stegt som vildt ?
Fra : g@s.dk

Dato : 17-08-03 20:25

Jeg var til et bryllup hvor vi fik kalvesteg stegt som vildt.

Hvad vil det sige at noget er stegt som vildt ?

Hilsen

Steen Roel

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-08-03 20:38

"g@s.dk" <nn@ss.dk> writes:

> Jeg var til et bryllup hvor vi fik kalvesteg stegt som vildt.
>
> Hvad vil det sige at noget er stegt som vildt ?

Når jeg steger noget som vildt, bliver det først omviklet med enten et
fedtnet eller bacon, som oftest bacon. Derefter brunes det i en
stegegryde, der hældes vand/rødvin ved sammen med et par enebær. Det
simrer godt og længe under låg og når kødet er færdigt, tages det op.
Skyen jævnes, farves og smages til med ribsgele og fløde.

Spises naturligvis med sukkerkogte æbler med ribsgele, kogte kartofler
og Waldorf salat

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : gch123

Dato : 17-08-03 20:47

"g@s.dk" skrev d. 17-08-03 20:25 dette indlæg :
> Jeg var til et bryllup hvor vi fik kalvesteg stegt som vildt.
>
> Hvad vil det sige at noget er stegt som vildt ?
Det vil sige at man behandler kødet og bruger tilbehør som var det
vildt

Mvh
GCH

http://www.kandu.dk/

Fra : miss_viking2000

Dato : 18-08-03 03:44

> [...]
>
> Hilsen
>
> Steen Roel
> det har ikke accecpt i, at man skal tilberede på de følgende måde, vil
gerne give et pift, det er mit job, skriv hvis du mangler
mukigheder.......

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-08-03 16:55

miss_viking2000 wrote:

> gerne give et pift, det er mit job, skriv hvis du mangler
> mukigheder.......

ding-dong dynamolygte!
Så hærger Kandu igen.