/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Startproblem med Sv650s del 87
Fra : Michael Kristensen


Dato : 17-08-03 20:26

Min Sv650s er ved at sætte mig grå hår i hovedet:

Problem : Når man prøver at starte den, tager startmotor en halv omdrejning
og går i stå, relæer klikker, og alt lys i paneller forsvinder.
Har haft skilt startmotor af og haft den med ned til Suzuki, så afprøvede
den og konstraterede, at den var okay.
Har prøvet at sættet startkabel fra 12 V batteri fra til. Minus til stel, og
plus direkte på startmotoren. Startmotoren kører stadigvæk ikke rundt. Mine
startkabler er ikke de tykkeste, men har får kunnet give starthjælp til
andre biler.

Har købt en mc batteri oplader. Når den har ladet i 24 timer kan mc startes
uden problemer. Har prøvet at starte/slukke for den 20 gange efter hinanden.
Når motor kører bliver der ladet på batteriet med omkring 14 V. Men når jeg
kører en tur er der en 50/50 chance om jeg kan starte den igen, hvis jeg
slukker motoren.

Kan det være en dårlig forbindelse et sted, der gør at jeg kun kan starte
motoren, når batteriet er 100 % ladet op?
Andre forslag?

mvh - Michael Kristensen



 
 
Ninja Rider (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 17-08-03 20:42

Hejsa


>Problem : Når man prøver at starte den, tager startmotor en halv omdrejning
>og går i stå, relæer klikker, og alt lys i paneller forsvinder.
>Har haft skilt startmotor af og haft den med ned til Suzuki, så afprøvede
>den og konstraterede, at den var okay.
>Har prøvet at sættet startkabel fra 12 V batteri fra til. Minus til stel, og
>plus direkte på startmotoren. Startmotoren kører stadigvæk ikke rundt. Mine
>startkabler er ikke de tykkeste, men har får kunnet give starthjælp til
>andre biler.
>
>
Det er garenteret din stel forbindelse til startkablet der ikke er god
nok. Hvor sætter du klemmen på? Har du prøvet på fodvileren, eller evt
direkte på bateriets stel?

>Har købt en mc batteri oplader. Når den har ladet i 24 timer kan mc startes
>uden problemer. Har prøvet at starte/slukke for den 20 gange efter hinanden.
>Når motor kører bliver der ladet på batteriet med omkring 14 V. Men når jeg
>kører en tur er der en 50/50 chance om jeg kan starte den igen, hvis jeg
>slukker motoren.
>
>
>Kan det være en dårlig forbindelse et sted, der gør at jeg kun kan starte
>motoren, når batteriet er 100 % ladet op?
>Andre forslag?
>
>
Det er med 99% garenti dit bateri der er klappet/faldet sammen. Køb et
nyt og der vil ikke være problemer mere.
Din MC lader sikkert godtnok, men dit bateri kan bare ikke holde på
strømen. Det kan lades op (med lader), men det mister strømen MEGET
hurtigt igen. Derfor kan du starte MC'en når du har ladet bateriet op,
men her efter er der ikke mere støm på det, og du kan ik starte igen.

Mvh Emil

--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26


Michael Kristensen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 17-08-03 22:17


"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> wrote in message
news:bholq0$4fu$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
>
> >Problem : Når man prøver at starte den, tager startmotor en halv
omdrejning
> >og går i stå, relæer klikker, og alt lys i paneller forsvinder.
> >Har haft skilt startmotor af og haft den med ned til Suzuki, så afprøvede
> >den og konstraterede, at den var okay.
> >Har prøvet at sættet startkabel fra 12 V batteri fra til. Minus til stel,
og
> >plus direkte på startmotoren. Startmotoren kører stadigvæk ikke rundt.
Mine
> >startkabler er ikke de tykkeste, men har får kunnet give starthjælp til
> >andre biler.
> >
> >
> Det er garenteret din stel forbindelse til startkablet der ikke er god
> nok. Hvor sætter du klemmen på? Har du prøvet på fodvileren, eller evt
> direkte på bateriets stel?

Har prøvet diverse steder.

> >Har købt en mc batteri oplader. Når den har ladet i 24 timer kan mc
startes
> >uden problemer. Har prøvet at starte/slukke for den 20 gange efter
hinanden.
> >Når motor kører bliver der ladet på batteriet med omkring 14 V. Men når
jeg
> >kører en tur er der en 50/50 chance om jeg kan starte den igen, hvis jeg
> >slukker motoren.
> >
> >
> >Kan det være en dårlig forbindelse et sted, der gør at jeg kun kan starte
> >motoren, når batteriet er 100 % ladet op?
> >Andre forslag?
> >
> >
> Det er med 99% garenti dit bateri der er klappet/faldet sammen. Køb et
> nyt og der vil ikke være problemer mere.

Batteriet er 5 måneder gammelt. Det var nemlig det første jeg gjorde, da jeg
ikke kunne starte den efter vinteren.

> Din MC lader sikkert godtnok, men dit bateri kan bare ikke holde på
> strømen. Det kan lades op (med lader), men det mister strømen MEGET
> hurtigt igen. Derfor kan du starte MC'en når du har ladet bateriet op,
> men her efter er der ikke mere støm på det, og du kan ik starte igen.
>
> Mvh Emil
>
> --
> http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
> Scream if you wanna go faster....
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26
>



Jens Jacob Bager Jen~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 18-08-03 09:11

> Batteriet er 5 måneder gammelt. Det var nemlig det første jeg gjorde,
> da jeg ikke kunne starte den efter vinteren.

Hej Michael

Hvis din laderegulator brændt af kan den nemt ødelægge et batteri på 5
måneder.

Hvor meget lader den med ved 6000rpm? Hvis den lader med over 15V er din
laderegulator brændt af. Dette gør at batteriet mister sin væske, og det
ikke har samme styrke som før.
Lad batteriet helt op med en lader beregnet til vedligeholdelsesfrie
batterier. Mål V over polerne efter det har stået i ro en time. Lad det stå
yderligere et par dage, og mål igen.. Falder spændningen til under 12,5V
skal du skifte batteriet ud. www.louis.de sælger meget billige batterier.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Michael Kristensen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 18-08-03 09:41


"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
news:0S%%a.11220$ro4.10893@news.get2net.dk...
> > Batteriet er 5 måneder gammelt. Det var nemlig det første jeg gjorde,
> > da jeg ikke kunne starte den efter vinteren.
>
> Hej Michael
>
> Hvis din laderegulator brændt af kan den nemt ødelægge et batteri på 5
> måneder.
>
> Hvor meget lader den med ved 6000rpm? Hvis den lader med over 15V er din
> laderegulator brændt af. Dette gør at batteriet mister sin væske, og det
> ikke har samme styrke som før.

Når man giver den flere omdrejninger falder ladespændingen fra de 14V ved
tomgang ned til et sted mellem 13 og 13,5 V.

>Lad batteriet helt op med en lader beregnet til vedligeholdelsesfrie
> batterier. Mål V over polerne efter det har stået i ro en time. Lad det
stå
> yderligere et par dage, og mål igen.. Falder spændningen til under 12,5V
> skal du skifte batteriet ud. www.louis.de sælger meget billige batterier.

I går var jeg ude og køre og fik startet de alle 3 gange vil gjorde holdt på
turen (vi parkerede altid på bakker ). Og der var det over 24 timer
siden at laderen var blevet taget af batteriet.



Hans Paulin (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 18-08-03 09:49

Michael Kristensen wrote:
>
> Når man giver den flere omdrejninger falder ladespændingen fra de 14V
> ved tomgang ned til et sted mellem 13 og 13,5 V.

....jeg har ladet mig fortælle (af en gammel auto-elektriker), at
spændingen skal ligge mellem 13,8-14,4V...

....men jeg tror, at der er mere end én fejl - eller osse er der tale om
en periodisk ditto...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Henrik Nielsen - Rap~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 18-08-03 13:43

"Når man giver den flere omdrejninger falder ladespændingen fra de 14V ved
tomgang ned til et sted mellem 13 og 13,5 V."

Det kunne tyde på et defekt laderelæ. De første jeg "brændte" af, dykkede
spændingen også.

Jeg tror du skal tage en snak med Schnabel
Køb et af hans relæer. Forskellen ligger i hvordan de regulere. Bemærk bare
varmeforskellen, det originale bliver sikkert meget varmt. Din generator
bliver også glad for et Schnabel-relæ

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Michael Kristensen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 18-08-03 14:01

> Det kunne tyde på et defekt laderelæ. De første jeg "brændte" af, dykkede
> spændingen også.
>
> Jeg tror du skal tage en snak med Schnabel
> Køb et af hans relæer. Forskellen ligger i hvordan de regulere. Bemærk
bare
> varmeforskellen, det originale bliver sikkert meget varmt. Din generator
> bliver også glad for et Schnabel-relæ

Hvor kan man købe sådan et relæ og hvad koster det?

-Michael Kristensen



Henrik Nielsen - Rap~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 18-08-03 14:07

E.S. Elektro v/Erik Schnabel
Kronborggade 5
2200 København N
Phone (+45) 3585 4080

Ellers bare kig på vores link-side

Jeg vil tro det koster 7-800 kr til din MC. Men bare ring til ham, han er en
flink mand.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Hans Paulin (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 18-08-03 23:36

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
>
> Jeg vil tro det koster 7-800 kr til din MC. Men bare ring til ham,
> han er en flink mand.

Jeps - dét er han!

Til min cykel kostede laderegulatoren 700 + moms - dertil kom fragt og
efterkrav (Hr. Schnabel sender kun pr. efterkrav, sagde han), da jeg bor
i den anden ende af landet - ialt 930 kroner og 50 øre...

....jeg skulle så selv lige lodde stik på de 3 ledninger, der skulle
sluttes til generatoren...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Jens Jacob Bager Jen~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 18-08-03 18:34

> Når man giver den flere omdrejninger falder ladespændingen fra de 14V
> ved tomgang ned til et sted mellem 13 og 13,5 V.

Hej Michael

Der noget helt galt med dit ladesystem. Fejle plejer at ligge på følgende
steder:
Dårlig stelforbindelse og dårlig kontakt i stik. Gå alle relavante stik
igennem med kontaktrens og vaseline eller slikonefedt.
Dårligt batteri
Defekt laderelæ
Defekt generator.

Jeg gætter umiddelbart på det er dit laderelæ, og jeg synes lige som alle de
andere at du skal købe et fra Schnabel.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Michael Kristensen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 17-08-03 22:24

> Din MC lader sikkert godtnok, men dit bateri kan bare ikke holde på
> strømen. Det kan lades op (med lader), men det mister strømen MEGET
> hurtigt igen. Derfor kan du starte MC'en når du har ladet bateriet op,
> men her efter er der ikke mere støm på det, og du kan ik starte igen.


Men hvorfor kan jeg så ikke starte motoren igen, når jeg har været ude og
køre. Der burde den have ladet batteriet op.

mvh - Michael Kristensen



Hans Paulin (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 17-08-03 22:38

Michael Kristensen wrote:
>
> Men hvorfor kan jeg så ikke starte motoren igen, når jeg har været
> ude og køre. Der burde den have ladet batteriet op.

....lader den med ca. 14V i hurtig tomgang med lyset tændt?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Michael Kristensen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 17-08-03 22:40


"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message
news:bhoslf$2mg$1@sunsite.dk...
> Michael Kristensen wrote:
> >
> > Men hvorfor kan jeg så ikke starte motoren igen, når jeg har været
> > ude og køre. Der burde den have ladet batteriet op.
>
> ...lader den med ca. 14V i hurtig tomgang med lyset tændt?
> --

Ja.



Hans Paulin (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 17-08-03 22:48

Michael Kristensen wrote:

"Har haft skilt startmotor af og haft den med ned til Suzuki, så
afprøvede
den og konstraterede, at den var okay.
Har prøvet at sættet startkabel fra 12 V batteri fra til. Minus til
stel, og
plus direkte på startmotoren. Startmotoren kører stadigvæk ikke rundt.
Mine
startkabler er ikke de tykkeste, men har får kunnet give starthjælp til
andre biler."

....tror sq det er startmotoren - trods alt...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Michael Kristensen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 17-08-03 23:08


"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message
news:bhot7n$4l1$1@sunsite.dk...
> Michael Kristensen wrote:
>
> "Har haft skilt startmotor af og haft den med ned til Suzuki, så
> afprøvede
> den og konstraterede, at den var okay.
> Har prøvet at sættet startkabel fra 12 V batteri fra til. Minus til
> stel, og
> plus direkte på startmotoren. Startmotoren kører stadigvæk ikke rundt.
> Mine
> startkabler er ikke de tykkeste, men har får kunnet give starthjælp til
> andre biler."
>
> ...tror sq det er startmotoren - trods alt...

Men kan sådan en være 90 % defekt. Den kan jo starte motoren, når
batteriopladeren har stået 24 timer og ladet på batteriet.

Men da en ny startmotor koster kr. 2900 hos Suzuki er det ikke lige en man
køber medmindre man er sikker!



Hans Paulin (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 17-08-03 23:20

Michael Kristensen wrote:
>
> Men kan sådan en være 90 % defekt. Den kan jo starte motoren, når
> batteriopladeren har stået 24 timer og ladet på batteriet.

....ja, den er sq ikke nem

....der er et par parametre, der ikke passer sammen:

Hvis 24 timers ladning kan gøre det, er det jo galt med batteriet -
eller starteren går for trægt...

....hvis et eksternt batteri ikke kan drive starteren rundt, er det enten
ikke ladet ordentligt op (eller generelt for svagt) eller kablerne
sidder ikke ordentligt på...

....mit bud er mere efter udelukkelsesmetoden; når et eksternt batteri
(altså et andet end dit eget) ikke kan drive startmotoren rundt, er det
vel ikke standardbatteriet eller manglende ladning, der er noget galt
med - forudsat selvfølgelig at kablerne sidder korrekt - og ligeledes
forudsat, at der ikke er noget galt med startkrans e.l., som jeg ikke
kender til opbygningen af ...

> Men da en ny startmotor koster kr. 2900 hos Suzuki er det ikke lige
> en man køber medmindre man er sikker!

....nej, det ville sq være for dumt - det var mere, hvis man kunne låne
en brugt...

....men jeg synes, der er mere end én variabel i din beretning
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Armand (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-08-03 00:14


Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
news:bhov31$cvg$1@sunsite.dk...
> Michael Kristensen wrote:
>
> ...hvis et eksternt batteri ikke kan drive starteren rundt, er det enten
> ikke ladet ordentligt op (eller generelt for svagt) eller kablerne
> sidder ikke ordentligt på...
> ...mit bud er mere efter udelukkelsesmetoden; når et eksternt batteri
> (altså et andet end dit eget) ikke kan drive startmotoren rundt,

Jeg har indtrykket af at det var SV'erens eget batteri der blev brugt til at
trække starteren direkte :-/

--
Armand.



Hans Paulin (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 18-08-03 08:46

Armand wrote:
>
> Jeg har indtrykket af at det var SV'erens eget batteri der blev brugt
> til at trække starteren direkte :-/

....ved nærmere eftertanke ka det godt være du har ret...

....har prøvet at ha en celle væk på min CB7½ - men der var der nu ikke
noget i vejen for, at starteren kørte rundt; der var bare ikke strøm nok
til tændrørene, eller hvad det nu var...

Det ku være, at Michael sku prøve at kigge lidt på batteriets
hvilespænding efter et par dage (hint: ikke alt for langt under
12,6V)...
--
Med venlig hilsen
Hans (med en hvilespænding på 12,55)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Michael Kristensen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 18-08-03 09:43


> > ...hvis et eksternt batteri ikke kan drive starteren rundt, er det enten
> > ikke ladet ordentligt op (eller generelt for svagt) eller kablerne
> > sidder ikke ordentligt på...
> > ...mit bud er mere efter udelukkelsesmetoden; når et eksternt batteri
> > (altså et andet end dit eget) ikke kan drive startmotoren rundt,
>
> Jeg har indtrykket af at det var SV'erens eget batteri der blev brugt til
at
> trække starteren direkte :-/


Begge dele har været prøve med samme negative udfald. Ved bilbatteriet har
jeg både prøvet med slukket bilmotor og tændt.



Hans Paulin (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 18-08-03 09:52

Michael Kristensen wrote:
>
> Begge dele har været prøve med samme negative udfald. Ved
> bilbatteriet har jeg både prøvet med slukket bilmotor og tændt.

....hvilket tyder kraftigt på, at starteren - eller den mekanisme, som
starteren driver - er defekt (hvis da ikke osse både bilbatteri, bilens
ladesystem og / eller startkablerne osse er under mistanke)...

Hvem sagde Schnabel...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Henrik Nielsen - Rap~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 18-08-03 13:21

"Hvem sagde Schnabel..."

Det gjorde jeg..

Man kan evt. lige prøve at måle spændingen over startrelæ. Der skal være tæt
på 0V når starter kører rundt. Ellers er kontaktsættet ikke ok.


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Armand (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-08-03 00:10


Michael Kristensen <mbk112@hotmail.com> skrev i en
news:bhoso7$2v4$1@sunsite.dk...
>
> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message
> news:bhoslf$2mg$1@sunsite.dk...
> > Michael Kristensen wrote:
> > >
> > > Men hvorfor kan jeg så ikke starte motoren igen, når jeg har været
> > > ude og køre. Der burde den have ladet batteriet op.
> >
> > ...lader den med ca. 14V i hurtig tomgang med lyset tændt?

Er der tilstrækkeligt med syre på??
Prøv at give den "starthjælp" fra en bil - Hvis dét hjælper så er det din
akkumulator der er færdig, uanset alderen :-|

--
Armand





Michael Kristensen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 18-08-03 09:48


> Er der tilstrækkeligt med syre på??

Batteriet er vedligeholdsfrit. Kan det så have for lidt syre på?

> Prøv at give den "starthjælp" fra en bil -

Som beskrevet er det mystiske, at jeg ikke kan give starthjælp fra bil, men
kan starte mc, når dens egen batteri er ladet helt op med batterilader
(tager over 24 timer, da laderen lader med max 0,5 A)

>Hvis dét hjælper så er det din
> akkumulator der er færdig, uanset alderen :-|

Det ville være perfekt hvis man kunne låne en anden starter, men jeg har
undersøgt om der skulle være et brugtmarked for startere til sv650s, men
kunne ikke finde noget.



SVW (18-08-2003)
Kommentar
Fra : SVW


Dato : 18-08-03 12:12

Hos Cheshire Motorcycle Salvage har de p.t. 2 startermotorer til SV650 til
salg - forskellige modeller, vistnok

http://www.cheshiremotorcyclesalvage.com

Jeg har selv handlet med dem - de kan godt anbefales.

Steffen





"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bhq3ru$i76$1@sunsite.dk...
>
> > Er der tilstrækkeligt med syre på??
>
> Batteriet er vedligeholdsfrit. Kan det så have for lidt syre på?
>
> > Prøv at give den "starthjælp" fra en bil -
>
> Som beskrevet er det mystiske, at jeg ikke kan give starthjælp fra bil,
men
> kan starte mc, når dens egen batteri er ladet helt op med batterilader
> (tager over 24 timer, da laderen lader med max 0,5 A)
>
> >Hvis dét hjælper så er det din
> > akkumulator der er færdig, uanset alderen :-|
>
> Det ville være perfekt hvis man kunne låne en anden starter, men jeg har
> undersøgt om der skulle være et brugtmarked for startere til sv650s, men
> kunne ikke finde noget.
>
>



Henrik Nielsen - Rap~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 18-08-03 13:18

"Batteriet er vedligeholdsfrit. Kan det så have for lidt syre på?"

Jo, hvis de laderelæ har "kogt" batteriet. Det har jeg selv lige prøvet.
Jeg hældte blot ny syre på og så var det ok. Og så skiftede jeg naturligvis
også laderelæ'et. Og det kan godt lade sig gøre at hælde ny syre på et
vedligeholdelsesfrit batteri. I hvert fald på det jeg har. Man kan godt få
"propperne" op med en lille skruetrækker e.l.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Ib Jakobsen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 18-08-03 16:38

Michael Kristensen wrote:

> > Prøv at give den "starthjælp" fra en bil -
>
> Som beskrevet er det mystiske, at jeg ikke kan give starthjælp fra bil, men
> kan starte mc, når dens egen batteri er ladet helt op med batterilader
> (tager over 24 timer, da laderen lader med max 0,5 A)

Det lyder rigtigt nok mystisk. Men har du prøvet at give den strøm direkte på
starteren?. Ellers skil den ad. Den er overhovedet ikke kompliceret. Jeg har
lige stået med en tilsvarende starter, hvor den ene magnet var gået løs og
hvilede på ankret. den ville også have meget strøm.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Lars T. Thomsen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 18-08-03 16:59

> Det lyder rigtigt nok mystisk. Men har du prøvet at give den strøm direkte

> starteren?. Ellers skil den ad. Den er overhovedet ikke kompliceret. Jeg
har
> lige stået med en tilsvarende starter, hvor den ene magnet var gået løs og
> hvilede på ankret. den ville også have meget strøm.

Lyder slet ikke dumt, Ib!
Bare lige en lille sidebemærkning: Undersøg kul(lene) samt kommuntatoren,
fejl i disse kan også give nogle ret spøjse symptomer i DC-motorer. Her
kunne fejlen f.eks. være kulskift, mangelfuld kul/kommuntatorforbindelse
eller kortslutninger iblandt selve lamellerne.

Disse fejl kan måske medføre dødpunkt på motorakslens rotation og derved er
der lidt lykkehjulseffekt i, om starten vil tørne den næste gang.

Hilsen
Lars



Ib Jakobsen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 18-08-03 18:14

"Lars T. Thomsen" wrote:

> > Det lyder rigtigt nok mystisk. Men har du prøvet at give den strøm direkte
> på
> > starteren?. Ellers skil den ad. Den er overhovedet ikke kompliceret. Jeg
> har
> > lige stået med en tilsvarende starter, hvor den ene magnet var gået løs og
> > hvilede på ankret. den ville også have meget strøm.
>
> Lyder slet ikke dumt, Ib!

Pyha, 25 år i bilbranchen, og en smule er blevet hængende.

> Bare lige en lille sidebemærkning: Undersøg kul(lene) samt kommuntatoren,
> fejl i disse kan også give nogle ret spøjse symptomer i DC-motorer. Her
> kunne fejlen f.eks. være kulskift, mangelfuld kul/kommuntatorforbindelse
> eller kortslutninger iblandt selve lamellerne.Disse fejl kan måske medføre
> dødpunkt på motorakslens rotation og derved er der lidt lykkehjulseffekt i, om
> starten vil tørne den næste gang.

Selv bare en smule slidte lejer giver øget strømforbrug og dårlig virkning fordi
ankeret ikke ligger lige midt i magnetfeltet.

Lige som en sidebemærkning så kører BMW K100 med samme type starter som nogle af
Suzuki. De skulle bare koste under det halve.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Ib Jakobsen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 18-08-03 16:27

Michael Kristensen wrote:

> > Prøv at give den "starthjælp" fra en bil -
>
> Som beskrevet er det mystiske, at jeg ikke kan give starthjælp fra bil, men
> kan starte mc, når dens egen batteri er ladet helt op med batterilader
> (tager over 24 timer, da laderen lader med max 0,5 A)

Det lyder rigtigt nok mystisk. Men har du prøvet at give den strøm direkte på
starteren?. Ellers skil den ad. Den er overhovedet ikke kompliceret. Jeg har
lige stået med en tilsvarende starter, hvor den ene magnet var gået løs og
hvilede på ankret. den ville også have meget strøm.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Michael Kristensen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 18-08-03 21:29

>Ellers skil den ad. Den er overhovedet ikke kompliceret. Jeg har
> lige stået med en tilsvarende starter, hvor den ene magnet var gået løs og
> hvilede på ankret. den ville også have meget strøm.

Har haft skilt den af og haft den med i smådele ned til Suzuki. De sagde, at
den var okay, selvom der var slået en lille split af spolen indvendigt.



EMIL AUCKBUR (18-08-2003)
Kommentar
Fra : EMIL AUCKBUR


Dato : 18-08-03 19:44


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
news:bhq3ru$i76$1@sunsite.dk...
> Som beskrevet er det mystiske, at jeg ikke kan give starthjælp fra bil,
men
> kan starte mc, når dens egen batteri er ladet helt op med batterilader
> (tager over 24 timer, da laderen lader med max 0,5 A)
>
Jeg havde samme problemer med min SVer i sidste uge. Jeg prøvede med et
andet batteri at starte den ved at sætte minus til stel, og plus direkte på
starterens plus pol, og der skete bare ingenting. Efter at have pillet
starteren af, skildt den ad, målt på den, uden at finde noget, satte jeg den
op i et skruestik, satte minus til huset, og plus til plus polen, og den
kørte fint rundt. Jeg tror alu stellet på SVeren har en eller anden
overflade lak, og der forhindrer gennemgang. Jeg har købt det billigste
batteri hos Louis til 28 Euro, og nu er jeg kørende igen.
Emil A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste