham om at komme med en banknoteret check eller
> kontanter om mandagen, og hører siden ikke fra ham.

Ja om ikke andet så har du jo ihvertfald lært noget
Lange

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-08-03 00:51

> [...]
>
> Politiet modtager i øvrigt navn og adresse på manden.
>
> Nu er der gået et år, hvad kan min kollega foretage sig?

Kontakt politiet og hør hvad de har gjort i sagen og hvad der sker. De skal
jo passe deres arbejde (noget jeg har raset over før). MZ'eren er nok
desværre død nu og det er meget muligt manden slet ikke har de penge. Den
type mennesker skylder tit til højre og venstre. Hvis det er tilfældet er
din ven måske så heldig at have en kasko på MZ'eren som kan bruges selvom
det er surt (og usandsynligt).

Ellers ring til manden igen og spørg hvad fanden der foregår. Der skal nok
lidt mere tryk på stemmen end tidligere for at få nogle resultater. Undersøg
lige hvor han bor og hvilken type han er, inden I bare dukker op for at
hente den. Det skal jo ikke blive farligt. Jeg regner ikke med at politiet
vil tage og og hente den, hvis de ikke har vist større interesse for sagen
indtil nu.
--
mvh. Jacob Larsen - der gerne ville have sagt "skyd ham" men det må man jo
ikke

Fra : Hekto

Dato : 18-08-03 02:51

In article <1fzv4bk.1oysqln1pzuz0gN%flemming@REMOVE-FJERN-
DETTErubini.dk>, Flemming Rubini says...
> En kollega fortalte mig i går, at han sidste år satte sin motorcykel til
> salg (MuZ 301, Fun).
>
> En køber fra Herlev henvender sig pr. telefon. Da sælger ikke har tid
> før om nogle dage aftaler de at vente.

Der er faktisk sådan een til salg, netop i Herlev!
I flg. DBA!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-03 05:56

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

> In article <1fzv4bk.1oysqln1pzuz0gN%flemming@REMOVE-FJERN-
> DETTErubini.dk>, Flemming Rubini says...

> Der er faktisk sådan een til salg, netop i Herlev!
> I flg. DBA!!

Set! Tak.

vh Flemming Rubini

Fra : Morten Jensen

Dato : 18-08-03 14:18

Hvad så? Er det den? Jeg vil høre fortsættelsen!

Jeg har flere gange købt nye cykler og dermed også solgt nogle. Fug, man
møder mange platugler, der møder op og vil have den ene prøvetur efter den
anden for derefter at tilbyde et eller anden latterligt beløb. Jeg sælger
ikke gennem DBA mere. Det er simpelthen ikke de x-tra tusinde værd at have
al det bøvl, i forhold til at lade maskinen indgå i handlen hos forhandler.

-m0rt3n

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-08-03 06:41

Morten Jensen <m0rt3n74@sol.dk> wrote:

> Hvad så? Er det den? Jeg vil høre fortsættelsen!

Ved det ikke.

vh Flemming Rubini

Fra : N/A

Dato : 18-08-03 14:19

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 18-08-03 14:19

"Aragorn Elessar" <aragorn@NOSPAMwelles.dk> skrev i en meddelelse

> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK - der håber at du får din MZ'er igen.
>
> --
> ================
> www.bmwmc.dk
> www.furnituretiger.dk
> ================

HOV, det ser da ud som om at det er postet forkert.
Ikke til ham personligt, men i gruppen alligevel.

Og hvordan dælen kan man smide et billede med her ???

Troede kun det var txt.

Men hvad ved jeg

--
hamselv herfra

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 18-08-03 16:08

"Tonny Eskesen (DKMC)" skrev i meddelelsen

> [...]
> Ikke til ham personligt, men i gruppen alligevel.
>
> Og hvordan dælen kan man smide et billede med her ???

Der er faktisk forskel på hvordan udbydernes news er sat op. F.eks. kan man
via TDC som Aragorn har sendt indlægget via, godt sende binaert materiale
med til ikke binaere grupper, men man kan ikke læse dem. Jeg sidder selv på
en TDC linie, og kan ikke se det oprindelige indlæg fra Aragorn, så jeg ved
slet ikke hvad der er sendt med.

Hos Tiscali er det lige modsat, der kan man ikke sende binaert men kan godt
læse dem i de ikke binaere grupper svjh.

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 18-08-03 21:40

"Tonny Eskesen (DKMC)" <hamselv@brammingnet-sletdette-.dk> wrote in message
> [...]
-sakse-
> [...]
> Ikke til ham personligt, men i gruppen alligevel.
>
> Og hvordan dælen kan man smide et billede med her ???

Hej der.

Hm, det er da en 'smut-Viola' af rang jeg fik lavet der, det skulle så
absolut ikke have været til gruppen.
Godt at TDC selv sørger (pr. automatik?) for at fjerne billedbehængte indlæg
da.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk