Havehibiscus?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 17-08-03 22:39

Jeg har været på besøg i en stoooor have med nogle pragtfulde blomstrende
buske. De lignede hawaii-blomster, så jeg googlede på 'havehibiscus' uden
egentlig at vide, om det var det, de hed.
Fås de i lige så mange farvevariationer som den almindelige lille
hawaiiblomst? Dem jeg så var lilla, lyserøde og hvide.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-08-03 23:21

Benedikte Brisson <dikte@nini.invalid> skrev i en
> [...]
> Fås de i lige så mange farvevariationer som den almindelige lille
> hawaiiblomst? Dem jeg så var lilla, lyserøde og hvide.

Det er vist nogenlunde farveudbuddet. Den hedder også Syrisk Rose, desuagtet
at den hverken er fra Syrien eller er en rose. Du kan få samme type blomst
(rosa) tidligere og talrigere, men mindre, ved at have en Mamelukærmebusk.
Denne skal vinterdækkes.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 18-08-03 08:48

..
> [...]
> (rosa) tidligere og talrigere, men mindre, ved at have en Mamelukærmebusk.

Tak - så blev jeg så klog og kan blære mig med min visdom, næste gang jeg
besøger min mor på Diakonissestiftelsens Ældrecenter med den flooootte
have... hun ville nemlig også gerne vide, hvad det var for nogle buske. Og
bierne elskede dem tilsyneladende.
Venlig hilsen Dikte