Capsicum pubescens 'Rocoto'
Fra : Jakob Bock

Dato : 17-08-03 19:38

Jonas Jacobsen skrev:

> Jeg har besluttet at forsøge den [Rocoto] næste år.
> Så jeg takker for dine erfaringer. Måske du vil følge det op med en
> anmeldelse, når du har smagt moden frugt?

Hej Jonas

Så har jeg endelig fået smagt et par frugter af vores 'Rocoto' -- dels
rå i en salsa og stegt i en ovnret. Jeg var blevet advaret om, at
'Rocoto' skulle være voldsom stærk. Det var ikke tilfældet. Vores
frugter var nærmest milde -- dvs. "behageligt stærke". Det skal dog
siges, at planten, der står i vores drivhus, ikke får meget (ingen)
direkte sol.

I konsistens minder frugterne mest om almindelig peberfrugt -- de er
dog mere sprøde og saftige end disse normalt er. Også smagsmæssigt
minder de om peberfrugt. De smager dog af lidt mindre.

Alt i alt er mit indtryk dog positivt, da den ikke minder om nogen af
de andre chilisorter vi dyrker, og den skal helt sikkert også dyrkes
næste år.

Et billede af frugterne kan ses her:

http://www.havenyt.dk/images/upload/rocoto.jpg

--