Færøerne Island
Fra : Bjarne

Dato : 17-08-03 20:32

Vi skal til Færøerne og Island - er der nogen der ved hvornår på året det er
bedst at rejse dertil??

Hvor kan jeg finde generelle oplysninger om vejret i de 2 lande ??

Tak for hjælpen.

Bjarne

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 18-08-03 08:47

Bjarne wrote:

> Vi skal til Færøerne og Island - er der nogen der ved hvornår på året
> det er bedst at rejse dertil??

Jeg var på Færøerne sidste år i starten af august. Da var temperaturen
på ca. 12 grader. Du kan se generel information om klimaet her:
http://www.dmi.dk/vejr/faro/index.html (klik på "Klima"). Mit gæt er,
at du får mest ud af turen i sommermånederne, hvis der er tale om en
almindelig ferietur. Der kan til tider være *meget* tåget på Færøerne.

Jeg vil anbefale disse links for anden generel information:

http://www.faroeislands.com/
http://www.tourist.fo/

Turistkontoret i Torshavn har telefon +298 316055. De hjælper dig
sikkert gerne med mere information (også om vejret). God tur.

Mvh.
Henrik

Fra : Pizzaman

Dato : 18-08-03 15:21

Færøerne har typisk oceanisk klima - med meget mindre udsving mellem
årstiderne end i Danmark.

Forskelllen på gennemsnitstemperaturen i årets koldeste og varmeste
måned er f.eks. kun på ca. 10 grader.

Sommerperioden kan ganske rigtigt være MEGET tåget - ofte i mange dage
eller uger i træk.

Personligt ville jeg anbefale forår eller efterår. Temperaturen er kun
få grader lavere og sandsynligheden for klart eller solrigt vejr er
større.

Men husk at vejret på Færøerne skifter ufatteligt hurtigt. Jeg har
oplevet i marts at stå op til solskin og 8-10 graders varme - for blot
3 timer senere at gå rundt i den vildeste snestorm.

Men det er jo altsammen en del af charmen ved at opholde sig i
nordatlanten...

Pizzaman

Fra : Sigvaldi Eggertsson

Dato : 19-08-03 00:58

saruman@ofir.dk (Pizzaman) wrote in message news:<f3e8ad5e.0308180621.7aedd997@posting.google.com>...

> Færøerne har typisk oceanisk klima - med meget mindre udsving mellem
> årstiderne end i Danmark.

> Forskelllen på gennemsnitstemperaturen i årets koldeste og varmeste
> måned er f.eks. kun på ca. 10 grader.

Det samma gælder för Island.

> Sommerperioden kan ganske rigtigt være MEGET tåget - ofte i mange dage
> eller uger i træk.

Det er ikke så dåligt i Island, men været kan ændre sig månge gånger om dygnet.

Se på: www.vedur.is eller www.theyr.net.

Fra : Michael

Dato : 19-08-03 21:31

Hej Bjarne !

Kig ind på dette link og se vor tur til Island:
http://www.rejse.michulla.dk/page3.html

God tur

Hilsen fra
Ulla og Michael