Forhjulsleje problem.
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 17-08-03 21:29

Hej

Jeg har en Suzuki DM 50 som volder lidt problemer.

Efter den havde stået stille i nogle måneder var der kommet meget slør i
forhjulet, jeg gik ud fra at det var lejerne og skilte derfor forhjulet ad.
Jeg havde ret, og så at det ene leje var tæret væk af rust.
Jeg forsøgte at få det ud, men det endte med at jeg kun fik 'indmaden' ud og
de to beskyttelseskapper.
Den yderste ring på lejet blev siddende, jeg har prøvet at spraye det med
WD40 og så hive det ud, men det lykkedes ikke.

Nogen der har et forslag til hvordan jeg får den sidste del ud?
Evt. noget specialværktøj der skal bruges?
Jeg har overvejet at spænde hjulet fast i en søjleboremaskine og så bore
riller på tværs af lejet og så på den måde få det ud...

MVH
Morten Lundstrøm

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-08-03 21:46

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har overvejet at spænde hjulet fast i en søjleboremaskine og så bore
> riller på tværs af lejet og så på den måde få det ud...

Du kan prøve at varme det op med en varmepistol, og så banke forsigtigt på
det, og så prøve at hive det ud på den måde, jeg har set det blive gjort på
andre dele, og det virkede fint, men der med ikke sagt at det virker hos
dig, men er et forsøg værd.

Kim Larsen

Fra : Calle.

Dato : 18-08-03 12:39

Morten Lundstrøm wrote:
> [...]
> Jeg har overvejet at spænde hjulet fast i en søjleboremaskine og så
> bore riller på tværs af lejet og så på den måde få det ud...

Man kan få en speciel aftrækker til det
--
Calle

Fra : The Tulip

Dato : 19-08-03 22:30

> Jeg har overvejet at spænde hjulet fast i en søjleboremaskine og så bore
> riller på tværs af lejet og så på den måde få det ud...

Det kommer nok til at koste nogen bor .. sådan nogle lejer er ret godt
hærdede ..

kunne du evt ikke afmontere lejet i den anden side ., og på den måde komme
til at slå på det fastsiddende leje indefra .. med en splituddriver ?
...eller et stykke vandrør ?

~~Frank.,
--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 26-08-03 22:08

Dremel var svaret