Hvordan genfinde tidligere version af Publ~
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 17-08-03 20:49

Hej gruppe.

Jeg er desværre kommet til at gemme et nyt Publisher dokument oven i et
eksisterende. Skulle naturligvis have brugt "gem som", men det smuttede. Kan
jeg genskabe den tidligere version? Jeg har ikke haft backup- eller
shadowfile-programmer kørende. Har ledt på nettet og der er masser af
programmer som kan genskabe slettede filer. Der er også programmer som kan
holde styr på forskellige versioner af filer, men sådan ét skal naturligvis
køre inden fejlen opstår.

Software:
MS Publisher 2000
Win XP DK

På forhånd tak.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : H_Luchter

Dato : 17-08-03 22:30

Din "gamle" fil er jo ikke slettet. Den er ændret, så det bliver nok svært
at ændre tilbage

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-08-03 23:48

"H_Luchter" <Lucrter@dk> skrev i en meddelelse
> Din "gamle" fil er jo ikke slettet. Den er ændret, så det bliver nok svært
> at ændre tilbage

Næh, det er ikke svært. Det er faktisk umuligt - desværre.

Kurt

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 18-08-03 07:42

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> "H_Luchter" <Lucrter@dk> skrev i en meddelelse
> >
> Næh, det er ikke svært. Det er faktisk umuligt - desværre.

Hmm, det tænkte jeg nok. Sært, egentlig, at det er lettere at genskabe en
slettet fil. Er den nye version virkelig gemt på nøjagtig samme sted som den
forrige? Jeg tænkte at det måske blot er en ændring af en henvisning, så den
gamle måske stadig lå på sin oprindelige plads. Normalt bliver en hardisk jo
netop fragmenteret pga. dette.

Nå, jeg har et print af dokumentet, så må jeg bare igang med at
rekonstruere. Hmfr!

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : pre

Dato : 18-08-03 07:48

En helt vild - og teoretisk - mulighed: Åbn den nye fil i Word ved at bruge
Rutinen: Genskab ødelagte filer. Resultatet er som regel klar tekst som dog
kan være svært forståelig, men måske kan der være oplysninger der kan være
til hjælp.
Forudsætningen er at Publisher muligvis (som Word) gemmer flere versioner af
en fil, ellers er det så bekostelig affære at grave ned i lagene at næppe
nogen privatperson kan klare det.
pre

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 18-08-03 11:52

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> en fil, ellers er det så bekostelig affære at grave ned i lagene at næppe

Tak for dit svar.
Det er nu ikke teksten, som jeg var ked af at miste - mere layoutet.
Publisher gemmer i øvrigt ikke flere versioner af dokumenter, med mindre man
slår funktionen til. Den er desværre ikke slået til som standard. Doh!

Det er nu ikke noget stort problem for mig. Jeg kan godt rekostruere det -
det ville bare være nemmere hvis man lige kunne genfinde den tidligere
version.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : fjn

Dato : 09-09-03 11:59

Hmmm... du skulle holde dig til musikken

http://www.kandu.dk/