/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nøjj........
Fra : Ninja Rider


Dato : 17-08-03 20:19

Hejsa

Jeg tog mig i dag, endeligt sammen til at få justeret lidt på
affjedringen på Frø'en.

Efter et tip fra Peter R. (DBA), prøvede jeg først at give mindre
kompressionsdæmpning både for og bag. (1 klik)
Så kørte jeg en tur. Det var enormt hvad der var sket ved det. Jeg
prøvede så at give lidt mindre Retur på fronten. (1 klik)
Så kørte jeg endnu en tur. Det har alt ialt, været vellykket indtilvidre.

Den styre MEGET mere roligt, og præcist, og man kan lægge den meget
længere ned, uden at det begynder at føles ubehageligt.
Før kunne den godt være MEGET urolig, hvis vejen var lidt ujævn igennem
et sving.

Den er ligesom også blevet mere nedlægnings venlig, efter den lille
justering. Den vil gerne skifte retning MEGET hurtigt hvis det er på
krævet. Jeg kan tage de vente sving 5-10km/t hurtigere end før, vil jeg
tro. Det føles meget sjovere, og frygten for at vælte i et sving, er
minimeret i forhold til før.

DBA test af ZX-6R 2003;
<http://mc.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=24564&NyhedskategoriID=292&SekItem=292&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord>

En anden rigtig god ting, er at nu kan jeg køre på ujævne veje, uden at
føles som en kasse skruer der bliver rystet.


Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja 03'


 
 
Armand (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-08-03 00:01


Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en
news:bhokdq$rqk$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Jeg tog mig i dag, endeligt sammen til at få justeret lidt på
> affjedringen på Frø'en.
>
> Efter et tip fra Peter R. (DBA), prøvede jeg først at give mindre
> kompressionsdæmpning både for og bag. (1 klik)
> Så kørte jeg en tur. Det var enormt hvad der var sket ved det. Jeg
> prøvede så at give lidt mindre Retur på fronten. (1 klik)
> Så kørte jeg endnu en tur. Det har alt ialt, været vellykket indtilvidre.
> En anden rigtig god ting, er at nu kan jeg køre på ujævne veje, uden at
> føles som en kasse skruer der bliver rystet.

Kunne du ikke blot have kigget i den originale instruktionsbog?
Normalt anbefaler fabrikkerne selv den blødeste opsætning såvel på
ekspansions dæmpningen, som på kompressions dæmpningen. Ligesom at al snak
derom her på gruppen har anbefalet at starte ud fra den blødest mulige
opsætning og derfra "stramme op" til modellen bliver for hård!

--
Armand.
(på ZXR, som er kendt for at være hårde, også selvom fabrikken foreskriver
blødeste valg og kun svar fjederopspænding)





klaus kristensen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : klaus kristensen


Dato : 18-08-03 15:35

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev :
> Kunne du ikke blot have kigget i den originale instruktionsbog?
> Normalt anbefaler fabrikkerne selv den blødeste opsætning såvel på
> ekspansions dæmpningen, som på kompressions dæmpningen. Ligesom at al snak
derom her på gruppen har anbefalet at starte ud fra den blødest mulige
> opsætning og derfra "stramme op" til modellen bliver for hård!

armand for f...... - kan du ikke bare glæde dig over at manden har fået
større glæde af sin motorcykel og gerne vil dele den med os andre der
er da ingen grund til at lege kloge-åge i bakspejlet. sig tilllykke
istedet for.

klaus - der meget gerne vil glæde sig over andres lykke



Ninja Rider (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 18-08-03 15:45

Hejsa


>Kunne du ikke blot have kigget i den originale instruktionsbog?
>Normalt anbefaler fabrikkerne selv den blødeste opsætning såvel på
>ekspansions dæmpningen, som på kompressions dæmpningen. Ligesom at al snak
>derom her på gruppen har anbefalet at starte ud fra den blødest mulige
>opsætning og derfra "stramme op" til modellen bliver for hård!
>
>
>
Der står sQ ikke noget om hvordan den skal være. Der står bare at den er
optimeret til ne køre på 180cm og 70-75kg!
Ellers er der bare beskrevet hvordan du ændre på indstillingerne. altså
med at bruge en skruetrækker og lign!

Mvh Emil

--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26


Jes Vestervang (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-08-03 18:42

Ninja Rider wrote:
> Armand skrev:
>> Kunne du ikke blot have kigget i den originale instruktionsbog?

> Der står sQ ikke noget om hvordan den skal være. Der står bare at den
> er optimeret til ne køre på 180cm og 70-75kg!

Mækeligt.
--
mvh Jes Vestervang



Jes Vestervang (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-08-03 19:57

Jes Vestervang wrote:

> Ninja Rider wrote:
>> Armand skrev:
>>> Kunne du ikke blot have kigget i den originale instruktionsbog?
>
>> Der står sQ ikke noget om hvordan den skal være. Der står bare at den
>> er optimeret til ne køre på 180cm og 70-75kg!
>
> Mækeligt.

Ligesom min stavning
--
mvh Jes Vestervang

Peter Aagaard (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 18-08-03 22:30

Ninja Rider wrote:
> Hejsa
>
> Jeg tog mig i dag, endeligt sammen til at få justeret lidt på
> affjedringen på Frø'en.
>
> Efter et tip fra Peter R. (DBA), prøvede jeg først at give mindre
> kompressionsdæmpning både for og bag. (1 klik)
> Så kørte jeg en tur. Det var enormt hvad der var sket ved det. Jeg
> prøvede så at give lidt mindre Retur på fronten. (1 klik)
> Så kørte jeg endnu en tur. Det har alt ialt, været vellykket
> indtilvidre.

Jeg kan godt følge dig, da jeg var på bane fik vi et kursus på 45min. af
Peter R. (DBA) i opsætning og justering af affjedring, og det var guld værd
for en begynder. Godt nok fik jeg hjælp af Rene Prang og ham Svenskeren
Johan fra tmp-racing, men jeg øgede min hastighed fra 95 til 110 efter
ændringen/tilpasningen og selv med højere hastighed lå cyklen meget mere
roligt i svingene.

Mvh. Peter
(RSV Super-Bike testvinder)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste